• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag och oceanus pustar ut i solstolen efter att ha skrapat färg i 30 grader... får nog räcka med jobb för idag...
20190606_114618.jpg
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Jag är intresserad av att köpa A159WGEA-1EF men gillar inte att färgen skiljer på insidan och utsidan av länken. Någon som har koll på om det finns en liknande modell som har "guld" på insidan också? Eller om det finns någon annan snygg länk att byta till?

casio-A159WGEA-1EF.jpg
casio-A159WGEA-1EF_j.jpg

Bilder lånade.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Casio Oceanus är galet snygga klockor! Är det en OCW-S100-1AJF? Läste ngnstans att länken är integrerad. Jag vet i princip inget om klockor, men stämmer det verkligen? Har för mig att det brukar se annorlunda ut då. Finns på Ebay för € 445 inkl frakt, känns som ett juste pris?
Om det är från Europa är det ett bra pris absolut. Vad jag förstår har det kommit en ersättare utan integrerad länk , den är dock i stål och betydligt större. Jag tycker att denna är en fullkomlig fullträff på alla punkter! Väger ingenting och ser ut som a million bucks.
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
Om det är från Europa är det ett bra pris absolut. Vad jag förstår har det kommit en ersättare utan integrerad länk , den är dock i stål och betydligt större. Jag tycker att denna är en fullkomlig fullträff på alla punkter! Väger ingenting och ser ut som a million bucks.
Ja, det gör den definitivt! Tack för svar!
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Någon som har en W-800H-1A och har bytt armband på den till något kortare, har läst att bandet till F-91w ska passa.
Bild för referens.
yzfkrgc8ntl11.jpg

Vill du absolut ha bandet i samma material? Finns mycket alternativ såsom "nato"-band, gummi eller annat. Har själv bytt ut till nato band på andra casio modeller. Ser ut att bandet från f-91w kunde passa dit. Däremot kan du ju bara ta sax/kniv och skära av extra biten:cool:
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Vill du absolut ha bandet i samma material? Finns mycket alternativ såsom "nato"-band, gummi eller annat. Har själv bytt ut till nato band på andra casio modeller. Ser ut att bandet från f-91w kunde passa dit. Däremot kan du ju bara ta sax/kniv och skära av extra biten:cool:

Tack får prova själv först, behöver inte alls vara samma material som nu. Får googla lite på f-91w straps.
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Tack får prova själv först, behöver inte alls vara samma material som nu. Får googla lite på f-91w straps.

Okej! Här är en video jag gjort om att byta ut till ett nylon band. Har också en där jag visar hur man kan lägga en lite bredare variant trots att din klocka säkert också har 18mm bredd på banden. Lägger länk till båda. Hoppas det hjälper eller inspirerar :cool:


 

IamNew

Omega
I got one. Got some pictures on my insta if you are interested. Great watch. Looks fantastic. Weights nothing.
DSC04353.jpg
Thanks (and followed). That's an awesome collection of G-Shocks! Do you know where has the best selection of them in Stockholm? I really like the G-Shock Mini (Ref. GMN-550-1DJR) but would like to try it on. It would be my first.
 
Topp