• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Flipper2

Rolex
Nyförvärv... A168, retro, retro, retro !!!
Den här är en klar keeper ;)
0B7F28BA-5280-4209-AB67-1CE47FAACAC5.jpeg
 

Sorubim

Audemars
Ganska säker på att den är 39mm. Ser ingen märkbar skillnad i diameter jämfört med min CW trident-diver på 38mm iaf. Perfekt size jämfört med nyare varianter som tex mdv106 som är typ 44mm, tycker det känns på tok för stort.
Tack för info. Jag sökte lite kring det igår, det verkar som att det finns ett antal liknande modeller också.
T.ex MTD-1010

Har din borrade bandhorn?
 

Dustulator

Omega
2-Faktor
Tack för info. Jag sökte lite kring det igår, det verkar som att det finns ett antal liknande modeller också.
T.ex MTD-1010

Har din borrade bandhorn?
Ja, Casio verkar ha gjort ett gäng modeller av samma typ i olika diametrar. Snygga och överkomliga!
Är ganska säker på att de inte är borrade, får dubbelkolla när jag kommer hem från jobbet.
 

ky3mikael

Cartier
Knappt använt denna sen den köptes. Men fan vad glad man blir när man drar på den. Intelligensen ökar också.
IMG_20191113_170126.jpg

IMG_20191113_170254.jpg

Ja visst blir man glad :)
Tycker också att klockarmbandet är Casios bekvämaste hitintills. Känns som om det är en tunnare version av ett GW5000 band.

Extra glad blev jag när jag hittade orginalband på Claes Ohlson :nailbiting:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hittade denna i en gammal flyttlåda med braattha grejer som har blivit sparade för nån månad sen, fick nytt batteri idag:)
Sista kortet som är sparat var taget 2001-10-28... Det var ett tag sen:wideyed:
WQV-2
20191122_161438.jpg
Hehe, posta gärna en bild tagen med den så man får se upplösningen. :D Som någon skrev tidigare så kan man ibland sakna den påhittighet CASIO hade på 80- och 90-talet med roliga komplikationer som fjärrkontroll, kamera, IR-termometer osv.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Någon som vet vart man kan få tag på en sån?
Casio edifice ef 503
upload_2019-11-27_7-44-23.png
Den verkar ha utgått så du får nog försöka leta begagnat om du vill ha just den specifika modellen. Här finns en för ca 1000kr: https://www.ebay.com/itm/Casio-Edif...973160?hash=item1cdb4763a8:g:wB0AAOSwtYRdortd
Med tanke på hur stort utbudet är känns det som att det borde kunna finnas någon liknande modell i det befintliga utbudet? När jag googlade hittade jag vad som såg ut att vara en efterföljare med lite andra visare och andra småskillnader men nu hittar jag den inte bara för det.
Tack för tipset! Skönt band för en billig penning som passade närapå perfekt till min TW-7000.
IMG_20191127_190401.jpg
Fräck! :woot: Den gjorde sig riktigt bra på gummi.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Den verkar ha utgått så du får nog försöka leta begagnat om du vill ha just den specifika modellen. Här finns en för ca 1000kr: https://www.ebay.com/itm/Casio-Edif...973160?hash=item1cdb4763a8:g:wB0AAOSwtYRdortd
Med tanke på hur stort utbudet är känns det som att det borde kunna finnas någon liknande modell i det befintliga utbudet? När jag googlade hittade jag vad som såg ut att vara en efterföljare med lite andra visare och andra småskillnader men nu hittar jag den inte bara för det.
Tackar. Aa såg den på ebay. Kanske budar på den.
Det är just den jag är sugen på. Liknar speedmaster. Tycker de nya edifice är lite för mycket
 

Sorubim

Audemars
Är det nån som kan bekräfta ifall det är stålboett på A700WE-modellerna?
Jag har kollat runt lite, hos två svenska internetbutiker står det "Stål". På en del andra ställen online står det "Resin". o_O
boett.png
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Är det nån som kan bekräfta ifall det är stålboett på A700WE-modellerna?
Jag har kollat runt lite, hos två svenska internetbutiker står det "Stål". På en del andra ställen online står det "Resin". o_O
boett.png

Jag tror att det är plast med metallfärg. Jag känner inte till just den modellen specifikt men deras vintage-linje är påmålade med metallfärg.
 
Topp