Aha, hade koll på att Omega ofta använde dem men kanske var mer eller mindre likadant för Lemania!Lemania och Omega använde ofta epsa-boetter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha, hade koll på att Omega ofta använde dem men kanske var mer eller mindre likadant för Lemania!Lemania och Omega använde ofta epsa-boetter.
Någon som vet i vilken utsträckning Lemania använde sig av EPSA-boetter? Har sett en hel del ”dressare” med EPSA-boett och upptäckte precis att Viggen hade rutmönster på kronan.
(Bild skamlöst stulen från annons på KS)
Så fantastiskt cool! En av mina absoluta drömklockor!Mitt bidrag till tråden:
Nivada Grenchen Depthomatic , en compressorklocka med rolig analog djupmätare!
Mitt bidrag till tråden:
Nivada Grenchen Depthomatic , en compressorklocka med rolig analog djupmätare!
Jag vann precis en Royal Marine på auktion, nitad originallänk <3 Är du nöjd med din?Just nu har jag två i lådan. Av en händelse råkar båda vara av märket Invicta.
Grattis! Mycket nöjd med min. Ingen originallänk men funkar bra på jubilee också. Enda som är synd är att det är slowset både på datum och dag och att dagskivan är på spanska. I övrigt sjukt mycket för pengen jag gav.Jag vann precis en Royal Marine på auktion, nitad originallänk <3 Är du nöjd med din?
Skulle inte du sluta köpa klockor?Jag vann precis en Royal Marine på auktion, nitad originallänk <3 Är du nöjd med din?
Under 600kr är en okej prisklassSkulle inte du sluta köpa klockor?
Schysst boett på den högra, ser ut som UG Polerouter!
Har EPSA tillverkat en HF-kopia?
Bra där! Grattis!
Tack Dock stod den väldigt still som sagt och även omöjlig att få upp med vanliga metoder så det blir till att limma på en mutter!Bra där! Grattis!
Tänk på att det är en EPSA boett, ingen vanlig skruvboett.Tack Dock stod den väldigt still som sagt och även omöjlig att få upp med vanliga metoder så det blir till att limma på en mutter!
Har en Lanco med snarlik boett också.Har EPSA tillverkat en HF-kopia?
Den sista är ju den på tratten nu. Inget fel på den va? Tänkte bjuda nämligenVerkar som att både EPSA och HF har tillverkat boetter till Polerouter?
HF:
EPSA:
(Bilder stulna från Google)
Haha jo det är den på tratten, nä tror inte det är något fel på den men kan modellen väldigt dåligt i allmänhet Vet att den har EPSA-boett dockDen sista är ju den på tratten nu. Inget fel på den va? Tänkte bjuda nämligen
Ok tack!Haha jo det är den på tratten, nä tror inte det är något fel på den men kan modellen väldigt dåligt i allmänhet Vet att den har EPSA-boett dock
Den där ser ommålad ut. Texten är fet och luddig, vitare än lysmassan. Den ger inte ett genuint intryck. Jag har frågat säljaren men inte fått svar ännu.Den sista är ju den på tratten nu. Inget fel på den va? Tänkte bjuda nämligen
Jag sade detsamma om texten och frågat flera kunniga här men alla verkar tycka den ser bra ut...Den där ser ommålad ut. Texten är fet och luddig, vitare än lysmassan. Den ger inte ett genuint intryck. Jag har frågat säljaren men inte fått svar ännu.
För dåliga bilder för att jag ska kunna avgöra det. Är trycket vitt? Guld? Silver? Ser spontant inga fel men med denna upplösning döljer man en del.Jag sade detsamma om texten och frågat flera kunniga här men alla verkar tycka den ser bra ut...
@Aurum brukar ju vara grym på tavlor - kanske han kan hjälpa till?
EDIT: En annan sak som gjorde att jag blev skeptisk var kombinationen ”aldrig blivit polerad” med ”okänd servicehistorik”....
Den där ser ommålad ut. Texten är fet och luddig, vitare än lysmassan. Den ger inte ett genuint intryck. Jag har frågat säljaren men inte fått svar ännu.
Tack!För dåliga bilder för att jag ska kunna avgöra det. Är trycket vitt? Guld? Silver? Ser spontant inga fel men med denna upplösning döljer man en del.
Vet tyvärr inte, men det är de jag tyckte minst om när jag bildgooglade. De med gulaktig (guld?)-text hade jag inte tvekat på.Tack!
Tydligen är texten på tavlan vit om det säger ngt...?