• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella EPSA / Super Compressor - tråden!

AndersE

Cartier
2-Faktor
Har sett en hel del dressare, men aldrig någon tvåkronig med intern vridring, vad jag kan minnas.
Någon som vet i vilken utsträckning Lemania använde sig av EPSA-boetter? Har sett en hel del ”dressare” med EPSA-boett och upptäckte precis att Viggen hade rutmönster på kronan.
09303930-2CFC-439D-91D2-95D89BA85420.jpeg

(Bild skamlöst stulen från annons på KS)
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Jag vann precis en Royal Marine på auktion, nitad originallänk <3 Är du nöjd med din?
Grattis! Mycket nöjd med min. Ingen originallänk men funkar bra på jubilee också. Enda som är synd är att det är slowset både på datum och dag och att dagskivan är på spanska. I övrigt sjukt mycket för pengen jag gav.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Den där ser ommålad ut. Texten är fet och luddig, vitare än lysmassan. Den ger inte ett genuint intryck. Jag har frågat säljaren men inte fått svar ännu.
Jag sade detsamma om texten och frågat flera kunniga här men alla verkar tycka den ser bra ut...
@Aurum brukar ju vara grym på tavlor - kanske han kan hjälpa till?

EDIT: En annan sak som gjorde att jag blev skeptisk var kombinationen ”aldrig blivit polerad” med ”okänd servicehistorik”....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag sade detsamma om texten och frågat flera kunniga här men alla verkar tycka den ser bra ut...
@Aurum brukar ju vara grym på tavlor - kanske han kan hjälpa till?

EDIT: En annan sak som gjorde att jag blev skeptisk var kombinationen ”aldrig blivit polerad” med ”okänd servicehistorik”....
För dåliga bilder för att jag ska kunna avgöra det. Är trycket vitt? Guld? Silver? Ser spontant inga fel men med denna upplösning döljer man en del.
 

Joakim C

Cartier
Den där ser ommålad ut. Texten är fet och luddig, vitare än lysmassan. Den ger inte ett genuint intryck. Jag har frågat säljaren men inte fått svar ännu.

Svar från säljaren och att så dåliga bilder används i en auktion från en "rutinerad" samlare, det begriper jag inte. Jag hade tänkt buda, men avstår naturligtvis.
"Du får lita på mitt ord efter 32 år som klocksamlare annars skulle jag aldrig säga detta,men alla kan ha fel bedömning ibland men som sagt i detta fall ser inte urtavlan som ommålad.
Det är helt o hållet upp till dig om du vill lägga bud på min klocka eller ej men som det står i annonsen det finns ingen garanti/retur på begagnade klockor !
Mvh"
 
Topp