Kan hjälpa dig att bli av med den annarsLider med dig! Men jag har lösningen; en precis lagom använd Enicar i byte mot din!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan hjälpa dig att bli av med den annarsLider med dig! Men jag har lösningen; en precis lagom använd Enicar i byte mot din!
Jobbigt när de är nos så man inte vågar använda klockan...]
Postade nyligen i fynd-tråden och nu återupplivar jag denna tråd. Har sett att det postats en del ”single crown compressors” här. Ska fräscha till den idag och se om glaset går att putsa upp.. finns ju en del skit
Har inte daterat den ännu men tippar på 60-talare och någon version av Lemanias cal. 3000. Mäter 35mm och är en liten tjockis med det lite kraftigare glaset och boett. Finns en del kul att läsa om dessa här: https://www.watchprozine.com/horolo...crown-super-compressor-cased-watches/7197813/
Riktigt fint skick din var i! Kul med EPSA-locket. Om jag förstod det rätt från länken jag postade ovan så är våra boetter lika bortsett från boettlocks-konstruktionen?Fin - grattis till den! Har själv den här:
Tycker att det ser ut att vara samma boett, även om locket inte är identiskt. Min är hur som helst från 1964 och har, mycket riktigt, ett kal. 3000-verk. En av mina absoluta favoriter.
Tack! Ett par bilder till:Riktigt fint skick din var i! Kul med EPSA-locket. Om jag förstod det rätt från länken jag postade ovan så är våra boetter lika bortsett från boettlocks-konstruktionen?
Har inte kunnat öppna upp min ännu så kan varken datera eller hitta serienumren men kan inte du lägga upp några fler bilder på foton, på sidorna och så?
Tror nog allt boetterna är identiska. Fin!Tack! Ett par bilder till:
Ser identiska ut!Tror nog allt boetterna är identiska. Fin!
Barracudan är helt klart en av de snyggaste!Supercompressor, skidskytte och besök hos mor. Fin lördag.
Tack! Ja den är verkligen en favoritBarracudan är helt klart en av de snyggaste!
Den va lätt att tycka om!En av mina favoriter.
Dec. -58Så här kan man också göra.....Men varför!?
Tack för upplysningen, men jag undrar om kanterna verkligen ska se ut som de gör? Ser ut som om någon varit på med en smärgel för att bredda "gluggarna"Dec. -58
Hmm, ser vad du menar. Har inte så mycket erfarenhet av compressor-boetter. Har i inte sett så många live invändigt. Någon annan vet säker mer.Tack för upplysningen, men jag undrar om kanterna verkligen ska se ut som de gör? Ser ut som om någon varit på med en smärgel för att bredda "gluggarna"
Tack ändåHmm, ser vad du menar. Har inte så mycket erfarenhet av compressor-boetter. Har i inte sett så många live invändigt. Någon annan vet säker mer.
daamn! Jag tar två att ta med tack!Lanco Barracuda Supercompressor blev eftermiddagsvalet
Haha tack!daamn! Jag tar två att ta med tack!
Snyggt! Grattis till en stentuff klockaMin första vintagedykare tillika super compressor / EPSA. Älskar dessa modeller, de är rikigt hårda!
Bra hittat!Rotade runt i objektslådan idag.
Skymtade en bekant krona på en Tärnan Automatic.
Och mycket riktigt. En Super Compressor. Både boett och krona.
Tack. Den tickar dessutom på riktigt fint.Bra hittat!