• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

-JL-

Rolex
2-Faktor
Tjo!
Kollat in lite olika squares pÄ bukten. Har en tanke om att köpa en billig sliten och byta bezel/band mot nytt.
Min frÄga Àr om alla 5600 bezels/band passar varandra oavsett DW/GW/etc...?
Finns ju en del roliga fÀrger/mönster.
Tips pÄ sidor att handla frÄn tages tacksamt emot :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ok, sÄ ingen recension, men nÄgra bilder och personliga Äsikter om GA-2000...
Notera att jag inte lyckats fÄ den gula fÀrgen rÀtt pÄ just nÄgot foto. Den Àr inte sÄ ljus och skrikig i verkligheten. Gillar man gult blir man nog inte besviken, gillar man det inte spelar det kanske ingen roll... :facepalm:
IMG_20190323_093009.jpg

Det kÀnns vÀldigt tydligt att det Àr ett annat material Àn vanligt, pÄ ett bra sÀtt, och hela klockan kÀnns och ser ut lite mer som en "vanlig" klocka Àn en G-Shock. Om det Àr bra eller dÄligt fÄr vÀl var och en avgöra...
Den har ju mer "normala" bandhorn Àn dom flesta andra G-Shocks, sÄ det pÄverkar ju definitivt utseendet.
IMG_20190323_093628.jpg

StorleksmÀssigt Àr den pÄ den mindre sidan, hÀr bredvid DW-5035D och GA-1000.
IMG_20190323_093242.jpg

IMG_20190323_093327.jpg

Det jag gillar med den Àr utseendet, jag tycker den Àr sÄÄ snygg. Den Àr vÀldigt bekvÀm pÄ min arm, inte jÀttestor, lÀttavlÀst och det viktigaste: den kÀnns vÀldigt rejÀl!
(Mycket "kÀnns" jag vet, men denna synnerligen subjektiva egenskap Àr den enskilt viktigaste i en klocka för mej. Jag kan lÀtt leva med en klocka som Àr ful, men kÀnns vÀldigt bra, men inte tvÀrtom! )

Det jag inte gillar Àr, tja, belysningen Àr vÀl inte vÀrldsklass, men den gör sitt jobb.
NĂ„gra bilder till:
IMG_20190323_093717.jpg
IMG_20190323_093525.jpg
IMG_20190323_093433.jpg
IMG_20190323_092943.jpg

Som ni sÀkert misstÀnkt sÄ gillar jag den skarpt, och det ska bli spÀnnande att se hur dom utvecklar det hÀr konceptet i framtiden!

Mvh
Tack för det! Blir kul att ha nÄgon rolig fÀrg men en bra uppsÀttning olika band att vÀxla mellan! Gillar modellen allt mer.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
tja, det Àr ju en massa arbete att fejka patina sÄ det var vÀl knappast nÄgon överraskning.
ser vÀl inte speciellt trovÀrdigt ut om du frÄgar mig. inte en enda repa. :confused: och hela klockan sliten pÄ exakt samma sÀtt? njÀÀÀÀ...
det tar vÀl nÄgra Är innan dom behÀrskar tekniken. vet inte om detta Àr första klockan pÄ marknaden med fejkpatina?
man kan dra paralleller med elgitarrer, dom har kommit en lÄÄÄng vÀg och behÀrskar tekniken till fullo idag. gÄr i princip inte att avgöra om det Àr en fejk eller en Àkta utan att titta pÄ modellbeteckningen (pÄ premiumvarianterna) dom billigare fejkisarna ser ut lite som den hÀr klockan, inget som sticker ut.
Laco har en serie som heter ErbstĂŒck med riktigt vĂ€lgjord patina...
6ebd7e10c165001e9285ad9cee970e0e.jpeg
Nu snackar vi patina :D
GB_03-Erbstuck_Ruckseite.jpg
 
Slog till pÄ en stÄlis jag med, 15% pÄ Klockia just nu. Och nu börjar the waiting game :)
Men jag kommer nog inte mattborsta min, inte ens efter ett par whisky :D
-Gaah, neej...
-MotstÄnd Àr meningslöst, förena dej med stÄlis-sidan! :blackalien:
Föll för frestelsen och bestÀllde en jag med + en GW-B5600BC med kompositlÀnk.
Bra pris onekligen, men nu fÄr det vara bra ett tag! :angel:
SÄ Tack för tipset!
 
Topp