• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Det förklarar ÀndÄ inte Casio's oklara linje.
Sen kan man frÄga sig hur mÄnga kunder som arbetar pÄ Nasa...?
Jag förstĂ„r inte riktigt ditt problem förutom att du vill att alla G-Shock ska ha radiosynk. Du kan vara sĂ€ker pĂ„ att det finns andra entusiaster som tycker att radiosynk Ă€r skit. Vem ska Casio tillfredstĂ€lla? Dessutom bestĂ„r Casios kundgrupp sĂ€kert till största del av vanligt folk som bara vill ha en snygg och tĂ„lig klocka och som bryr sig mindre om specifika funktioner. Kanske har nĂ„gon snappat upp att en GW-5600E Ă€r en av fem G-Shocks certifierad av NASA att bĂ€ras i rymden och köper klockan bara av den anledningen pĂ„ samma vis som att Omega har kammat hem en hel del merförsĂ€ljning av Speedmaster ”The Moon Watch” som Ă€r den enda klockan som har varit pĂ„ mĂ„nen och den enda klocka certifierad för spacewalks. Det finns mĂ„nga viljor att tillfredstĂ€lla i olika delar av vĂ€rlden bland olika kulturer. Jag tycker att det Ă€r fantastiskt med den otroliga artrikedom av G-Shocks som florerar :) Om du verkligen börjar studera Ă€mnet sĂ„ finns det ett system i galenskapen.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
DW-5600BB pÄ stranden, utan varken mÄnfas, Àggtimer och solpaneler!
BDF8160A-16DC-41F6-9728-919E55C6B830.jpeg
Underbart befriad frÄn lull lull men jag tror nog att dÀr finns en Àggtimer ÀndÄ ;)
image.jpg
 

Framfall

Omega
Underbart befriad frÄn lull lull men jag tror nog att dÀr finns en Àggtimer ÀndÄ ;)
image.jpg

Nej nej, det dĂ€r Ă€r en grilltimer! Lite lustigt att jag efter tvĂ„ Ă„r med samma klocka lĂ€rde mig att det finns en ”Auto” funktion pĂ„ timern... jag som startat manuellt varje gĂ„ng man vĂ€nt pĂ„ steken :banghead:

Och fÀrgad display. :);)
20190709_170828.jpg

Nej nej total stealth Àr det enda som duger.
Man vinner inga strider i gul klocka!
 
Jag förstĂ„r inte riktigt ditt problem förutom att du vill att alla G-Shock ska ha radiosynk. Du kan vara sĂ€ker pĂ„ att det finns andra entusiaster som tycker att radiosynk Ă€r skit. Vem ska Casio tillfredstĂ€lla? Dessutom bestĂ„r Casios kundgrupp sĂ€kert till största del av vanligt folk som bara vill ha en snygg och tĂ„lig klocka och som bryr sig mindre om specifika funktioner. Kanske har nĂ„gon snappat upp att en GW-5600E Ă€r en av fem G-Shocks certifierad av NASA att bĂ€ras i rymden och köper klockan bara av den anledningen pĂ„ samma vis som att Omega har kammat hem en hel del merförsĂ€ljning av Speedmaster ”The Moon Watch” som Ă€r den enda klockan som har varit pĂ„ mĂ„nen och den enda klocka certifierad för spacewalks. Det finns mĂ„nga viljor att tillfredstĂ€lla i olika delar av vĂ€rlden bland olika kulturer. Jag tycker att det Ă€r fantastiskt med den otroliga artrikedom av G-Shocks som florerar :) Om du verkligen börjar studera Ă€mnet sĂ„ finns det ett system i galenskapen.
Problem och problem... Jag tÀnkte bara om nÄgon bÀttre vetande kunde berÀtta hur Casio tÀnker.
Bra att fÄ veta att multi band drar batteri! Kan ju onekligen vara ett problem.
Att klockan gÄr rÀtt kan vÀl inte vara en sÄ speciell funktion? Dit hör vÀl istÀllet GPS och Bluetooth kanske.
Jaja, fÄr se om jag blir klok pÄ det hÀr :D
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Den Àr skönt frÀsch trots att det Àr en krigsklocka
SÄ du behöll nÄgra Rangeman?
Har bara sÄlt nÄn enstaka faktiskt, har tappat lite kÀrlek till GW-940x serien sÄ bara att höra av sig om man Àr sugen pÄ nÄn variant. :)
Inte burit nÄn pÄ lÀnge men efter en dag med denna sÄ kanske det slÀpper igen? De Àr rÀtt bra trots allt.
D33324FA-E6F8-42E2-948D-34FD8F6FCE5E.jpeg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Har bara sÄlt nÄn enstaka faktiskt, har tappat lite kÀrlek till GW-940x serien sÄ bara att höra av sig om man Àr sugen pÄ nÄn variant. :)
Inte burit nÄn pÄ lÀnge men efter en dag med denna sÄ kanske det slÀpper igen? De Àr rÀtt bra trots allt.
D33324FA-E6F8-42E2-948D-34FD8F6FCE5E.jpeg
Jag kÀnner samma sak efter @Fujoor modsnack samt dina fina bilder. Snacka om att vara neurotisk :nailbiting:
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har bara sÄlt nÄn enstaka faktiskt, har tappat lite kÀrlek till GW-940x serien sÄ bara att höra av sig om man Àr sugen pÄ nÄn variant. :)
Inte burit nÄn pÄ lÀnge men efter en dag med denna sÄ kanske det slÀpper igen? De Àr rÀtt bra trots allt.
D33324FA-E6F8-42E2-948D-34FD8F6FCE5E.jpeg

Klart att man kan tröttna lite pÄ nÄn modell.
SjÀlv kan jag kÀnna lite sÄ pÄ flertalet klockor jag har men sÄ hettar det till igen nÀr jag tar pÄ mig dem efter en lÀngre paus.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Klart att man kan tröttna lite pÄ nÄn modell.
SjÀlv kan jag kÀnna lite sÄ pÄ flertalet klockor jag har men sÄ hettar det till igen nÀr jag tar pÄ mig dem efter en lÀngre paus.
Jo, sÄ brukar det ju vara.
FÄr se om de stannar eller om det tunnas ut framöver. Inga nya slÀpp som lockar sÄ mycket just nu sÄ de kan gott ligga kvar och sÄ fÄr vi se om det hettar till igen senare. Som @Fujoor nÀmnde tidigare sÄ torde dessa vÀl nÀrma sig Àttestupan i produktionsledet snart kanske.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jo, sÄ brukar det ju vara.
FÄr se om de stannar eller om det tunnas ut framöver. Inga nya slÀpp som lockar sÄ mycket just nu sÄ de kan gott ligga kvar och sÄ fÄr vi se om det hettar till igen senare. Som @Fujoor nÀmnde tidigare sÄ torde dessa vÀl nÀrma sig Àttestupan i produktionsledet snart kanske.
Det kÀnns sÄ. Fick köpa min mudman frÄn Asien. Alla Europa affÀrer Àr out of production. Borde inte vara osannolikt att rangeman ocksÄ tas ur produktion.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
DĂ„ har man satt första microrepan pĂ„ lĂ€nken pĂ„ min metal square :D Jag och frugan kom hem efter att vi handlat lite mat och finner dĂ„ vĂ„r Ă€ldsta son 4 meter upp pĂ„ en vĂ€gg med staplade stenblock, mycket lĂ€tt klĂ€ttring. Problemet var att grabben hade fĂ„tt lite halvpanik och fastnat med 2m kvar att klĂ€ttra, han hade tydligen stĂ„tt dĂ€r i ett par minuter :hilarious: Jag fick klĂ€ttra upp bakom honom utan att hinna ta av klockan och tillsammans kunde vi klĂ€ttra till toppen. Även om jag var försiktig sĂ„ blev det en liten skrapa pĂ„ klockans lĂ€nk :nailbiting: Fint minne dock!
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att det Àr pÄ snudd för billigt, sÀrskilt Froggien. Den ser lite skitig ut, dÀrför Àr den kanske svÄrsÄld, men generellt verkar det vara semesterstÀngt pÄ k&s.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det Àr pÄ snudd för billigt, sÀrskilt Froggien. Den ser lite skitig ut, dÀrför Àr den kanske svÄrsÄld, men generellt verkar det vara semesterstÀngt pÄ k&s.
Jag borde kanske ta bÀttre bilder, den ser riktigt bra ut. Antar att folk lÀgger pengar pÄ annat nu.. Men vad kan vara viktigare Àn en ordentlig badklocka? :D
 

Leiflicious

Cartier
Jag upplever de priser du satt som rimliga, men alla tre Àr ju rÀtt speciella klockor som Àr mer entusiastbetonade inom g-shocksfÀren. KÀnns alltid som den sortens pryl, klocka eller ej, Àr rÀtt trögsÄld överlag. Ska ju till att nÄn som Àr ute efter just rÀtt spec dyker upp.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor

S.L

Vacheron
2-Faktor
Helst orange men det verkar svÄrt att hitta. Jag kan Àven tÀnka mig gult eller olivgrönt i sÄ fall. Kanske gult passar bÀst till displayen som pÄ denna modellen:
92FAE41F-61A6-42D7-A610-BA99CAAFB5F9.jpeg
Orange (Kobe) Ă€r nog riktigt knepigt att hitta och sĂ€kert rĂ€tt dyrt om man skulle ha turen att hitta det. Gul Ă€r betydligt enklare och riktigt trevligt, personligen tycker jag att det gör sig bĂ€st om man ocksĂ„ ordnar med svarta ’skruvar’ till bezeln.
47F395F5-5257-4BEF-9835-4E0115CD983B.jpeg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Orange (Kobe) Ă€r nog riktigt knepigt att hitta och sĂ€kert rĂ€tt dyrt om man skulle ha turen att hitta det. Gul Ă€r betydligt enklare och riktigt trevligt, personligen tycker jag att det gör sig bĂ€st om man ocksĂ„ ordnar med svarta ’skruvar’ till bezeln.
47F395F5-5257-4BEF-9835-4E0115CD983B.jpeg
Den Àr riktigt snygg och den passar ihop med de röda detaljerna pÄ urtavlan som jag först var lite skeptisk mot. Bra modd! Finns skruvarna ocksÄ pÄ Tiktox?
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Orange (Kobe) Ă€r nog riktigt knepigt att hitta och sĂ€kert rĂ€tt dyrt om man skulle ha turen att hitta det. Gul Ă€r betydligt enklare och riktigt trevligt, personligen tycker jag att det gör sig bĂ€st om man ocksĂ„ ordnar med svarta ’skruvar’ till bezeln.
47F395F5-5257-4BEF-9835-4E0115CD983B.jpeg
Finns Kobe-mod (som sagt dock rÀtt dyr) för Rangeman hos den tidigare nÀmnda Ebay-handlaren gshockcustom; https://www.ebay.co.uk/itm/Brand-Ne...881224?hash=item23bfa166c8:g:bEEAAOSwu95c-eXj
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Den Àr riktigt snygg och den passar ihop med de röda detaljerna pÄ urtavlan som jag först var lite skeptisk mot. Bra modd! Finns skruvarna ocksÄ pÄ Tiktox?
Tveksam om Tiltox har, hittat mina via en snubbe i Polen som ocksÄ krÀnger pÄ ebay ibland. Brukar alltid finnas pÄ ebay men en del sÀljare Àr rÀtt dyra.
 
Senast Àndrad:
Topp