Jag förstår inte riktigt ditt problem förutom att du vill att alla G-Shock ska ha radiosynk. Du kan vara säker på att det finns andra entusiaster som tycker att radiosynk är skit. Vem ska Casio tillfredställa? Dessutom består Casios kundgrupp säkert till största del av vanligt folk som bara vill ha en snygg och tålig klocka och som bryr sig mindre om specifika funktioner. Kanske har någon snappat upp att en GW-5600E är en av fem G-Shocks certifierad av NASA att bäras i rymden och köper klockan bara av den anledningen på samma vis som att Omega har kammat hem en hel del merförsäljning av Speedmaster ”The Moon Watch” som är den enda klockan som har varit på månen och den enda klocka certifierad för spacewalks. Det finns många viljor att tillfredställa i olika delar av världen bland olika kulturer. Jag tycker att det är fantastiskt med den otroliga artrikedom av G-Shocks som florerar Om du verkligen börjar studera ämnet så finns det ett system i galenskapen.
Synd att steget till en screwback är så stort. 3600kr, då är det inte många hundralappar kvar till GWM-B5000.
Aldrig sett någon faktiskt. Tror det var längesen , med undantag för desert camo, som det kom en mudman överhuvudtaget. Mb6 varianterna får vi ju dessutom sällan se i Europa (när det gäller just mudman).
Nej nej, det där är en grilltimer! Lite lustigt att jag efter två år med samma klocka lärde mig att det finns en ”Auto” funktion på timern... jag som startat manuellt varje gång man vänt på steken Nej nej total stealth är det enda som duger. Man vinner inga strider i gul klocka!
Problem och problem... Jag tänkte bara om någon bättre vetande kunde berätta hur Casio tänker. Bra att få veta att multi band drar batteri! Kan ju onekligen vara ett problem. Att klockan går rätt kan väl inte vara en så speciell funktion? Dit hör väl istället GPS och Bluetooth kanske. Jaja, får se om jag blir klok på det här
Har bara sålt nån enstaka faktiskt, har tappat lite kärlek till GW-940x serien så bara att höra av sig om man är sugen på nån variant. Inte burit nån på länge men efter en dag med denna så kanske det släpper igen? De är rätt bra trots allt.
Klart att man kan tröttna lite på nån modell. Själv kan jag känna lite så på flertalet klockor jag har men så hettar det till igen när jag tar på mig dem efter en längre paus.
Jo, så brukar det ju vara. Får se om de stannar eller om det tunnas ut framöver. Inga nya släpp som lockar så mycket just nu så de kan gott ligga kvar och så får vi se om det hettar till igen senare. Som @Fujoor nämnde tidigare så torde dessa väl närma sig ättestupan i produktionsledet snart kanske.
Det känns så. Fick köpa min mudman från Asien. Alla Europa affärer är out of production. Borde inte vara osannolikt att rangeman också tas ur produktion.
Helst orange men det verkar svårt att hitta. Jag kan även tänka mig gult eller olivgrönt i så fall. Kanske gult passar bäst till displayen som på denna modellen:
Då har man satt första microrepan på länken på min metal square Jag och frugan kom hem efter att vi handlat lite mat och finner då vår äldsta son 4 meter upp på en vägg med staplade stenblock, mycket lätt klättring. Problemet var att grabben hade fått lite halvpanik och fastnat med 2m kvar att klättra, han hade tydligen stått där i ett par minuter Jag fick klättra upp bakom honom utan att hinna ta av klockan och tillsammans kunde vi klättra till toppen. Även om jag var försiktig så blev det en liten skrapa på klockans länk Fint minne dock!
Tycker ni att prissättningen på dessa G-Shocks är helt fel? https://klocksnack.se/threads/casio-g-steel-gst-w110d.115558/ https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-frogman-gwf-d1000b-sista-prisbump.114899/ https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-gd-120lm-1aer-sista-prisbump.114896/
Jag tycker att det är på snudd för billigt, särskilt Froggien. Den ser lite skitig ut, därför är den kanske svårsåld, men generellt verkar det vara semesterstängt på k&s.
Jag borde kanske ta bättre bilder, den ser riktigt bra ut. Antar att folk lägger pengar på annat nu.. Men vad kan vara viktigare än en ordentlig badklocka?
Jag upplever de priser du satt som rimliga, men alla tre är ju rätt speciella klockor som är mer entusiastbetonade inom g-shocksfären. Känns alltid som den sortens pryl, klocka eller ej, är rätt trögsåld överlag. Ska ju till att nån som är ute efter just rätt spec dyker upp.
Det är trögt på sommaren. Froggen framförallt är billig skulle froggen varit mindre hade jag slagit till direkt
Orange (Kobe) är nog riktigt knepigt att hitta och säkert rätt dyrt om man skulle ha turen att hitta det. Gul är betydligt enklare och riktigt trevligt, personligen tycker jag att det gör sig bäst om man också ordnar med svarta ’skruvar’ till bezeln.
Den är riktigt snygg och den passar ihop med de röda detaljerna på urtavlan som jag först var lite skeptisk mot. Bra modd! Finns skruvarna också på Tiktox?
Finns Kobe-mod (som sagt dock rätt dyr) för Rangeman hos den tidigare nämnda Ebay-handlaren gshockcustom; https://www.ebay.co.uk/itm/Brand-Ne...881224?hash=item23bfa166c8:g:bEEAAOSwu95c-eXj
Tveksam om Tiltox har, hittat mina via en snubbe i Polen som också kränger på ebay ibland. Brukar alltid finnas på ebay men en del säljare är rätt dyra.