Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Officiella G-Shocktråden

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av yonsson, 15 maj 2014.

Taggar:
  1. Sonnyboy

Sonnyboy Tantal

Underbart befriad från lull lull men jag tror nog att där finns en äggtimer ändå ;)
    image.

2. Derix

Derix Tantal

Synd att steget till en screwback är så stort. 3600kr, då är det inte många hundralappar kvar till GWM-B5000.

roloj och :-) gillar detta.
  3. daniel svensson

daniel svensson Tantal

Och färgad display. :);)
    20190709_170828.

Solo Rex, engst, Jockinho och 5 andra gillar detta.
  4. Fujoor

Fujoor Guld

Aldrig sett någon faktiskt. Tror det var längesen , med undantag för desert camo, som det kom en mudman överhuvudtaget. Mb6 varianterna får vi ju dessutom sällan se i Europa (när det gäller just mudman).

spammerstakeahike gillar detta.
  5. Framfall

Framfall Plast

Nej nej, det där är en grilltimer! Lite lustigt att jag efter två år med samma klocka lärde mig att det finns en ”Auto” funktion på timern... jag som startat manuellt varje gång man vänt på steken :banghead:

Nej nej total stealth är det enda som duger.
    Man vinner inga strider i gul klocka!

Sonnyboy gillar detta.
  6. Agnby

Agnby Plast

Problem och problem... Jag tänkte bara om någon bättre vetande kunde berätta hur Casio tänker.
    Bra att få veta att multi band drar batteri! Kan ju onekligen vara ett problem.
    Att klockan går rätt kan väl inte vara en så speciell funktion? Dit hör väl istället GPS och Bluetooth kanske.
    Jaja, får se om jag blir klok på det här :D

Sonnyboy gillar detta.
  7. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
    Har bara sålt nån enstaka faktiskt, har tappat lite kärlek till GW-940x serien så bara att höra av sig om man är sugen på nån variant. :)
    Inte burit nån på länge men efter en dag med denna så kanske det släpper igen? De är rätt bra trots allt.
    D33324FA-E6F8-42E2-948D-34FD8F6FCE5E.

Solo Rex, Riki87, Chuck och 6 andra gillar detta.
  8. Sonnyboy

Sonnyboy Tantal

Jag känner samma sak efter @Fujoor modsnack samt dina fina bilder. Snacka om att vara neurotisk :nailbiting:

Fujoor och S.L gillar detta.
  9. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
    Vad ska du modda?

10. Sonnyboy

Sonnyboy Tantal

En Rangeman som ligger ute till försäljning.

11. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Klart att man kan tröttna lite på nån modell.
    Själv kan jag känna lite så på flertalet klockor jag har men så hettar det till igen när jag tar på mig dem efter en längre paus.

S.L och Sonnyboy gillar detta.
  12. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
    Tänkte mer vad slutresultatet ska bli? Färgglatt? Grått?

13. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
    Jo, så brukar det ju vara.
    Får se om de stannar eller om det tunnas ut framöver. Inga nya släpp som lockar så mycket just nu så de kan gott ligga kvar och så får vi se om det hettar till igen senare. Som @Fujoor nämnde tidigare så torde dessa väl närma sig ättestupan i produktionsledet snart kanske.

spammerstakeahike, Sonnyboy och Fujoor gillar detta.
  14. Fujoor

Fujoor Guld

Det känns så. Fick köpa min mudman från Asien. Alla Europa affärer är out of production. Borde inte vara osannolikt att rangeman också tas ur produktion.

Sonnyboy gillar detta.
  15. Sonnyboy

Sonnyboy Tantal

Helst orange men det verkar svårt att hitta. Jag kan även tänka mig gult eller olivgrönt i så fall. Kanske gult passar bäst till displayen som på denna modellen:
    92FAE41F-61A6-42D7-A610-BA99CAAFB5F9.

spammerstakeahike och MaBr gillar detta.
  16. Sonnyboy

Sonnyboy Tantal

Då har man satt första microrepan på länken på min metal square :D Jag och frugan kom hem efter att vi handlat lite mat och finner då vår äldsta son 4 meter upp på en vägg med staplade stenblock, mycket lätt klättring. Problemet var att grabben hade fått lite halvpanik och fastnat med 2m kvar att klättra, han hade tydligen stått där i ett par minuter :hilarious: Jag fick klättra upp bakom honom utan att hinna ta av klockan och tillsammans kunde vi klättra till toppen. Även om jag var försiktig så blev det en liten skrapa på klockans länk :nailbiting: Fint minne dock!

spammerstakeahike, roloj, Framfall och 1 annan gillar detta.
  17. Derix

Derix Tantal

18. Sonnyboy

Sonnyboy Tantal

Jag tycker att det är på snudd för billigt, särskilt Froggien. Den ser lite skitig ut, därför är den kanske svårsåld, men generellt verkar det vara semesterstängt på k&s.

parasec och engst gillar detta.
  19. Derix

Derix Tantal

Jag borde kanske ta bättre bilder, den ser riktigt bra ut. Antar att folk lägger pengar på annat nu.. Men vad kan vara viktigare än en ordentlig badklocka? :D

parasec och Sonnyboy gillar detta.
  20. Leiflicious

Leiflicious Plast

Jag upplever de priser du satt som rimliga, men alla tre är ju rätt speciella klockor som är mer entusiastbetonade inom g-shocksfären. Känns alltid som den sortens pryl, klocka eller ej, är rätt trögsåld överlag. Ska ju till att nån som är ute efter just rätt spec dyker upp.

Derix och JacquesCosteau gillar detta.
  21. Fujoor

Fujoor Guld

Derix gillar detta.
  22. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
  23. OnePhat

OnePhat Brons

#digihumpday
    7F466393-7087-47CE-B33D-D14A1E4C81E8.

Solo Rex, Diver2000, :-) och 6 andra gillar detta.
  24. Sonnyboy

Sonnyboy Tantal

Den är alltför fin ändå! Annonsen tillbakadragen :)
    0315D9DA-163E-4516-80D3-3FE2F0C2E02F.

Model_Citizen, Solo Rex, Diver2000 och 6 andra gillar detta.
  25. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
    Orange (Kobe) är nog riktigt knepigt att hitta och säkert rätt dyrt om man skulle ha turen att hitta det. Gul är betydligt enklare och riktigt trevligt, personligen tycker jag att det gör sig bäst om man också ordnar med svarta ’skruvar’ till bezeln.
    47F395F5-5257-4BEF-9835-4E0115CD983B.

26. Sonnyboy

Sonnyboy Tantal

Den är riktigt snygg och den passar ihop med de röda detaljerna på urtavlan som jag först var lite skeptisk mot. Bra modd! Finns skruvarna också på Tiktox?

27. JacquesCosteau

JacquesCosteau Titan

Finns Kobe-mod (som sagt dock rätt dyr) för Rangeman hos den tidigare nämnda Ebay-handlaren gshockcustom; https://www.ebay.co.uk/itm/Brand-Ne...881224?hash=item23bfa166c8:g:bEEAAOSwu95c-eXj

Sonnyboy gillar detta.
  28. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
    Sonnyboy gillar detta.
  29. S.L

S.L Silver

Från:
    Stockholm
    Tveksam om Tiltox har, hittat mina via en snubbe i Polen som också kränger på ebay ibland. Brukar alltid finnas på ebay men en del säljare är rätt dyra.

Senast ändrad: 10 juli 2019
    Sonnyboy gillar detta.
  30. Derix

Derix Tantal