• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tack för input!.
Är mellanskillnaden vĂ€rd att lĂ€gga pĂ„ en GWG-1000 jĂ€mfört med GG-B100 tycker du? :)
Är GWG-1000 en sĂ„ mycket bĂ€ttre klocka med fler funktioner Ă€n GG-B100?
Jag tycker det Àr vÀrt mellanskillnaden, men inte nödvÀndigtvis för att GWG-1000 Àr bÀttre, utan för att det Àr tidernas ballaste G-Shock! :cigar:
Imho sÄklart!
SÄ inga argument, bara kÀnsla... :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tack för input!.
Är mellanskillnaden vĂ€rd att lĂ€gga pĂ„ en GWG-1000 jĂ€mfört med GG-B100 tycker du? :)
Är GWG-1000 en sĂ„ mycket bĂ€ttre klocka med fler funktioner Ă€n GG-B100?

GG-BB100 har absolut en mer kompetent modul men ska jag gÄ efter estetik tycker jag bÀttre om GWG-1000. Den ser brutalare ut.
Safirglas och sÄnt fÀster jag inte nÄgon vikt vid.
 

Robbanc76

Cartier
20190807_200305.jpg

Min första digitala klocka i vuxen Älder damp ner i postlÄdan förra veckan och fick sÄklart bli en G-shock. Ingen klocka jag ens funderat att bli OWG med men det har burits orovÀckande mycket i veckan =)
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
GWG-1000 har ju safirglas, radio sync och solar som GG-B100 saknar mm. GG-B100 har Ä andra sidan stegrÀknare och blÄtandsuppkoppling. Sen Àr det sÀkert mer funktioner som skiljer sÄklart men det Àr dom jag kommer pÄ som skiljer dom Ät mest. Men Àr det nÄt jag missat fÄr nÄn gÀrna fylla pÄ.

StorleksmÀssigt ska (som jag förstÄr det) GWG vara lite större men bygger mindre pÄ höjden... Finns ju Àven bild pÄ detta högre upp i trÄden.(inlÀgg 16651 frÄn föregÄende talare) :)

Jag tycker det Àr vÀrt mellanskillnaden, men inte nödvÀndigtvis för att GWG-1000 Àr bÀttre, utan för att det Àr tidernas ballaste G-Shock! :cigar:
Imho sÄklart!
SÄ inga argument, bara kÀnsla... :)

GG-BB100 har absolut en mer kompetent modul men ska jag gÄ efter estetik tycker jag bÀttre om GWG-1000. Den ser brutalare ut.
Safirglas och sÄnt fÀster jag inte nÄgon vikt vid.

Tack för era Äsikter! Jag fÄr ta mig en funderare :)
HÄller absolut med om att den Àldre Mudmaster ser mer brutal ut men gillar kolfiberlooken pÄ den nya varianten.

Hmm blir ett svÄrt val :)
 

lofgreno

Audemars
Har du lyckats fÄ auto altitude correction att funka? Allt Àr pÄ men den har fortfarande inte fixat höjden
Hmmm, bra frÄga. Har faktiskt inte kollat upp det riktigt. Har anvÀnt en annan app för att kolla höjden, och sen synkat över det manuellt till klockan genom att ange höjden pÄ nuvarande plats. SÄ egentligen rÀtt menlöst, dÄ kan man ju lika gÀrna stÀlla in direkt pÄ klockan.
 

lofgreno

Audemars
Tack för era Äsikter! Jag fÄr ta mig en funderare :)
HÄller absolut med om att den Àldre Mudmaster ser mer brutal ut men gillar kolfiberlooken pÄ den nya varianten.
Hmm blir ett svÄrt val :)
VarsÄgod. I slutÀndan sÄ handlar det nog mest om att du mÄste klÀmma och kÀnna pÄ bÄda. Helst samtidigt. :)
Men GWG Àr ju mer premium...
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tack för era Äsikter! Jag fÄr ta mig en funderare :)
HÄller absolut med om att den Àldre Mudmaster ser mer brutal ut men gillar kolfiberlooken pÄ den nya varianten.

Hmm blir ett svÄrt val :)

Har du möjlighet, testa innan du köper. Mudmaster Àr ju trots allt rÀtt stora klockor och passar inte alla i smaken.

Edit : GWG-1000 pÄ en 16,5cm handled.

IMG_20190813_092219.jpg
IMG_20190813_092125.jpg
 
Senast Àndrad:

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
VarsÄgod. I slutÀndan sÄ handlar det nog mest om att du mÄste klÀmma och kÀnna pÄ bÄda. Helst samtidigt. :)
Men GWG Àr ju mer premium...

Det har du absolut rĂ€tt i, fĂ„r kolla om det finns nĂ„gon Ă„terförsĂ€ljare i Örebro som har bĂ„da pĂ„ lager :). Lutar mest Ă„t en GWG-1000 idagslĂ€get.

Har du möjlighet, testa innan du köper. Mudmaster Àr ju trots allt rÀtt stora klockor och passar inte alla i smaken.

Edit : GWG-1000 pÄ en 16,5cm handled.

IMG_20190813_092219.jpg
IMG_20190813_092125.jpg

F*n vad snyggt det var med orange band pÄ din Mudmaster. Har 18,5cm pÄ min handled. Haft större klockor men inte exakt av samma kaliber som Mudmaster.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Det har du absolut rĂ€tt i, fĂ„r kolla om det finns nĂ„gon Ă„terförsĂ€ljare i Örebro som har bĂ„da pĂ„ lager :). Lutar mest Ă„t en GWG-1000 idagslĂ€get.



F*n vad snyggt det var med orange band pÄ din Mudmaster. Har 18,5cm pÄ min handled. Haft större klockor men inte exakt av samma kaliber som Mudmaster.

FÀrgen Àr lite missvisande pÄ just det fotot.
Bandet Àr gult :D
18,5 cm = no worries för din del!

mudmaster.jpg
 

lofgreno

Audemars
Det har du absolut rĂ€tt i, fĂ„r kolla om det finns nĂ„gon Ă„terförsĂ€ljare i Örebro som har bĂ„da pĂ„ lager :). Lutar mest Ă„t en GWG-1000 idagslĂ€get.



F*n vad snyggt det var med orange band pÄ din Mudmaster. Har 18,5cm pÄ min handled. Haft större klockor men inte exakt av samma kaliber som Mudmaster.
Ja 18.5 borde vara hur lugnt som helst. Min GG-B100 som Àr snÀppet mindre Àn GWG-1000 sitter ju helt ok med 2cm mindre omkrets. :)
Lycka till! Ser fram emot bilder pÄ resultatet!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Om du har garanti kvar sÄ lÀmna tillbaka den, annars tycker jag du skall plocka isÀr den lÄta den torka och sen fetta in packningarna med silikonfett frÄn biltema (eller dylikt) och skruva ihop den igen. Det Àr vÀl sÀkert baklockspackningen som inte suttit bra!
 
  • Like
Reactions: Ncs

Ncs

Rolex
2-Faktor
Uack. SĂ„ himla trist. Hoppas att du har garantin kvar.
Om du har garanti kvar sÄ lÀmna tillbaka den, annars tycker jag du skall plocka isÀr den lÄta den torka och sen fetta in packningarna med silikonfett frÄn biltema (eller dylikt) och skruva ihop den igen. Det Àr vÀl sÀkert baklockspackningen som inte suttit bra!
Garantin Àr kvar. BestÀllde frÄn Uret för mindre Àn en vecka sedan. Har skrivit till dom och beskrivit problemet och vÀntar nu pÄ svar.. KÀnns trist, var sÄ jÀkla nöjd med den.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Garantin Àr kvar. BestÀllde frÄn Uret för mindre Àn en vecka sedan. Har skrivit till dom och beskrivit problemet och vÀntar nu pÄ svar.. KÀnns trist, var sÄ jÀkla nöjd med den.
Finns vÀl sÀkert enstaka produktionsfel Àven pÄ gshocks Àven om det kÀnns som att dom borde vara oförstörbara.
 
  • Like
Reactions: C-J
Topp