• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag sökte redan innan jag frÄgade första gÄngen utan att hitta nÄgot. SÄ m.o.a. vet inte du heller vad rabatten var, men du Àr sÀker pÄ att han har fel?
Fel Àr det inte. Priset stÀmmer.
Är ganska sĂ€ker pĂ„ att @yonsson vet, med tanke pĂ„ att han ordnade gruppköpet :)
Tror han dock menar att man ska ta det lite lugnt med förvÀntningarna.
Precis. BÀttre att gÄ in med vÀldigt lÄga förvÀntningar sÄ blir man gladare istÀllet ;)
 
Är ganska sĂ€ker pĂ„ att @yonsson vet, med tanke pĂ„ att han ordnade gruppköpet :)
Tror han dock menar att man ska ta det lite lugnt med förvÀntningarna.
Jag har inga förvÀntningar alls, ville bara göra ett enkelt överslag om det ens var nÄgon mening med att hoppa pÄ tÄget, om det, som jag skrev, blev en sÄdan superdeal som för 5035:an som jag förstÄtt var en bra deal dÄ mÄnga var med och modellen populÀr. Men om inte @yonsson har lust att dela med sig utan istÀllet hÀnvisar till en sökning sÄ tja... kul input... eller inte. :banghead:
 
Äntligen bestĂ€mde jag mig för min första G-shock! :)
Jag har burit Pebble Time Steel under flera Ă„r, men blivit riktigt dragen tillbaka till Casio igen!
Det jag kÀnde att jag inte klarade mig utan var vibrationsalarm och det finns ju inte mÄnga G-Shock som har det... Tur dÄ att GD-350 finns och att det var en mycket bra deal pÄ Watchshop!
Den gick mycket bra att hÄlla koll pÄ tiden pÄ pizzan igÄr!
Tack för en grym trÄd!
5BCF1727-43CC-48E3-A1A4-47E4DE2B00F4.jpeg
 
Jag har inga förvÀntningar alls, ville bara göra ett enkelt överslag om det ens var nÄgon mening med att hoppa pÄ tÄget, om det, som jag skrev, blev en sÄdan superdeal som för 5035:an som jag förstÄtt var en bra deal dÄ mÄnga var med och modellen populÀr. Men om inte @yonsson har lust att dela med sig utan istÀllet hÀnvisar till en sökning sÄ tja... kul input... eller inte. :banghead:
Vi har kört mÄnga gruppköp, minst 10st. SÄ jag tÀnker inte svara om % innan jag har tillrÀcklig Info. Som sagt, inte sÄ svÄrt att söka upp.
https://klocksnack.se/search/10828821/?q=Gruppköp&o=date&c[node]=45&c[user][0]=48

Vill du ha vÀrldens bÀsta pris sÄ köper du inte via gruppköp utan köper med rabatt frÄn Japan. Gruppköp handlar inte bara om pris.
 
GRUPPKÖP!!
BÄda modeller Àr Limited edition för att fira GShock 35 Är, batteri och ej radiosynk. Enligt GShock Nordic har bÄda skruvat baklock. Om detta inte stÀmmer sÄ fÄr ni hÀnga dem, inte mig. FörvÀntad leverans i april.

Nr 1
A8E49F03-ACC2-4E13-BB54-90653F13FFB2.jpeg

Listpris: 2498kr
Gruppköpspris inkl eventuell frakt: 1800kr

Nr 2
C740B84B-BEBA-4A1C-AF55-E7C6C24E8C71.jpeg

Listpris: 2498kr
Gruppköpspris inkl eventuell frakt: 1800kr

AnmÀl dig pÄ följande sÀtt
PMa @Molle , döp konversationen till ”GSHOCK 1”, ”GSHOCK 2” eller ”GSHOCK 1 & 2” beroende pĂ„ vilken/vilka modeller du vill boka upp dig pĂ„.

AnmÀlan Àr bindande, avhoppare efter anmÀlan kan glömma framtida gruppköp. Hoppade du av förra Äret? TrÄkigt för dig, vi har koll.

Oroa er inte för antal i dagslÀget, vi jobbar pÄ att fÄ hela Nordens tilldelning.

Kvoten Àr full, tack alla som anmÀlt er. Inga fler anmÀlningar.

VÀl mött, Molle och yonsson

Sa inget om procent och det Àr sÀkert olika beroende pÄ massa faktorer i varje enskilt gruppköp. Priserna för just denna minns jag dock vÀl eftersom jag missade det gruppköpet. Hittade inlÀgget efter lite sökande.
 
För att det ska kunna bli ett gruppköp sÄ mÄste vi först skrapa ihop en grupp. Det Àr lite tamt med intresset för tillfÀllet. PMa mig om ni menar allvar!
 
Vi har kört mÄnga gruppköp, minst 10st. SÄ jag tÀnker inte svara om % innan jag har tillrÀcklig Info. Som sagt, inte sÄ svÄrt att söka upp.
https://klocksnack.se/search/10828821/?q=Gruppköp&o=date&c[node]=45&c[user][0]=48
Vill du ha vÀrldens bÀsta pris sÄ köper du inte via gruppköp utan köper med rabatt frÄn Japan. Gruppköp handlar inte bara om pris.
Den hÀr bilden Àr till dig @yonsson , för att du tar dig tid och ordnar gruppköp till likasinnade. :heart:
IMG_20191019_114110.jpg
 
Jag kom helt plötsligt ihÄg hur man söker efter saker pÄ www igen.

8e nov för Japan, lite senare pÄ övriga icke-jappanesiska platser
 
Jag har inga förvÀntningar alls, ville bara göra ett enkelt överslag om det ens var nÄgon mening med att hoppa pÄ tÄget, om det, som jag skrev, blev en sÄdan superdeal som för 5035:an som jag förstÄtt var en bra deal dÄ mÄnga var med och modellen populÀr. Men om inte @yonsson har lust att dela med sig utan istÀllet hÀnvisar till en sökning sÄ tja... kul input... eller inte. :banghead:

Jag tror att poÀngen med gruppköp Àr att fÄ en eftertraktad modell hit till Sviden snarare Àn att fÄ rabatt.
Det Àr ju inte sÄ att klockorna ligger pÄ lager osÄlda, de sÀljs som smör ÀndÄ.
 
Mini review av DW-003XS.

DW-003/04XS - extreme series. En gshock som tillverkades under 90-talet för extrema förhĂ„llanden och framförallt gjord med surfing i Ă„tanke. Dom kom antingen pĂ„ velcro, canvas eller ett “gummi nato” som min modell har.

DSC06121.jpg


Har rejÀlt med skydd. Har alltsÄ bÄde ett övre och nedre lager som skyddar (likt ga-2000) vilket ocksÄ innebÀr att eventuell handledssvett inte riktigt letar sig in i baklocket. Den har Àven bullbars som jag tagit av dÄ jag tycker att det skymmer för mycket av tavlan.

DSC06133.jpg


Kör modulen 1647 som Àven har en surf timer.

DSC06133-2.jpg


I tidtagningslÀget sÄ byts lamp och tidtagningknapparna och mittenknappen som i ordinarie fall aktiverar bakgrundsbelysningen tar alltsÄ nu tid. Jag antar att detta Àr för att underlÀtta tidtagning under stressande surfsituationer?

DSC06140.jpg
DSC06145.jpg
 
Senast Àndrad:
Mini review av DW-003XS.

DW-003/04XS - extreme series. En gshock som tillverkades under 90-talet för extrema förhĂ„llanden och framförallt gjord med surfing i Ă„tanke. Dom kom antingen pĂ„ velcro, canvas eller ett “gummi nato” som min modell har.

DSC06121.jpg


Har rejÀlt med skydd. Har alltsÄ bÄde ett övre och nedre lager som skyddar (likt ga-2000) vilket ocksÄ innebÀr att eventuell handledssvett inte riktigt letar sig in i baklocket. Den har Àven bullbars som jag tagit av dÄ jag tycker att det skymmer för mycket av tavlan.

DSC06133.jpg


Kör modulen 1647 som Àven har en surf timer.
DSC06133-2.jpg

I tidtagningslÀget sÄ byts lamp och tidtagningknapparna och mittenknappen som i ordinarie fall aktiverar bakgrundsbelysningen tar alltsÄ nu tid. Jag antar att detta Àr för att underlÀtta tidtagning under stressande surfsituationer?
DSC06140.jpg
DSC06145.jpg

KÀnns som att vissa grejer var bÀttre förr. Skarpa siffror. Bara en sÄn sak att knappfunktionen Àndras beroende pÄ lÀge. Det var nytt att G-lide har funnits sÄ lÀnge.
 
Ja den till höger slutade göras 1998. Knep den pÄ tradera i NOS skick. Bytte batteri och sÄ var den igÄng. Den har en speciell "surfing timer" dÀr man rÀknar ner frÄn 30 min och sÄ stÄr det "surfing". Tydligen kan man inte surfa mer Àn 30 minuter.
Det kanske var praktisk att ha i internets begynnelse pÄ 90-talet för att se till sÄ att telerÀkningen inte blev sÄ satans dyr... :D
 
KÀnns som att vissa grejer var bÀttre förr. Skarpa siffror. Bara en sÄn sak att knappfunktionen Àndras beroende pÄ lÀge. Det var nytt att G-lide har funnits sÄ lÀnge.
Fast Det dÀr med knapparna för bara till det för mig. Hade nog hellre haft dom pÄ sin plats. Men hÄller med om att Àldre gshocks har en annan skÀrpa.
 
FÄr bli en micro review av denna ocksÄ.
Glx-6900. Har endast provat dw-6900 och gillade storleken. Tyckte vÀl dock funktionerna var identiska med squares sÄ jag gav bort den.
Nu har jag blivit sugen igen och köpte denna surf varianten. Kommer i en gul/citrongul fÀrg med blÄa inslag som jag antar skall symbolisera vÄgor.

Den har tidvatten, mÄnfas och hela tvÄ timers som man kan ha igÄng samtidigt.

Den har Àven en lowtemp-lcd vilket innebÀr att den klarar hela -20 grader till skillnad frÄn ordinarie gshocks som klarar -10. Har du den pÄ handleden kvittar det nog men har du den utanpÄ jackan sÄ klarar denna sig alltsÄ i lÀgre temperaturer.

Jag förmodar att detta drar mer ström varför den har fÄtt det tjockare batteriet CR2025. Batteri Àr specat till 2 Är. Men jag antar att det rÀcker lÀngre Àn sÄ om man inte kör auto el. och dylikt.

DSC06149.jpg
DSC06168.jpg
 
Den har Àven en lowtemp-lcd vilket innebÀr att den klarar hela -20 grader till skillnad frÄn ordinarie gshocks som klarar -10.
GÀller det i stort sett alla G-shocks? Jag trodde att de var speccade till betydligt lÀgre temperaturer Àn sÄ dÄ de till och med verkar fortsÀtta ticka Àven vid nedfrysning som bör ligga runt - 20c.

Kul fÀrg i alla fall, man behöver nog nÀstan en fÀrgklick i vardagen den hÀr Ärstiden. :)
 
GÀller det i stort sett alla G-shocks? Jag trodde att de var speccade till betydligt lÀgre temperaturer Àn sÄ dÄ de till och med verkar fortsÀtta ticka Àven vid nedfrysning som bör ligga runt - 20c.
Kul fÀrg i alla fall, man behöver nog nÀstan en fÀrgklick i vardagen den hÀr Ärstiden. :)
Vad jag lÀst Àr det inte displayen som Àr den kritiska punkten utan batteriet. SÄ nÀr det stÄr low-temp o.s.v. Àr det egentligen batteriet som avses.
Inga klockor med solceller verkar ha det just p.g.a. av annat typ av batteri.
 
  • Like
Reactions: HSK
GÀller det i stort sett alla G-shocks? Jag trodde att de var speccade till betydligt lÀgre temperaturer Àn sÄ dÄ de till och med verkar fortsÀtta ticka Àven vid nedfrysning som bör ligga runt - 20c.

Kul fÀrg i alla fall, man behöver nog nÀstan en fÀrgklick i vardagen den hÀr Ärstiden. :)
Jag vet faktiskt inte. Hur kall Àr en frys? -minus 18?
Vad jag lÀst Àr det inte displayen som Àr den kritiska punkten utan batteriet. SÄ nÀr det stÄr low-temp o.s.v. Àr det egentligen batteriet som avses.
Inga klockor med solceller verkar ha det just p.g.a. av annat typ av batteri.
SÄ har jag ocksÄ fattat det. Batteriet kan pressa ut mer ström nÀr det behövs för att hÄlla skÀrmen vid liv.
 
Vad jag lÀst Àr det inte displayen som Àr den kritiska punkten utan batteriet. SÄ nÀr det stÄr low-temp o.s.v. Àr det egentligen batteriet som avses.
Inga klockor med solceller verkar ha det just p.g.a. av annat typ av batteri.
Jag vet faktiskt inte. Hur kall Àr en frys? -minus 18?

SÄ har jag ocksÄ fattat det. Batteriet kan pressa ut mer ström nÀr det behövs för att hÄlla skÀrmen vid liv.
DÄsÄ, dÄ har vi rett ut det. Man lÀr sig nÄgot nytt varje dag. :) Ja, en frys ligger vanligtvis pÄ ca - 18c.
 
Tillbaka
Topp