JadåFår man räknas fast man är sökande efter en LW?![]()
![Person shrugging :person_shrugging: 🤷](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f937.png)
![Star-struck :star_struck: 🤩](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f929.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
JadåFår man räknas fast man är sökande efter en LW?![]()
Den var väldigt dyr tycker jag.Shit, nu var det bra länge sedan det var någon aktivitet i trådenkikade igenom Kaplans och fann att det är en LW på auktion 2 mars! Hoppas den landar här hos någon forummedlem
![]()
Linde Werdelin, Klockor - Varunummer 1 993 780
LINDE WERDELIN, Biformeter (1000ft-300m), Cal ETA 2893-2, Serie nr. 0058, Ref nr. LWB1T1220058, Boett nr. LW B1 T1 22, herrur, 46 mm, stål, automatisk, safirglas, datum, 24-timmarsvisning, integrerat läderband, originalspänne, cert, december 2007, box, ytterkartong.www.kaplans.se
Den var väldigt dyr tycker jag.
Även om jag samtidigt tycker LW förtjänar betydligt mer kärlek än de får. Använder min väldigt ofta men fotar inte lika ofta![]()
Haha det har jag inget minne avJust fan! Det n du skulle sälja till mig!![]()
Du svor ju på gud å såntHaha det har jag inget minne av![]()
Så jäkla grannDen var väldigt dyr tycker jag.
Även om jag samtidigt tycker LW förtjänar betydligt mer kärlek än de får. Använder min väldigt ofta men fotar inte lika ofta![]()
Så jäkla fin pjäs de därBytte band![]()
Tjusigt! Vart kommer bandet ifrån?Så extremt nöjd med mitt nya band, tyckte kombon blev helt magisk!
Några fler som bär LW idag?
![]()
Wisentex, har 2 till från samma snubbeTjusigt! Vart kommer bandet ifrån?
Kul! Yesbox skidklockan påTjusigt! Vart kommer bandet ifrån?
Är väl olika tror jag! I min ska det sitta ett ETA 2892-2.Är det modifierade eta verk i dessa klockor eller har dem inhouse verk? Priset speglar ju inhouse.
De gamla har ETA.Är det modifierade eta verk i dessa klockor eller har dem inhouse verk? Priset speglar ju inhouse.
Jag håller inte med om allt. Om vi tar Tudors nya inhouse till exempel så är det 70 timmars reserv vilket jag tycker mycket om. Inget fel på eta alls men då ska det synas på priset. Jag håller med om att det är smidigt att kunna serva dem själv, eller hos vilken urmakare som helst.De gamla har ETA.
Man köper dock inte en LW för urverken utan för att det är Indie med originell design.
Personligen tycker jag bara det är bra när tillverkare använder ETA. Ofta blir det inte nämnvärt bättre med Inhouse, men vips så kan man inte serva de prisvärt hos oberoende Uris. Servade just fruns Rolex - 18k. Sjukt ovärt… Klockan hade funkat typ lika bra med ETA men hade kostat 2k att serva.
![]()
Tillbaka i tråden. Med en riktigt dålig blixt bild![]()
Jag gjorde! Tyvärr ingen bild![]()
Någon mer som kör sin Linde Werdelin idag?!![]()
Även idag![]()
Någon mer som kör sin Linde Werdelin idag?!![]()
Ok kanske det, men jag är typ owg med min nu under sommaren och det är nog den klocka jag använder mest av alla (30+) över året också för den delenVilka LW:are har vi med oss idag?
Lite tråkigt, men känns som att intresset för detta märket minskat bland KS:arna? Mer LW åt folket
![]()
![]()
Kul att höra! Ja, det är verkligen fantastiska klockor! För mig är denna definitivt bland topp 3 av mest använda hos mig!Ok kanske det, men jag är typ owg med min nu under sommaren och det är nog den klocka jag använder mest av alla (30+) över året också för den delenJag är helt fast!