• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

Jo men den är inte så kul imo. Däremot är jag löjligt förtjust i den monokroma och i arktis.

Kastar in en bild på min Oktopus bara för att bilder är kul :)

image.jpg
Så galet bra tavla

Hej,
Riktigt vass.
Har fått nys om en hos en handlare i Italien.
Vad jag inte blir klok på är måtten. Jag har hört både 44 och 46 mm.
Undrar vad diametern är inklusive kronan och lug till lug? :)
44mm (w) by 46mm (l)
Oroa dig inte över måtten som Breitling-mätt är enormt. Vet ej om du ägt LW innan men Spidon (med övriga LW) kramar handleden tack vare formen på ett sätt som gör att dimensionerna känns betydligt mindre. Dessutom väger den typ 10 gram så det hjälper en del också i det syftet.
21E4849F-E38B-4FBE-B9AE-F446B6E23909.jpeg

44mm (w) by 46mm (l)
Oroa dig inte över måtten som Breitling-mätt är enormt. Vet ej om du ägt LW innan men Spidon (med övriga LW) kramar handleden tack vare formen på ett sätt som gör att dimensionerna känns betydligt mindre. Dessutom väger den typ 10 gram så det hjälper en del också i det syftet.
21E4849F-E38B-4FBE-B9AE-F446B6E23909.jpeg

Tackar för det. :)
Så om jag förstår det rätt, så är diametern 44 inklusive kronan? I så fall är storleken helt ok.

Tackar för det. :)
Så om jag förstår det rätt, så är diametern 44 inklusive kronan? I så fall är storleken helt ok.
Precis, inkl krona och motsvarande ”utbuktning” på motsatt sida. Som @Peltzer skriver så är de oerhört lättburna och om du kikar på en tech green så väger den iofs lite mer än 10 gram men inte mycket mer, har hört 35 :) Kör hårt!!!

Tillbaka
Topp