Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Släpp sargen nu vännen - hög tid för dig att klippa en LW=))Denna har jag missat!
Riktigt snygg tavla
![]()
Den är jäkligt ball och med den där typ tegimenterade finishen så är den hyperball.Denna har jag missat!
Riktigt snygg tavla
![]()
Släpp sargen nu vännen - hög tid för dig att klippa en LW=))
Tuff! Tycker detta var den bästa kombon för gummit bland dina tre.![]()
Bättre på Spidoliten så oktopusen fick tillbaka sitt bruna gummi![]()
Grattis, eller nåt. Vemodigt, men bra att du fått den såld!Idag var sista dagen med graalen. Känns.. konstigt. Jobbade som en dåre för att innan 25års ålder kunna äga just denna skönhet, men idag påminner den mest om hur jag försummade både hälsa och relationer för just sakens skull - att äga en klocka (och lite annat..) Flera år av bolagsbyggande på hemmaplan och med den lilla fritiden som fanns flyga runt i Europa för att flippa klockor och slutligen äga graalen. Nånstans där försvinner nog också charmen och kärleken i klockan självt, det blir en ”och nu då?”-feeling.
Samtidigt har jag aldrig ägt en klocka som gjort sånt stort avtryck på mig på ett känslomässigt plan. Men nu är en trevlig dansk herre ny ägare - köparen som vart förälskad från första ögonkastet. Personligen vänder jag nu blad.
Vem vet, en vacker dag må han vara i min ägo igen. Kanske inte nummer 12, men något nummer av de 59 exemplar som finns där ute. Tack för romansen.
![]()
Blev det nån deal??Tackar för det.
Handlaren är en släkting till en vän i Italien.
Bodde själv där ett antal år.
Är helt insnöad på Tech green modellen.
Blev det nån deal??
Hur tjock är din Oktopus? Jag är sjukt sugen på något liknande. Men med en LW och en PAM127:a så känns det kanske som att kategorin feta sportklockor är lite mättad... fast det är åandrasidan det jag gillar![]()
Osäker på om färgkombon flyger....
Hmm, osäker men uppskattningsvis 15-16 mm sisådär. Den är så jäkla lätt att den knappt märksHur tjock är din Oktopus? Jag är sjukt sugen på något liknande. Men med en LW och en PAM127:a så känns det kanske som att kategorin feta sportklockor är lite mättad... fast det är åandrasidan det jag gillar![]()
![]()
Fick nyss denna länk från LW men behöver korta den och även om jag tycker det ser ut som vanliga pins så vill jag inte sabba nåt och när jag försöker trycka ut en så sitter den som berget. Har messat LW men de tar mer än fem minuter på sig att svara och mitt tålamod är episkt dåligt. Sitter nån här inne på kunskap om hur tillvägagångssättet är?
Fick hjälp av @sherwan som har det rätta handlagetFick du rätt på det utan att ta sönder något? Hur känns länken?
Ser tokball ut. Då är det att bygga lite höjd på vikbladen mot länken?Fick hjälp av @sherwan som har det rätta handlaget
Länken är grym!! Saknar dock all typ av justering...
Ja har man väldigt bred handled så kan det nog tänkas bli lite knasigt men eftersom boetten är tunn och lite vinklad/välvd så sitter den (på mig) enormt bekvämt. Försökte få till några exempelbilder....Ser tokball ut. Då är det att bygga lite höjd på vikbladen mot länken?
![]()
Fick nyss denna länk från LW men behöver korta den och även om jag tycker det ser ut som vanliga pins så vill jag inte sabba nåt och när jag försöker trycka ut en så sitter den som berget. Har messat LW men de tar mer än fem minuter på sig att svara och mitt tålamod är episkt dåligt. Sitter nån här inne på kunskap om hur tillvägagångssättet är?
Brutal kombo verkligen. Länken är så cool![]()
Grattis!!Min första LW
![]()
Gratulerar! Ingen dålig start!=)Min första LW
![]()
Grattis!Min första LW
![]()
Är det svart gummi du är ute efter?Är det ngn här som har och vill sälja gummistrap till lw?![]()
Ja svart eller grönÄr det svart gummi du är ute efter?
Absolut här kommer en WS. Min handled är ganska exakt 19cm vad har du för klocka på dig vanligt vis så kan jag se om jag kan matcha referens till någon annan av mina. Har på mig allt från 36 till 47mm pams.Grattis!
Gillar den där. Kan man få några WS och ditt handledsmått tack?![]()
Aint ever gonna happenTjata på @MKRGG tills han viker sig och släpper sitt gröna![]()