• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

image.jpg

Kortade länken lite till och dra på trissor, den sitter perfekt och mycket bekvämt.

Bara på skoj kom jag på, när jag vaknade nyss, att jag skulle väga min trippel och det gjorde jag till morgonkaffet....
0B31526B-4485-4B13-B9B7-5A5C42B76B0E.jpeg

Först ut var lättviktaren. Notera att jag kapat gummit cirka en centimeter och det ger säkert tre gram.
25FC1E28-ABA5-4FE8-B319-BBC95EE9189E.jpeg

Tvåa är Spidoliten, som ju ska vara lätt såklart. Titan istället för Oktopusens (ovan) Kolfiber/keramik/roseguld/titan. Denna är på läder vilket kanske väger något gram mer än gummit men det kompenseras nog av att även spännet på Spidolite är ”urgröpt” för att kapa milligramen.
A09F09C2-27DE-4A4D-A352-0EC9AE436825.jpeg

Och slutligen heffaklumpen. Observera att jag var lat nog att inte jämna ut matchen genom att förse denna med ett lättare band men det hade inte varit så roligt, det är ju kontrasterna som är kul. Från länken har jag tagit bort fem bitar vilket väl uppskattningsvis skulle göra att med full länk hade den passerat 200-strecket med marginal.

Ytterst ovetenskapligt men utfört med glädje. Nästa gång jämnar jag ut det genom att väga dom utan band.

Vad väger era LWs?

Senast ändrad:
817BB359-C066-4AD0-83C2-4BA961BC6FFC.jpeg
FE3365F6-9702-464E-8960-86EB53A17048.jpeg
3DF9C207-0F55-4412-AD96-990219F27D8A.jpeg

För ett tag sen vägde jag mina tre med armband på. Lite missvisande eftersom stålisen hade länk och lättviktarna hade gummi. Så nu vägde jag dom utan band och på en kladdig hushållsvåg. Som ni ser är kolfiber inte supermycket lättare än titan som i sin tur är lättare än stål, såklart.

Efter att ha spanat in LW's senaste utskick så blev man ju lite sugen på att sula om klockan med nytt gummi. Är det LW's egna som gäller för stora pengar eller finns det någon annan tillverkare där ute med som någon här känner till?

Efter att ha spanat in LW's senaste utskick så blev man ju lite sugen på att sula om klockan med nytt gummi. Är det LW's egna som gäller för stora pengar eller finns det någon annan tillverkare där ute med som någon här känner till?
Som @Peltzer säger så är det tokdyrt men med lite flyt kan du hitta billigare oem på c24 och bukten. Jag har ett par som aldrig används, svart och brunt, men de är ju toktrista :)

Tillbaka
Topp