• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Luminoxtråden

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor

Anonym195

Breitling
Hjälper väl till att liva upp lite här jag med då, #172/300.

Dock på ett dåligt passande gummiband, originallänken skall på snart igen.

20230121_103523.jpg
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Varit lite sugen på att testa en Luminox, läste dock i en recension att de billigare modellerna (sub 3000kr) är ”plastiga” och betydligt sämre kvalitet än de dyrare. Ganska uppenbart att de dyrare är ”bättre” men tänkte höra om ni är av samma uppfattning och om ni har några rekommendationer för vilken modell man ska gå efter?
Kikat på denna (ärligt lånad bild😅)
1676550249938.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Varit lite sugen på att testa en Luminox, läste dock i en recension att de billigare modellerna (sub 3000kr) är ”plastiga” och betydligt sämre kvalitet än de dyrare. Ganska uppenbart att de dyrare är ”bättre” men tänkte höra om ni är av samma uppfattning och om ni har några rekommendationer för vilken modell man ska gå efter?
Kikat på denna (ärligt lånad bild😅)
1676550249938.jpeg
Hej,
Det är korrekt att billigaste modellerna (sea turtle) inte är så bra. Se också upp med kopior för de finns på nätet via eBay.

3001 modellen som är original är miniminivån. Är den liten så kör på 3500 serien. Hoppar du upp till 3800 serien får du safirglas. Och sedan har du diverse specialmodeller.

Kolla på mina bilder längre bak i tråden. Och ställ fler frågor.
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Tack för den infon! Lite lättare att solla bland modellerna 😃 har jobbat igenom 20 olika g shocks innan de gick upp för mig att de inte är min grej, söker därför en nya daily diver, och då på länk! Hur är deras länkar? I stil med seiko så man föredrar att köpa after market eller? 😊
 

embassyone

Omega
2-Faktor
Har nu skaffat mig en ny 3001 Navy Seals.
Tänkte höra med er Luminoxare om ni har upplevt följande fenomen när ni ställer tiden och trycker tillbaks kronan.
När jag trycker tillbaks kronan rör sig alla visarna en aning bakåt, någon tiondels millimeter. Det resulterar i att man inte alltid får en 100% synkad sekundvisare.
Så,..är det någon mer som upplever samma sak, eller skall jag skicka tillbaks den och få en annan?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack för den infon! Lite lättare att solla bland modellerna 😃 har jobbat igenom 20 olika g shocks innan de gick upp för mig att de inte är min grej, söker därför en nya daily diver, och då på länk! Hur är deras länkar? I stil med seiko så man föredrar att köpa after market eller? 😊
Har aldrig testat länk. Kört Nato, skinn, gummi och canvas.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Har nu skaffat mig en ny 3001 Navy Seals.
Tänkte höra med er Luminoxare om ni har upplevt följande fenomen när ni ställer tiden och trycker tillbaks kronan.
När jag trycker tillbaks kronan rör sig alla visarna en aning bakåt, någon tiondels millimeter. Det resulterar i att man inte alltid får en 100% synkad sekundvisare.
Så,..är det någon mer som upplever samma sak, eller skall jag skicka tillbaks den och få en annan?
Det är inget jag känner igen. Hoppande visare kan man få om kronan trycks tillbaka för kraftigt. Men inte vid normalt användande. Då är det något fel. Jag skall testa min 3001 för säkerhets skull.

Sedan träffar inte sekundvisaren varje index perfekt. Det är tyvärr moderna quartz verk, som sätts ihop snabbt och billigt.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Har nu skaffat mig en ny 3001 Navy Seals.
Tänkte höra med er Luminoxare om ni har upplevt följande fenomen när ni ställer tiden och trycker tillbaks kronan.
När jag trycker tillbaks kronan rör sig alla visarna en aning bakåt, någon tiondels millimeter. Det resulterar i att man inte alltid får en 100% synkad sekundvisare.
Så,..är det någon mer som upplever samma sak, eller skall jag skicka tillbaks den och få en annan?
Inga sådana problem på min.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Luminox tillverkad av Gallet. Som tillverkade Marathon och Adanac i samma case på 80-90 talet. Får den kärlek så kanske jag postar en till variant som finns i arkivet 😀 (skyddsplasten som är kvar om ngn undrar)
20230325_071142.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Luminox tillverkad av Gallet. Som tillverkade Marathon och Adanac i samma case på 80-90 talet. Får den kärlek så kanske jag postar en till variant som finns i arkivet 😀 (skyddsplasten som är kvar om ngn undrar)
20230325_071142.jpg
Kul, det hade jag inte koll på. Kör den andra varianten också. Inte många som gillar Luminox här inte. Men de få som gör får ju njuta lite extra :)
 
Här var det inte mycket action. Tänkte väl att det var dags att återuppliva den här tråden

Delar därför mitt senaste köp. Luminox XL. 1001 ICE SAR. Gillar den väldigt mycket. Lättviktig, bekväm att bära och tålig. Som en klocka ska vara tycker jag.

Upp med lite fler bilder på sköna Luminox! :)
 

Bilagor

  • 20230927_141153.jpg
    20230927_141153.jpg
    235.6 KB · Visningar: 3

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
IMG_7242.jpeg


Haft på mig denna hela dagen. Post från ”vad gör du nu” med lite mer förklaring. Detta är Luminox första bronsklocka. Sitter ett Sellita 220-1 urverk i. Tickar på sekunden rätt under 24h, mycket imponerande.


Finns även i stål där tavlan är svart eller blå.

Gillar vintage vibbarna utan att för den delen vara en kopia på något. Välbyggd och trevlig på handleden.
 

Baconpower

Breitling
2-Faktor
Äger en Luminox Sea Turtle XS.0321.BO, är förutom att gummit gick sönder väldigt nöjd. Denna har används dagligen i tre år och still going strong. Kan varmt rekommendera! Spanar själv på att uppgradera mig inom Luminox
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Äger en Luminox Sea Turtle XS.0321.BO, är förutom att gummit gick sönder väldigt nöjd. Denna har används dagligen i tre år och still going strong. Kan varmt rekommendera! Spanar själv på att uppgradera mig inom Luminox
Hej,

Jag har en oanvänd sådan här om du är intresserad:

Den gul/blå är en 3503.

luminox xs.3503.nsf navy seal foundation tactical watch.


Skickar dig ett meddelande
 
Topp