• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Luminoxtråden

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Lägg ut länk till annonsen här i tråden :)

min är en jubileumsklocka.

Jäkligt trevlig👌

Har inte orkat mer än att skriva heads up.. Få kanske ta tag i det imorgon🙈
IMG_20220302_162645.jpg
 
Senast ändrad:

Stenholm13

Cartier
Halloj! Är luminox bara beaters? Alltså känns dom robusta som en g-shock typ? Har aldrig känt på en luminox men dom ser ju tuffa ut! Men det här att det skulle vara klockor som navy seal använder är väl bara bs? Aldrig sett en militär med en luminox, och en sista grej, nån som äger en scott cassel deep dive?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Halloj! Är luminox bara beaters? Alltså känns dom robusta som en g-shock typ? Har aldrig känt på en luminox men dom ser ju tuffa ut! Men det här att det skulle vara klockor som navy seal använder är väl bara bs? Aldrig sett en militär med en luminox, och en sista grej, nån som äger en scott cassel deep dive?
Hej!
Luminox funkar fint som beaters. Inte lika rubusta som G-Shock. Dock är de mycket snyggare men lite mindre tåliga. Så det beror på hur mycket stryk den skall få. Jag har min när jag tränar, bygger, går i skogen eller är på en sandstrand med små kids. Funkar fint.

Navy Seal använder Luminox. Ingår i standardutrustningen. Så ingen BS.

Jag har bla en deep dive. Kolla längre bak i tråden. Vad är frågan? :)
 

Stenholm13

Cartier
Hej!
Luminox funkar fint som beaters. Inte lika rubusta som G-Shock. Dock är de mycket snyggare men lite mindre tåliga. Så det beror på hur mycket stryk den skall få. Jag har min när jag tränar, bygger, går i skogen eller är på en sandstrand med små kids. Funkar fint.

Navy Seal använder Luminox. Ingår i standardutrustningen. Så ingen BS.

Jag har bla en deep dive. Kolla längre bak i tråden. Vad är frågan? :)
Okey härligt! Det där med navy seal var mer att jag har sett och läst det mesta om navy seal och aldrig sett en bild på en seal med en luminox på armen😂 aldrig, så folk byter nog ut dom snabbt isåfall, till digitala klockor
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Två äldre luminox.
svarta = första kommersiella(?) batchen 1997.

silver = ovanlig helt i titan från ca 2002.
 

Bilagor

  • E5B8E513-E93E-44FB-B94F-EBE311E41E88.jpeg
    E5B8E513-E93E-44FB-B94F-EBE311E41E88.jpeg
    532.2 KB · Visningar: 15
Har en fundering då jag ej ägt en luminox tidigare.
Upptäckte idag ett klickande ljud på ringen och märker att den glappar fram/tillbaka och i sidled så att säga. Lite glapp då man vrider är ok tycker jag men inte då man trycker på den då skall den inte gunga. Är detta vanligt på luminox?
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Har en fundering då jag ej ägt en luminox tidigare.
Upptäckte idag ett klickande ljud på ringen och märker att den glappar fram/tillbaka och i sidled så att säga. Lite glapp då man vrider är ok tycker jag men inte då man trycker på den då skall den inte gunga. Är detta vanligt på luminox?
Inget gung på min. Ganska trög med 60 klick. Trycker jag på den är den stum.
image.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Köpt av Luminox Europa som är baserade i Tyskland. 30 euro. De brukar ha rabatter också. Inte bästa kvalitén mer rolig.

Tack, måste dock själv ha 1-2 Luminox till, sedan blir ju boxen ”ett måste”…
 
Topp