• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Luminoxtråden

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Kastar in nyförvärvet här😀. En 3003 med zuludiver band. Är för jäkla nöjd med detta ur✊
IMG_20211209_100224.jpg
 

T.R

Omega
Bästa Luminox lumen för minsta pengen,,söker bra arbetsklocka då man jobbar nätter och vill ha riktigt bra lume. tips ?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Bästa Luminox lumen för minsta pengen,,söker bra arbetsklocka då man jobbar nätter och vill ha riktigt bra lume. tips ?
Hej!

Utan att veta vad du föredrar i storlek är det svårt att rekommendera en modell.

De som är blackout eller har BO i sitt modellnamn är något dämpade i sitt utseende. Tuberna lyser på ändå, men kan vara värt att veta. Dessa är mer militär/taktiska.

Köp inte de billigaste varianten, där är kvalitén inte topp. Originalet 3001 är fin men relativ liten. 3xxx serien är nästa i pris. Både dessa är enklare klockor men bra. Skall du ha en klocka som tål mer så får du gå upp över 6000kr. Man får det man betalar för typ. Är själv imponerande över kvaliteten i deep dive 15xx serien.

märket går att fynda så jag hade aldrig betalt fullpris för en klocka. -20% till -30 % är vanligt. Enstaka fall -50%. Lycka till!

 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den isländska räddningstjänsten har börjat ett samarbete med Luminox. Vet inte hurpass mycket, men jag antar att en del av det man betalar för tidmätarna går till deras arbete.

Landsbjörg som organisationen heter, är de som (bland annat) oavlönat och på frivillig basis letar upp turister som irrar bort sig i isländska oväder. Något som händer regelbundet kan undertecknad intyga.

Tidmätarna har ’Landsbjörgs’ logga och som ni ser på bilderna så är urtavlan en världskarta med Island i fokus.

 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Den isländska räddningstjänsten har börjat ett samarbete med Luminox. Vet inte hurpass mycket, men jag antar att en del av det man betalar för tidmätarna går till deras arbete.

Landsbjörg som organisationen heter, är de som (bland annat) oavlönat och på frivillig basis letar upp turister som irrar bort sig i isländska oväder. Något som händer regelbundet kan undertecknad intyga.

Tidmätarna har ’Landsbjörgs’ logga och som ni ser på bilderna så är urtavlan en världskarta med Island i fokus.

Bra samarbete! Och liten chock när jag såg priserna första sekunderna, och sedan förstod att det var isländska kr :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Nån med erfarenhet av Leatherback Sea Turtle 39mm? Tycker denna ser ut att kunna vara en mysig sommarklocka, och priset är ju inte dumt alls:
xs.0307.w.jpg
Den har fått en del kritik för att kvalitén är låg. Betydligt lägre betyg och kvalitet än 3000 serien som kostar närmare 4000kr. Och tyvärr får du vad du betalar för, så lek inte navy seal med den billiga varianten. Avstå är mitt råd. Och köp storebror på kampanj. De förekommer relativt ofta (-20% till -30%).
 

Psykel

Patek
Den har fått en del kritik för att kvalitén är låg. Betydligt lägre betyg och kvalitet än 3000 serien som kostar närmare 4000kr. Och tyvärr får du vad du betalar för, så lek inte navy seal med den billiga varianten. Avstå är mitt råd. Och köp storebror på kampanj. De förekommer relativt ofta (-20% till -30%).
Hmmm, okej. Tack för input! Finns den i max 40mm? Kan bara se 45mm-klossar i 3000-serien.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor

Psykel

Patek
Kan detta vara rätt serienummer?
Amen kolla! Den var angiven som damklocka på deras hemsida, så inte konstigt att jag inte hittade nån mer vit. Kanske kan vara nåt till sommaren!
Originalet 3001 bärs som en 40mm på handen och upplevs nästan som ännu mindre då tavlan är relativ liten. Angiven till 43mm.

jämför lugg till lugg mot seamaster som är angiven till 42mm

4A376ABB-0971-4092-88F9-728BB5EC7434.jpeg


E7D88B36-F7A6-4466-96F9-48A9B543B580.jpeg
Ser ju inte så farligt ut. Kanske är helt okej om den ändå är tänkt att bäras till semesterkläder.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Hej! Tänkte sälja denna men har ingen aning vad som är ett rättvist pris. Modell, 3H MBM? Ålder, tror 90-tal. Skick, använd 5-6 tillfällen. Tillbehör enligt bild. Funderar på om det är klocka som kanske tilltalar Volvoentusiaster mer än klockintresserade så Tradera är lämpligare. Är någon intresserad, dra ett pm, eller om någon tycker sig vilja höfta ett rimligt pris. Behöver inte kräma ur varenda hundring.

Edit: Fått nytt batteri precis och fungerar felfritt.

8C7666AA-729E-40E7-B43B-908CC88AB15E.jpeg
B2912CD9-7C05-401C-871E-017A3043E33A.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
Hej! Tänkte sälja denna men har ingen aning vad som är ett rättvist pris. Modell, 3H MBM? Ålder, tror 90-tal. Skick, använd 5-6 tillfällen. Tillbehör enligt bild. Funderar på om det är klocka som kanske tilltalar Volvoentusiaster mer än klockintresserade så Tradera är lämpligare. Är någon intresserad, dra ett pm, eller om någon tycker sig vilja höfta ett rimligt pris. Behöver inte kräma ur varenda hundring.

Edit: Fått nytt batteri precis och fungerar felfritt.

8C7666AA-729E-40E7-B43B-908CC88AB15E.jpeg
B2912CD9-7C05-401C-871E-017A3043E33A.jpeg

Tror inte Volvo trycket ger mervärde, snarare tvärtom. Skulle gissa 500kr kanske?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Tänkte sälja denna men har ingen aning vad som är ett rättvist pris. Modell, 3H MBM? Ålder, tror 90-tal. Skick, använd 5-6 tillfällen. Tillbehör enligt bild. Funderar på om det är klocka som kanske tilltalar Volvoentusiaster mer än klockintresserade så Tradera är lämpligare. Är någon intresserad, dra ett pm, eller om någon tycker sig vilja höfta ett rimligt pris. Behöver inte kräma ur varenda hundring.

Edit: Fått nytt batteri precis och fungerar felfritt.

8C7666AA-729E-40E7-B43B-908CC88AB15E.jpeg
B2912CD9-7C05-401C-871E-017A3043E33A.jpeg
Värdet vet jag inte, men tycker den är riktigt rolig! Hade lätt tagit den för 500kr 😄
 
Topp