• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Marathontråden

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte beställa en GPQ sage green, utan datum, utan US government och med tritium (puh, många val...) men den är slut hos Marathon. Vet ni någon annanstans man kan köpa den? Har skrivit upp mig på mailinglistan för att få veta när de kommer in på lager igen. Funderar annars på att ta den med datum, men tycker det är lite fult med det inknökat på tavlan...

Bilder för uppmärksamhet

1644170327496.png
1644170338729.png
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Jag tänkte beställa en GPQ sage green, utan datum, utan US government och med tritium (puh, många val...) men den är slut hos Marathon. Vet ni någon annanstans man kan köpa den? Har skrivit upp mig på mailinglistan för att få veta när de kommer in på lager igen. Funderar annars på att ta den med datum, men tycker det är lite fult med det inknökat på tavlan...

Bilder för uppmärksamhet

1644170327496.png
1644170338729.png

Köpte min från windycitywatches, finns i lager där, räkna med moms också men det blir väl typ samma pris som från eu sidan om du tar finfrakten.

Den med datum ser ju hemsk ut den kan du inte köpa

Har haft min som jobbklocka ett år nu, blir bara finare när man skruffat till den lite

9E6D46B2-9BB4-4E9E-9835-5BF07C29C553.jpeg
4CB837DB-50FF-4AE1-A954-6744A779C984.jpeg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Köpte min från windycitywatches, finns i lager där, räkna med moms också men det blir väl typ samma pris som från eu sidan om du tar finfrakten.

Den med datum ser ju hemsk ut den kan du inte köpa

Har haft min som jobbklocka ett år nu, blir bara finare när man skruffat till den lite

9E6D46B2-9BB4-4E9E-9835-5BF07C29C553.jpeg
4CB837DB-50FF-4AE1-A954-6744A779C984.jpeg
Tack! Det är en amerikansk butik eller? Svårt att hitta info faktiskt. Hade ju föredragit att beställa inom Europa förstås 🤔
 

mace

Cartier
2-Faktor
92206132-A3E9-4199-A0E3-20461883263D.jpeg

Korspostar lite med Quartz-tråden. Detta är alltså den ”hemska” med datum. :) Och U.S. Gov. och strålningsmärkning på tavlan. Och utan riktigt glas. Kalla mig ortodox, men jag gillar nog dessa fullsmetade bättre - känns närmare syftet: en enkel klocka som ändå tål en del tuffa tag och billig nog att dela ut till fotsoldaterna.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Fick precis mail från Marathon EU att GPQ sage green sterile är inne ilager igen (tips). Och klockan jag beställde från Windy City är fortfarande inte ens skickad. Inte jätteimpad av Windy City måste jag säga.
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Fick precis mail från Marathon EU att GPQ sage green sterile är inne ilager igen (tips). Och klockan jag beställde från Windy City är fortfarande inte ens skickad. Inte jätteimpad av Windy City måste jag säga.

Oflyt att han var på semester mitt i upploppet till mars, kikade gamla mail och min var i sverige en vecka efter att paketet gick iväg. Sen kan ju tullen vara ett lotto här.
 

Whiskwatch

Panerai
Oflyt att han var på semester mitt i upploppet till mars, kikade gamla mail och min var i sverige en vecka efter att paketet gick iväg. Sen kan ju tullen vara ett lotto här.
Samma här, min gsar tog bara några dagar att få hem strax efter jul. Känns som du haft otur ☹️
Fick hem min kompass och bandstift därifrån idag. Det tog dock längre tid denna gång pga air mail istället för DHL prio.

1645721953812.jpeg

1645721975968.jpeg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Oflyt att han var på semester mitt i upploppet till mars, kikade gamla mail och min var i sverige en vecka efter att paketet gick iväg. Sen kan ju tullen vara ett lotto här.
Oflyt. Men att inte svara på mail eller skicka vid utlovad tid är nåt annat. Eller för den delen att informera på hemsidan att leverans kommer dröja hade man också kunnat önska.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Jag får bara upp läderband på 16mm när jag söker där?
Nato finns i flera bredder. Tyvärr inte i grått. Men svart finns. Jag beställde ett grönt och ett blått i 16 mm idag. Kolla länk:


Och nu såg jag att länkens namn börjar på 18 mm … men 16 går att välja på sidan.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Nato finns i flera bredder. Tyvärr inte i grått. Men svart finns. Jag beställde ett grönt och ett blått i 16 mm idag. Kolla länk:


Och nu såg jag att länkens namn börjar på 18 mm … men 16 går att välja på sidan.
Ahaa, sedär. Då borde @tidochting.se kanske justera sidan lite. För jag gick in på "alla klockband" och klickade i 16mm och fick inte alls upp det där!
 

mace

Cartier
2-Faktor
0B12D407-AD22-4BDD-8DC0-568F2EF984FD.jpeg
BF6FDB39-AC8D-47BB-8B25-C735F5E7D16B.jpeg

Så då har de nya natobanden från @tidochting.se testats. Det blir helt klart ett lyft från det enkel-band som följer med klockan. Armbanden är rätt korta, så har man för biffiga handleder så kan det bli problem, men det kanske det blir ändå i så fall med en så pass liten boett. Det gröna känns väl hyfsat självklart men jag föredrar det blå som gör den mindre uppenbart militärig och smälter ihop mer med boetten. Klart värt pengarna! Ping @JoelD
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
0B12D407-AD22-4BDD-8DC0-568F2EF984FD.jpeg
BF6FDB39-AC8D-47BB-8B25-C735F5E7D16B.jpeg

Så då har de nya natobanden från @tidochting.se testats. Det blir helt klart ett lyft från det enkel-band som följer med klockan. Armbanden är rätt korta, så har man för biffiga handleder så kan det bli problem, men det kanske det blir ändå i så fall med en så pass liten boett. Det gröna känns väl hyfsat självklart men jag föredrar det blå som gör den mindre uppenbart militärig och smälter ihop mer med boetten. Klart värt pengarna! Ping @JoelD

Kanske får köpa mig ett grönt 🤔
 

Torsse

Omega
Stort tack till @Nilzén nu kan jag äntligen posta här igen!

(Efter att min förra Marathon visade sig vara en fake. Nu har jag äntligen en riktig!)

20220429_104807.jpg


20220429_104754.jpg



Edit:
Nu även invigd I duschen. 😅
20220429_143758.jpg
Fake-Marathon? Hur såg den ut?
Hur fastställde du att den var fake?
Själv har jag en Marathon-modd.
Skulle gärna ha en röd sekund på min!
 

Bilagor

  • Marathon.jpg
    Marathon.jpg
    240.8 KB · Visningar: 8

iko

Panerai
2-Faktor
Fake-Marathon? Hur såg den ut?
Hur fastställde du att den var fake?
Själv har jag en Marathon-modd.
Skulle gärna ha en röd sekund på min!
Från tidigare i tråden:
Och

@Sgte mycket riktigt.
 
Topp