• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Marathontråden

engst

Cartier
Någon som beställt från marathon eu och vet ungefär hur lång leverans tiden är?:)
Ingen aning, men översättningen till svenska är fantastisk. Kanske skulle tex litet fyndiga ”Marathon - Best in the long run” inte översatts alls, nu blev det: ”

BÄST I LÅNGKÖRNINGEN” 😅​

 
  • Like
Reactions: C-J

C-J

Panerai
2-Faktor
Ingen aning, men översättningen till svenska är fantastisk. Kanske skulle tex litet fyndiga ”Marathon - Best in the long run” inte översatts alls, nu blev det: ”

BÄST I LÅNGKÖRNINGEN” 😅​

Haha ja hemsidan envisades att översätta till svenska trotts att mycket då blev fel😂
 

iko

Panerai
2-Faktor
En fejk-GSAR:

Skärmavbild 2020-09-11 kl. 01.31.46.png

[Snodd skärmdump]

Urverket, felstavningen, konstiga tuben, pluppen i vridringen... Det finns förstås ett helt gäng detaljer som avslöjar att denna är fejk men köparen hade sänkt garden, vilket förstås är mänskligt. Detta sagt som en påminnelse om att även klockor runt 10.000 kan drabbas av förfalskningar.

20210707_154211.jpg


Bandet från Wristbuddys.com


Min GSAR, som är inköpt här på forumet, är med största sannolikhet en fake...
Kontaktade Marathon gällande service och fick bland annat detta som svar:
"The watch will have to be examined more closely to determine if it can be serviced.
My concern is that your watch from the pictures you have provided do not look authentic to our GSAR models and if that is the case, then cannot be serviced by us.

The luminating vials inside around the dial and hands set do not look like tritium vials I'm normally use to seeing (even for pictures).
....

If verified to be not good then your watch may be confiscated for non-authentic copy."

Efter googlande och närmre efterforskning är det rätt tydligt. Enklast är väl att titta på stavningen på "WATCH" på baksidan:
20210823_183759.jpg


Fler bilder som visar att "tuben" vid kl. 12 är grön och inte orange som den skall vara.
20210823_183700.jpg


20210823_183713.jpg


20210823_183726.jpg


20210823_185210.jpg


Vad gör jag nu? Jag har kontaktat säljaren för att se vad han säger.
 

Sgte

Omega
Min GSAR, som är inköpt här på forumet, är med största sannolikhet en fake...
Kontaktade Marathon gällande service och fick bland annat detta som svar:
"The watch will have to be examined more closely to determine if it can be serviced.
My concern is that your watch from the pictures you have provided do not look authentic to our GSAR models and if that is the case, then cannot be serviced by us.

The luminating vials inside around the dial and hands set do not look like tritium vials I'm normally use to seeing (even for pictures).
....

If verified to be not good then your watch may be confiscated for non-authentic copy."

Efter googlande och närmre efterforskning är det rätt tydligt. Enklast är väl att titta på stavningen på "WATCH" på baksidan:
20210823_183759.jpg


Fler bilder som visar att "tuben" vid kl. 12 är grön och inte orange som den skall vara.
20210823_183700.jpg


20210823_183713.jpg


20210823_183726.jpg


20210823_185210.jpg


Vad gör jag nu? Jag har kontaktat säljaren för att se vad han säger.
Ja den ser onekligen fake ut. Jag hoppas att säljaren tar sitt ansvar och köper tillbaka klockan av dig!
 

Plano

Breitling
Min GSAR, som är inköpt här på forumet, är med största sannolikhet en fake...
Kontaktade Marathon gällande service och fick bland annat detta som svar:
"The watch will have to be examined more closely to determine if it can be serviced.
My concern is that your watch from the pictures you have provided do not look authentic to our GSAR models and if that is the case, then cannot be serviced by us.

The luminating vials inside around the dial and hands set do not look like tritium vials I'm normally use to seeing (even for pictures).
....

If verified to be not good then your watch may be confiscated for non-authentic copy."

Efter googlande och närmre efterforskning är det rätt tydligt. Enklast är väl att titta på stavningen på "WATCH" på baksidan:
20210823_183759.jpg


Fler bilder som visar att "tuben" vid kl. 12 är grön och inte orange som den skall vara.
20210823_183700.jpg


20210823_183713.jpg


20210823_183726.jpg


20210823_185210.jpg


Vad gör jag nu? Jag har kontaktat säljaren för att se vad han säger.
Hur gick det i ärendet? Riktigt trist med fake-klockor som cirkulerar.
 

Plano

Breitling
Jag beställde från Marathon. Har för mig att de skickade från europa, så det tog inte så lång tid, vad jag kan minnas.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Nice! Hur funkar GP:n som är 34mm? Jag är lite sugen på den, men var osäker på storleken. Har du något wrist-shot? 😀
Jag tycker den är perfekt i storleken. Den andra är nästan för stor för mig. Är dock van vid mindre klockor så kan vara därför. Rekommenderar starkt MIL-W-46374E. Gjordes dock endast 1991 vad jag vet så inte helt vanliga. Finns säkert nyare non-issued dock :D
1631724243650.png
 

Plano

Breitling
Jag tycker den är perfekt i storleken. Den andra är nästan för stor för mig. Är dock van vid mindre klockor så kan vara därför. Rekommenderar starkt MIL-W-46374E. Gjordes dock endast 1991 vad jag vet så inte helt vanliga. Finns säkert nyare non-issued dock :D
1631724243650.png
Ser kanon ut! Jag har ganska smal handled så den borde sitta något liknande (vad har du för mått). Får gå in på hemsidan och smygkika lite igen ikväll ☺️ Tack för foto!
 

Whiskwatch

Panerai
Tjena!
Är ny på marathon men har totalt fastnat för en helsvart GSAR 41mm.
Frågan är då från vilken hemsida det är bäst att köpa ifrån? Har sett den på lite olika ställen med varierande priser. Helst vill man ju köpa från EU om det går.

Andra frågan är gällande service i framtiden. Hur ofta behöver en GSAR servas? Och måste den åka till schweiz för detta eller klarar vilken urmakare som helst i Sverige det?

Sista frågan, är GSAR värd pengarna?
 

Rulle

Audemars
Tjena!
Är ny på marathon men har totalt fastnat för en helsvart GSAR 41mm.
Frågan är då från vilken hemsida det är bäst att köpa ifrån? Har sett den på lite olika ställen med varierande priser. Helst vill man ju köpa från EU om det går.

Andra frågan är gällande service i framtiden. Hur ofta behöver en GSAR servas? Och måste den åka till schweiz för detta eller klarar vilken urmakare som helst i Sverige det?

Sista frågan, är GSAR värd pengarna?
windywatch, chris hjälper dig lätt
 

AntonPlankton

Breitling
Just anlänt från Marathons eu store! Beställdes i tisdags och om inte TNT fuckat upp leveransen så hade den kommit igår redan. 36mm versionen, mindre än jag trodde när den kom men för mig med smal handled var det bara positivt, ruggigt nöjd!
 

Bilagor

  • 20211126_123537.jpg
    20211126_123537.jpg
    267.3 KB · Visningar: 25
Topp