Marathon Navigator + Uncle Strap GL831 är väldigt bekvämt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För den oinvigde - vad betyder PX?Ny i Navigator samlingen. Marathon med datum och visare jag inte sett förr. Gallet lät inga delar gå till spillo när du byggde klockor till PX och småshoppar i japan.
Den här samlingen lär aldrig bli komplett.
![]()
![]()
Har spenderat lite tid med den nu och är väldigt sugen på en. Men har redan en med datum och en i plastNu börjar det likna ngt.
![]()
Har ett gäng av originalet men nu kanske jag måste ha en sån här. Datum var en dealbraker för mig.Har spenderat lite tid med den nu och är väldigt sugen på en. Men har redan en med datum och en i plast![]()
Snygg samling här! Jag hade tidigare ett canvas-band till en av mina, likt din ena, men det bröts av(?) på mitten efter något år. Vad har du införskaffat ditt fina?Marathon har helt klart blivit ett favoritmärke. En quartz, en automat och en manuell. Behöver man egentligen fler..?
![]()
Sorry för sent svar. PX = Post eXchange. Butik på militärbas.För den oinvigde - vad betyder PX?
Börjar bli lite sugen på en Adanac. Hade varit skoj att få tag i en vettigt prissatt 86a eller 88a![]()
Vad säger texten? Är det grekiska eller kyrilliska?
Ser ut som 391 AAD i mina ögonVad säger texten? Är det grekiska eller kyrilliska?
Skum och unik, som i.... fake?Skum Marathon köpt på PX i Irak.
Unik vridring och visare.
![]()
Gallet var kreativa och tillverkade varianter med datum och varierande delar som de sålde till PX och småbutiker. Så även om de inte är fejk så var inte Marathon speciellt glada. Ledde faktiskt till att de startade sin egen fabrik. Denna har 1991 baksida men var aldrig issued. En navy seal köpte den på basen, kastade på ett gummi o dök med den.Skum och unik, som i.... fake?
Grattis, mucho fieldig/toolig, hur tycker du den står i kvalitetskänsla mot CWC ?Hela familjen har sett fram emot den här leveransen! Jag kan inte förklara min attraktion av den här modellen. Men på den här releasen gjorde de allting rätt och då kunde jag inte motstå!
Marathon Navigator Steel - Porpuse Built
![]()
![]()
![]()
Grattis, mucho fieldig/toolig, hur tycker du den står i kvalitetskänsla mot CWC ?
Fn du ligger steget före mig hela tidenTackar!! Andra gången jag köper den egentligen. Första gången blev det den första re-issue i stål fast med lite modernare detaljer.
Omotiverat att jag flippade den egentligen.
![]()
Den jag köpt nu är den senaste re-issue av modellen och den är mer lik originalet… Då fick jag en nytändningDe är gjorda för att tjäna ett syfte. Välbyggda, coola och med rik militärhistoria
Värt att testa! Rekommenderas
Min nästa klocka kommer nog bli en dykare från Marathon.
Jag tycker att en av de grymmare klockorna som finns i rimlig prisklass är just dykaren från Marathon. SAR eller GSAR.Tackar!! Andra gången jag köper den egentligen. Första gången blev det den första re-issue i stål fast med lite modernare detaljer.
Omotiverat att jag flippade den egentligen.
![]()
Den jag köpt nu är den senaste re-issue av modellen och den är mer lik originalet… Då fick jag en nytändningDe är gjorda för att tjäna ett syfte. Välbyggda, coola och med rik militärhistoria
Värt att testa! Rekommenderas
Min nästa klocka kommer nog bli en dykare från Marathon.
Jag tycker att en av de grymmare klockorna som finns i rimlig prisklass är just dykaren från Marathon. SAR eller GSAR.
Den har bara ett aber... den där förbannade kronan är stor, sticker ut och är vass som en fotfil. Din handledsrygg kommer att bli massakerad. Min blev det åtminstone. Skitbra i fält, du kan nog manövrera kronan med vilka handskar som helst, men har du skrivbordshänder står man inte pall. Inte jag i a f.