• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Marathontråden

Klickade hem en sån här liten busing för att testa att ha något nytt på jobbet.

Känns stabil trots plastskalet, gillar tavlan också, väldigt tydlig.
Känns högre än vad siffrorna anger, var tvungen att kontrollmäta men den är 11mm, gör ju att den inte försvinner på armen iofs.

F42CC091-7FD6-4F20-935C-EC28E5A41843.jpeg

53815683-F3BA-4ADC-A022-4CA77B80CF0B.jpeg

Lystuberna är ju kul också, lite svagare än en sinn som har ok lysmassa men inte seikoklass, men är det mörkt så syns den absolut.
A1D6D599-77C9-4A6E-B9E4-A9545C43CB14.jpeg

Känns högre än vad siffrorna anger, var tvungen att kontrollmäta men den är 11mm, gör ju att den inte försvinner på armen iofs.

Otroligt fin - grattis!

Man vänjer sig snabbt vid höjden. Jag har heller ingen klocka i liknande storlek som ändå känns rätt fullvuxen, faktiskt. Och skulle Du av någon outgrundlig anledning tröttna är detta den ultimata nattbeatern!

F42CC091-7FD6-4F20-935C-EC28E5A41843.jpeg

53815683-F3BA-4ADC-A022-4CA77B80CF0B.jpeg

Lystuberna är ju kul också, lite svagare än en sinn som har ok lysmassa men inte seikoklass, men är det mörkt så syns den absolut.
A1D6D599-77C9-4A6E-B9E4-A9545C43CB14.jpeg
Jag är rätt sugen på den där också. Hur är det med bandstiften, sitter de fast?

Någon i Stockholmsområdet som har en 46mm (JDD/CSAR) som man skulle kunna få prova när man tagit vaccinsprutan senare i sommar?

Tror inte att jag har sett någon på forumet som har en sådan över huvud taget.

18mm höjd känns lite väl högt för att chansa och köpa hem nämligen.

Mina handleder är 19.5-20cm så 46mm borde funka på så sätt.

Marathon har väl rea just nu? De har iaf haft det rätt länge, jag får mail om det stup i kvarten. Borde gå att norpa en länk på rean.

Ah, rean upphörde 20 juni ser jag nu

Bilagor

• Screenshot_20210628-184752_Gmail.jpg
    Screenshot_20210628-184752_Gmail.jpg
    257.6 KB · Visningar: 6
  • Like
Reactions: iko
Jag har en MSAR Quartz som är lite bråkig när jag sätter tiden. Jag skruvar ut kronan, och drar ut till sista position för tidssättning. Kronan vill dock inte komma tillbaka i utgångsposition (första position när man skruvat ur den), ej heller till datumpositionen (andra positionen). Man får lirka och hitta läget med en hel del möda för att hitta första position där klockan börjar gå igen och kronan möjlig att skruva tillbaka.
Någon som märkt samma? Är det något slitage, ev. åtgärd i så fall? Får väl ta den till en urmakare om det blir ohållbart, eller är det skicka till Marathon som gäller för service?

Jag har en MSAR Quartz som är lite bråkig när jag sätter tiden. Jag skruvar ut kronan, och drar ut till sista position för tidssättning. Kronan vill dock inte komma tillbaka i utgångsposition (första position när man skruvat ur den), ej heller till datumpositionen (andra positionen). Man får lirka och hitta läget med en hel del möda för att hitta första position där klockan börjar gå igen och kronan möjlig att skruva tillbaka.
Någon som märkt samma? Är det något slitage, ev. åtgärd i så fall? Får väl ta den till en urmakare om det blir ohållbart, eller är det skicka till Marathon som gäller för service?
Inget som jag har upplevt på mina nuvarande Marathon eller de som jag haft innan. Låter som en tur till uris vore på plats.

Trist att höra! Inget jag känner igen ur flödet, eller min egen MSAR, dessvärre. Hoppas Du får bra hjälp från moderskeppet. Uppdatera oss gärna här i tråden!

Trist att höra! Inget jag känner igen ur flödet, eller min egen MSAR, dessvärre. Hoppas Du får bra hjälp från moderskeppet. Uppdatera oss gärna här i tråden!
Ja, lite trist. Tänker att det kanske får bli en servicerunda vid något tillfälle. Håller uppdaterat här, men sitt inte upp och vänta, blir nog inte än, hoppas kunna trilska med den ett tag till i alla fall.

Hej tråden!
Tänkte lite skamlöst höra om någon har en navigator svart steril tavla som de funderar på att sälja, hör i så fall gärna av dig😃

Tillbaka
Topp