Spindel
KS vulkanolog på Island
Seiko kronograf kvartsverk.Någon här som klämt eller tom. äger denna? Orient Wv0011UZ. Lite sugen men skulle vilja veta lite mer om klockan innan man klickar hem den.
Allt jag vet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Seiko kronograf kvartsverk.Någon här som klämt eller tom. äger denna? Orient Wv0011UZ. Lite sugen men skulle vilja veta lite mer om klockan innan man klickar hem den.
***************Långt till service så jag väntar tills det är dags.
Men orient har ett servicecenter i Norge så man kan vända sig till dem.
Stjärnurmakarna har varit ÅF åt Orient en gång i tidens så man kan kanske försöka vända sig till dem för hjälp.
Köpte via Rakuten.En fråga till dig @Spindel: Var köpte du din Royal Orient? Jag är lite sugen på en men vad jag har förstått så är de JDM med allt vad det innebär. Har inte hittat dem någonstans där butiken de skickar till EU :/
**************Köpte via Rakuten.
Rakuten är en japansk portal för butiker som vill sälja på nätet (tänk eBay utan privatpersoner). Rakuten har under senare år expanderat och finns för flera länder. Det jag använder mig av är Rakuten Global där det är tänkt att det som listas kan skickas till hela världen.
Annars finns det även säljare på eBay som säljer RO (nya) eller andra JDM.
Glöm inte bort tull+moms på priset när du beställer utanför EU bara.
Svårigheter med Rakuten är att delar av informationen och korrespondensen sker på japanska och maskinöversättning av japanska oftast genererar svårförstådda meningar som man upplever saknar adjektiv. Nedan bjuder jag på inledningen till ett av mailen jag fick i samband med min beställning:
本メールはショップにて行ったご注文情報や送料などの確定・
変更について、楽天市場
のサーバに到達した翌日に送信される自動配信メールです。ショップからお送りする
ご注文内容に関する連絡と重複する場合がございますこと、ご了承ください。
översätts till:
Om denna e-post bekräfta eller ändra, såsom din beställningsinformation och sjöfart som genomfördes i affärer, Rakuten Ichiba
Det är av automatisk leverans av e-post som skickas till nästa dag som har nått servern. Sända från butiken
Att det finns ett fall som överlappar med kontakten på din beställning, vänligen förstå.
eller:
About this e-mail confirm or change, such as your order information and shipping that was carried out in shops, Rakuten Ichiba
It is of automatic delivery of e-mail that is sent to the next day which has reached the server. To send from the shop
That there is a case that overlaps with the contact on your order, please understand.
Nä. Samma med de flesta modeller. Sat Diver brukar skifta mellan 8-11k t.ex.@Spindel.
Jag hittade två WE0031EK på Global rakuten och det diffade en hel del i pris. Den ena butiken ville ha ca 12900 och den andra 15700. Är det något man ska se upp med, kolla upp etc innan man köper?
Internationell garanti finns inte för jdm. Samma för alla japanska klockor - vad jag vet.**************
Ok, ska kolla upp Rakuten. Tack för tipset. Hur är det med internationell garanti etc när man beställer därifrån?
Härliga översättningar Gillar speciellt avslutingen "vänligen förstå" - kanske jag ska börja använda i jobbmejlen, ibland skulle det behövas
Den JDM jag köpte i fysisk butik i Kyoto hade världsgaranti.Internationell garanti finns inte för jdm. Samma för alla japanska klockor - vad jag vet.
RO är däremot tillverkade i små serier och kontrolleras väldigt noggrant innan de lämnar fabrik.
Jaså?Den JDM jag köpte i fysisk butik i Kyoto hade världsgaranti.
Jaså?
Alla jag kollat på har det stått limiterad garanti för Japan pga att de inte får säljas på andra marknader.
Okej. Seiko kan köra annat race då. Min Credor tror jag har Japansk garanti. Kan inte påstå att jag kollat upp det ordentligt eftersom den är relativt nyservad.Min Seiko Sarb017 är en JDM och den har international warranty. Kollade upp det med servicefirma och de accepterade den så...
Jag har sett JDM seiko och Orient som är Japan warranty only också så det är inte helt konsekvent. Tror iofs inte att det är ett problem. Borde inte bli problem med de bättre modellerna, fast nu jat jag jinxat det och får vänta tills det får över innan jag köper ☺Okej. Seiko kan köra annat race då. Min Credor tror jag har Japansk garanti. Kan inte påstå att jag kollat upp det ordentligt eftersom den är relativt nyservad.
De JDM Orient jag kollat på har alla stått att det är limiterad japansk garanti på.
Blir inte jätteledsen om det inte stämmer.
RO bör det vara ett margenellt problem med - ja. Samma för high-end Seiko.Jag har sett JDM seiko och Orient som är Japan warranty only också så det är inte helt konsekvent. Tror iofs inte att det är ett problem. Borde inte bli problem med de bättre modellerna, fast nu jat jag jinxat det och får vänta tills det får över innan jag köper ☺
Jag kommer över!Ok grabbar (och tjej(er)?).
Börja förbereda er, lägg lite öl på kylning, krossa ner några valiumtabletter i ungarnas välling etc.
Halvö?!Jag kommer över!
Var fan på den där halvön bor du?
Förlåt. Hade missat den halvmeter breda förmodligen grävda kanalen som ligger mellan era fiskebyar och den civiliserade delen av halvön.Halvö?!
Va fan, vi bor på en egen ö djävla landkrabba!
Gillar det! Mforceiansk paketöppning!Ok grabbar (och tjej(er)?).
Börja förbereda er, lägg lite öl på kylning, krossa ner några valiumtabletter i ungarnas välling etc.
Fast du bor ju också på en ö, den är bara så stor att det inte märks (skurusundet är väl smalaste delen mellan fastland och ön)Förlåt. Hade missat den halvmeter breda förmodligen grävda kanalen som ligger mellan era fiskebyar och den civiliserade delen av halvön.
Flera timmar?Gillar det! Mforceiansk paketöppning!
Hint och sen flera timmar till det händer nåt.
YOU HAVE BEEN WELL TRAINED, MY YOUNG APPRENTICE
Ok grabbar (och tjej(er)?).
Civiliserade världen börjar och slutar på rätt sida orminge. Däromkring räknas intet.Fast du bor ju också på en ö, den är bara så stor att det inte märks (skurusundet är väl smalaste delen mellan fastland och ön)
Så paketet är dagar bort?Flera timmar?
Jag tippar på dagar
Tur!Arbetsdagen kommer kännas lång idag