• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Har inte riktigt varit nöjd med orginalbandet som följde med min bambino. Så jag testade att beställa hem ett mörkbrunt perlon med guldaktigt spänne, fick hem det idag. Är jäkligt nöjd faktiskt. Vad tycks?
image.jpeg

Då var dagen här! Beställde klockan i måndags och idag knacka de på dörren och klockan var här. Vill tacka er i Orient tråden som tipsa om Roachman, utan er hade jag aldrig hittat denna Unicorn. Orient 2EV03001B slutsåld sedan länge och tydligen extremt svår att få tag på. Mailade Roachman för cirkus 1 månad sedan angående denna klocka men fick till svars att den va helt slutsåld och de var bara "fas 2" som han hade till säljes vilket inte va utav intresse, ni vet den med diamanter till visare. I söndags iaf så fick jag ett Mail från Roachman och han hade hittat en sista Orient Day-Date fas 1 och en beställning lades direkt!
Denna modell finns med fyra olika färger på tavlan, vit, svart, blå och guld? Jaja, lite fakta och bilder nu.
Automatiskt urverk med 21 juveler.
Vattentät upp till 100M.
Dag/datum visare.
37,5mm × 10mm
Låter bilderna tala för sig.
20160428_113050.jpg

20160428_113234.jpg

20160428_125600.jpg

20160428_143034.jpg

Svårt att få bild på denna skapelse med fel ljus och en potatis till kamera men ska försöka mig på igen när solen vill visa sig.:D

Senast ändrad:
Då var dagen här! Beställde klockan i måndags och idag knacka de på dörren och klockan var här. Vill tacka er i Orient tråden som tipsa om Roachman, utan er hade jag aldrig hittat denna Unicorn. Orient 2EV03001B slutsåld sedan länge och tydligen extremt svår att få tag på. Mailade Roachman för cirkus 1 månad sedan angående denna klocka men fick till svars att den va helt slutsåld och de var bara "fas 2" som han hade till säljes vilket inte va utav intresse, ni vet den med diamanter till visare. I söndags iaf så fick jag ett Mail från Roachman och han hade hittat en sista Orient Day-Date fas 1 och en beställning lades direkt!
Denna modell finns med fyra olika färger på tavlan, vit, svart, blå och guld? Jaja, lite fakta och bilder nu.
Vattentät upp till 100M.
Dag/datum visare.
37,5mm × 10mm
20160428_113050.jpg

20160428_113234.jpg

20160428_125600.jpg

20160428_143034.jpg

Svårt att få bild på denna skapelse med fel ljus och en potatis till kamera men ska försöka mig på igen när solen vill visa sig.:D
Snygg, gillar länken starkt! :D

Vad gick kalaset på?

Vattentät upp till 100M.
Dag/datum visare.
37,5mm × 10mm
20160428_113050.jpg

20160428_113234.jpg

20160428_125600.jpg

20160428_143034.jpg

Grattis!

Gissa om du kommer kunna trolla övriga forumet nu (det skulle jag ha gjort). ;)

EDIT:// som tillägg till dina fakta är det väl även safirglas på den modellen

Grattis!

Gissa om du kommer kunna trolla övriga forumet nu (det skulle jag ha gjort). ;)

EDIT:// som tillägg till dina fakta är det väl även safirglas på den modellen
Tackar! Safirglas hade jag helt glömt bort.
Haha ja vi får se hur många som kommer hata då designen kanske är sig lik en annan klocka ;)

Någon här som klämt eller tom. äger denna? Orient Wv0011UZ. Lite sugen men skulle vilja veta lite mer om klockan innan man klickar hem den. :D
wv0011uz_2.jpg

Vattentät upp till 100M.
Dag/datum visare.
37,5mm × 10mm
20160428_113050.jpg

20160428_113234.jpg

20160428_125600.jpg

20160428_143034.jpg

Tycket du ska göra norra europas största paketöppningstråd på den där.
Sätta dig till rätta och bara njuta av skådespelet som kommer. Flika in nån liten oskyldig kommentar om hur mkt mer bang för pengen det är då och då.
Snälla! Rädda min natt! :hungry:

Grattis!

Edit// Jäkligt kul med ovanligare modeller.

Senast ändrad:
Någon här som klämt eller tom. äger denna? Orient Wv0011UZ. Lite sugen men skulle vilja veta lite mer om klockan innan man klickar hem den. :D
wv0011uz_2.jpg
Inte så mycket att säga.
Stabil kvartsare som är jdm.
Gillar du den så är det bara att köpa.
Själv fixar jag inte gröna visare.

• Like
Reactions: M3a
Tycket du ska göra norra europas största paketöppningstråd på den där.
Sätta dig till rätta och bara njuta av skådespelet som kommer. Flika in nån liten oskyldig kommentar om hur mkt mer bang för pengen det är då och då.
Snälla! Rädda min natt! :hungry:
Grattis!
Edit// Jäkligt kul med ovanligare modeller.

Tack så mycket! Vi får se om de kommer, vill inte riskera att bli bannad för all framtid på detta forum :D

Har inte riktigt varit nöjd med orginalbandet som följde med min bambino. Så jag testade att beställa hem ett mörkbrunt perlon med guldaktigt spänne, fick hem det idag. Är jäkligt nöjd faktiskt. Vad tycks?
image.jpeg

ser snyggt och framförallt skönt ut. Fattar inte att originalbandet aldrig mjuknar! vrider, drar och gnuggar det varje gång jag har på mig klockan men det är ju stiff ändå...:(

Tillbaka
Topp