• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Vi är på jobbet och försöker ha överseende med dagvisningen. Går sådär måste jag säga. Nytt verk, urmakare, leva med det, eller sälja billigt. Svåra beslut för det är ju en trevlig sommarbeater.
DSC_0047.JPG
Helt överens blir vi inte trots att den går som den ska. Någon i tråden som är sugen på en bruksklocka med bruksspår? Finns oanvänt orginalgummi och box. Skicka ett pm.
 
Aha, tack!
Är riktigt sugen på att beställa hem en Bambino.
Har någon koll på vart den är billigast?
Nya har bara seriouswatches vad jag sett.

Gamla kan du i europa också kika efter på
newcam.it
orientuhren.de
schoeneuhren.de
orientuhrshop.de/ (ungern inte tyskland)

Newcam brukar vara billigast men frakten är dyrare därifrån.
Seriouswatches är enda AD'n men orientuhren har tillgång till urmakare.

Inte safir på bambinon förresten. Skulle dra upp priset rätt bra med ett kupat sådant. :)
 
Är det den som han på TTT sålde?
Grattis förresten :)

Och har jag öppnat dammluckorna nu? :eek:

Tack! Ja, det är klockan från TTT ☺
Jag var ute på en RO redan innan din dök upp men ditt inlägg och bilder eldade helt klart på suget
Jag gillar egentligen inte att köpa begagnade klockor men denna är riktigt fin så det blev avsteg.
 
Har blivit sugen som f.n på en mako med orange bezel, har kollat lite men hittar ingen som säljer några.
Någon här som har koll på en ny/beg.
För det måste ju vara en optimal sommar beater? :)
 
Det är den jag menar, tack.
Har du/någon beställt från newcam?
Sitter på telefonen och deras sida var inte riktigt optimerad för min telefon, men kommer att bli en beställning så snart jag kommer åt en dator.
Du ska ha stort tack :)
 
Det är den jag menar, tack.
Har du/någon beställt från newcam?
Sitter på telefonen och deras sida var inte riktigt optimerad för min telefon, men kommer att bli en beställning så snart jag kommer åt en dator.
Du ska ha stort tack :)
De är reko men kommunikationen sker på italenglish
 
Det är den jag menar, tack.
Har du/någon beställt från newcam?
Sitter på telefonen och deras sida var inte riktigt optimerad för min telefon, men kommer att bli en beställning så snart jag kommer åt en dator.
Du ska ha stort tack :)
Också handlat av dem. Fungerar fint men italienska posten är inte alltid effektivast i världen så det kan ta några dagar.
Bara att köra. :)
 
Paketöppning i efterhand

Så var det dax att presentera vad som verkar vara den andra Royal Orienten i modern tappning här på forumet. Jag hade gått och sneglat ett tag och passade på när jag hittade en bättre begagnad till ett bra pris. Jag handlar normalt inte begagnat men i detta fallet slog jag till ändå ☺ och det är jag glad för. Modell WE0011EK med små spår av normal användning. Sitter som en kung med sina 36,5mm på en smal handled. Många läckra detaljer. Urtavlan är svår att fånga i på bild så att alla detaljer syns men från mitten ut till tim markörerna är det mönstrat. Urtavlan är svart i vissa lägen och mönstrad i andra. Kronan på urtavlan och lagom med text är snyggt. Kraftreserven är en trevlig komplikation som jag stött på tidigare och kommit att gilla mycket. Byggkvalitén är såklart topp. Det enda jag skulle önska är lite bättre AR.
20160511_211011.jpg
20160511_211028.jpg
20160511_211055.jpg
20160511_211214.jpg
20160511_211155.jpg
20160511_211300.jpg
20160511_211431.jpg
20160511_211511.jpg
 
Paketöppning i efterhand

Så var det dax att presentera vad som verkar vara den andra Royal Orienten i modern tappning här på forumet. Jag hade gått och sneglat ett tag och passade på när jag hittade en bättre begagnad till ett bra pris. Jag handlar normalt inte begagnat men i detta fallet slog jag till ändå ☺ och det är jag glad för. Modell WE0011EK med små spår av normal användning. Sitter som en kung med sina 36,5mm på en smal handled. Många läckra detaljer. Urtavlan är svår att fånga i på bild så att alla detaljer syns men från mitten ut till tim markörerna är det mönstrat. Urtavlan är svart i vissa lägen och mönstrad i andra. Kronan på urtavlan och lagom med text är snyggt. Kraftreserven är en trevlig komplikation som jag stött på tidigare och kommit att gilla mycket. Byggkvalitén är såklart topp. Det enda jag skulle önska är lite bättre AR.
20160511_211011.jpg
20160511_211028.jpg
20160511_211055.jpg
20160511_211214.jpg
20160511_211155.jpg
20160511_211300.jpg
20160511_211431.jpg
20160511_211511.jpg
Gällande just AR har jag noterat på min att det faktiskt är enkelsidig AR (något jag var osäker på i min paketöppning). De har alltså skippat Orients SAR (Super Anti Reflective coating) som de har på de flesta Orient Star modellerna (det är dubbelsidig AR). Det är skillnad mot mina OS när jag lägger RO:n bredvid, dock bättre än klockor som saknar AR helt.

Undrar varför de valde att enbart använda enkelsidig AR, är det för att ta bort risken att man nöter bort det yttre AR lagret med tiden?
 
Gällande just AR har jag noterat på min att det faktiskt är enkelsidig AR (något jag var osäker på i min paketöppning). De har alltså skippat Orients SAR (Super Anti Reflective coating) som de har på de flesta Orient Star modellerna (det är dubbelsidig AR). Det är skillnad mot mina OS när jag lägger RO:n bredvid, dock bättre än klockor som saknar AR helt.

Undrar varför de valde att enbart använda enkelsidig AR, är det för att ta bort risken att man nöter bort det yttre AR lagret med tiden?
Det tror jag. Slippa risken att glaset "repas" och ser hemskt ut.
 
Paketöppning i efterhand

Så var det dax att presentera vad som verkar vara den andra Royal Orienten i modern tappning här på forumet. Jag hade gått och sneglat ett tag och passade på när jag hittade en bättre begagnad till ett bra pris. Jag handlar normalt inte begagnat men i detta fallet slog jag till ändå ☺ och det är jag glad för. Modell WE0011EK med små spår av normal användning. Sitter som en kung med sina 36,5mm på en smal handled. Många läckra detaljer. Urtavlan är svår att fånga i på bild så att alla detaljer syns men från mitten ut till tim markörerna är det mönstrat. Urtavlan är svart i vissa lägen och mönstrad i andra. Kronan på urtavlan och lagom med text är snyggt. Kraftreserven är en trevlig komplikation som jag stött på tidigare och kommit att gilla mycket. Byggkvalitén är såklart topp. Det enda jag skulle önska är lite bättre AR.
Hmmm.... Kanske skulle köpt den där ändå. :D
 
Gällande just AR har jag noterat på min att det faktiskt är enkelsidig AR (något jag var osäker på i min paketöppning). De har alltså skippat Orients SAR (Super Anti Reflective coating) som de har på de flesta Orient Star modellerna (det är dubbelsidig AR). Det är skillnad mot mina OS när jag lägger RO:n bredvid, dock bättre än klockor som saknar AR helt.

Undrar varför de valde att enbart använda enkelsidig AR, är det för att ta bort risken att man nöter bort det yttre AR lagret med tiden?
Hmmm.... Kanske skulle köpt den där ändå. :D

Den är grym ☺ och känns större än 36,5. Jag jämför med mina vintage ur som har samma storlek (36-36,5) och då känns ROn lite större, vilket blir perfekt ☺
 
Tillbaka
Topp