Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skinn är det bästa för armband (förutom på dykare).Äntligen har jag min Orient Star på läder, sjukt snygg!
![]()
Äntligen har jag min Orient Star på läder, sjukt snygg!
![]()
Med orientaliska armband därtill. Cool!Äntligen har jag min Orient Star på läder, sjukt snygg!
![]()
FAA har nytt verk med hack/handuppdragning.Vad är egentligen skillnaden mellan EM65009D (Ray) och FAA02005D9 (RAY II) förutom knappen för veckodag? Är sugen på en FAA02005D9 men den verkar inte vara helt lätt att hitta. Den gamla Ray verkar dock vara lättare att få tag i...
![]()
![]()
Nytt urverk i Ray II (därav har knappen försvunnit).Vad är egentligen skillnaden mellan EM65009D (Ray) och FAA02005D9 (RAY II) förutom knappen för veckodag? Är sugen på en FAA02005D9 men den verkar inte vara helt lätt att hitta. Den gamla Ray verkar dock vara lättare att få tag i...
![]()
![]()
Problemet med Makos och Rays lyspasta är inte kvalitén utan mängden, och jag tror inte det har förändratsFAA har nytt verk med hack/handuppdragning.
Bezeln har 120 klick istället för 60.
Har dessutom för mig att lyspastan är bytt till en bättre men det kan jag ha drömt.
Bra uppgradering. Om du inte tycker extra knappen är ett måste så är det den du ska ha.
Då kanske de smetat på mer på nya då.Problemet med Makos och Rays lyspasta är inte kvalitén utan mängden, och jag tror inte det har förändrats![]()
Jag har börjat kolla analogdigitala schweizare...Förövrigt känner jag mig helt utbränd på klockor nu.
Känns som ROn gjort mig nöjd![]()
Min klocksamling har nåt vägs ände.Jag har börjat kolla analogdigitala schweizare...![]()
Jag saknar kronograf men jag vet inte riktigt vad jag vill ha.Min klocksamling har nåt vägs ände.
Finns visserligen en VC jag vill ha men priset på den innebär att det är några år tills dess.
Finns på eBay för 1500krVad är egentligen skillnaden mellan EM65009D (Ray) och FAA02005D9 (RAY II) förutom knappen för veckodag? Är sugen på en FAA02005D9 men den verkar inte vara helt lätt att hitta. Den gamla Ray verkar dock vara lättare att få tag i...
![]()
![]()
Då kanske de smetat på mer på nya då.
Läste nånstans den var bättre men jag har ju inte jämfört och tycker inte gamla är så jäkla dålig.
@Kottich
orientuhren har nya i lager.
Sorry! Hade fel. Var Makon som fanns i blått.Hittar den bara i svart där, dvs AA02004B.
På Ebay fanns en del från USA. Hade ju varit smidigt att få den från Europa...
Skulle ge Orientuhren.de en titt också. De har 2:an i svart men kan tänka mig att de får in den blåa när som helst. Har läst att de är bra också.Seriouswatches verkar vara en bra butik att ha att göra med, även om det skulle bli något fel på klockan. Jag får helt enkelt vänta lite.
Är det denna du möjligtvis sett?När jag har googlat runt lite på orient så råkade jag hitta lite bilder på king diver orient deluxe! Vad är orient deluxe för namn? Vart ligger de prismässigt?
orient => orient-star => royal orient