• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Tänkte lägga ut den för försäljning, någon här som vill knipa den innan:hungry:
IMG_1894.JPG
 
Den vita stålbambinon var min första orientare, ett köp som nog gick lite för snabbt. Har ingen dagsfärsk bild men nedan ses den tillsammans med Hirsch Duke (22 mm).

Jag vill verkligen gilla den men jag kommer bara inte överens med den, så här i efterhand hade kanske svart tavla varit det bättre valet. Har de första versionerna av bambinon slutat produceras? Har sneglat på de senaste versionerna men där känns tavlorna överlag inte så tilltalande, gillade det enkla med första versionen.

160616_orient.jpg
 
Är på jakt efter en Ray utan framgång (har du en så hojta)...Så funderar på att köpa nytt. Någon som vet om man kan köpa "USA" modellen i eu?
 
Så tillslut en klocklåda beställd, dock blev det inte en Orientlåda utan nån pianolackade historia från någon tysk handlare.
 
Är på jakt efter en Ray utan framgång (har du en så hojta)...Så funderar på att köpa nytt. Någon som vet om man kan köpa "USA" modellen i eu?
Jag har en! Tyvärr kommer jag aldrig sälja den, har tänkt tanken flera gånger då man är sugen på annat också! Varje gång jag tar på mig den så slås jag av hur sjukt mycket klocka man får för pengarna! Gav ynka 1200kr för en ny och det är således inte inte så mycket pengar i den så jag kommer att behålla den. Detta är min första mekaniska klocka och även min första "riktiga" klocka så jag har lite känslomässiga band till den, den kommer att få stanna för alltid.
IMG_20160618_203957.jpg

IMG_20160618_204146.jpg

Var inte meningen att vara spydig eller läska dig(kanske läska lite bara ;)) på nått sätt utan ville bara säga mina tankar om orient black Ray!
 
Hej KS!
Detta blir mitt första inlägg här men jag har besökt sidan flitigt i två års tid. Speciellt orient tråden har inspirerat mig under denna tiden.
Första klockan inhandlade jag för ca ett år sedan, en blå orient mako xl som jag är extremt nöjd med.
IMAG0930_1.jpg

Nu har jag även köpt en väldigt skön sommarklocka, inhandlades från seriouswatches.com utan bekymmer.
IMAG0980.jpg

Min uppfattning efter ca en vecka är att klockan känns mycket prisvärd, dock är inte läderarmbandet särkilt imponerande.
 

Bilagor

  • IMAG0980.jpg
    IMAG0980.jpg
    59.4 KB · Visningar: 27
image.jpg

Det här kanske är kul för er att se. Såg att min kollega inte hade sin gamla vanliga Seiko på sig och frågade om han köpt nytt. Nejdå, svarade han och berättade att den här gamla klockan hade han haft sen -78 och nu använde han den som reserv. Och armbandet är inte orginal för det har han fått byta flera gånger.
 
image.jpg

Det här kanske är kul för er att se. Såg att min kollega inte hade sin gamla vanliga Seiko på sig och frågade om han köpt nytt. Nejdå, svarade han och berättade att den här gamla klockan hade han haft sen -78 och nu använde han den som reserv. Och armbandet är inte orginal för det har han fått byta flera gånger.
Kul en Kvartsorient från tiden då de fortfarande såldes i Sverige och Orient troligen hade eget kvartsurverk i klockan. Be honom sköta den då det inte är så många som finns kvar idag, är nog inte värd så mycket men de flesta har nog slängts med åren så de är inte så vanliga.
 
Kul en Kvartsorient från tiden då de fortfarande såldes i Sverige och Orient troligen hade eget kvartsurverk i klockan. Be honom sköta den då det inte är så många som finns kvar idag, är nog inte värd så mycket men de flesta har nog slängts med åren så de är inte så vanliga.
Kul info! Det ska jag hälsa honom.
 
Snöat in lite på Sea Kingen med 469-verket. Stora och färgglada (44mm men känns inte så stora då hyfsat kort L2L)
Började med en blå
FD379451-D0BE-45F1-8481-2BF93F0590AF_zpsp8s3kmmp.jpg

Sen hittade jag en med guld/brun tavla
12C03A6C-9613-47C1-B275-6A0DD6B882A8_zps0jazllep.jpg

Sen fick det bli en grön.
AD69CEA2-DF83-4064-BD74-7936A1CB2BA1_zpsysqn1imn.jpg

Och varför inte en grön till (är ju en helt annan nyans)
3BB8E90F-E7C5-4C03-8A90-69E3C97221E5_zpsvg7uhfrw.jpg


Familjebild
A6CFF3F1-58F0-4419-B312-C40517D92ABC_zpsywvbiu6l.jpg


Letar fortfarande efter en med rosa tavla. Hade även varit nice med ett ex av 40-år jubileumsversionen av CAL469 (EM7F002B)
 
Någon som har koll på om man fortfarande kan få tag på denna modell? Verkar vara slut överallt..
Tack för svar! :)
EM75007W.jpg
 
Tillbaka
Topp