Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte varför men den här lekversionen av fredagsbilden känns mer passande idag än originalet.
Mycket arty!
![]()
Nej, inte nytt.Är på jakt efter en Ray utan framgång (har du en så hojta)...Så funderar på att köpa nytt. Någon som vet om man kan köpa "USA" modellen i eu?
Har aldrig sett någon butiken som har dem men dom brukar dyka upp på Ebay lite då och dåÄr på jakt efter en Ray utan framgång (har du en så hojta)...Så funderar på att köpa nytt. Någon som vet om man kan köpa "USA" modellen i eu?
Om du kollar förra sidan så finns en som vill sälja sin mako usa med vit tavlaÄr på jakt efter en Ray utan framgång (har du en så hojta)...Så funderar på att köpa nytt. Någon som vet om man kan köpa "USA" modellen i eu?
Jag har en! Tyvärr kommer jag aldrig sälja den, har tänkt tanken flera gånger då man är sugen på annat också! Varje gång jag tar på mig den så slås jag av hur sjukt mycket klocka man får för pengarna! Gav ynka 1200kr för en ny och det är således inte inte så mycket pengar i den så jag kommer att behålla den. Detta är min första mekaniska klocka och även min första "riktiga" klocka så jag har lite känslomässiga band till den, den kommer att få stanna för alltid.Är på jakt efter en Ray utan framgång (har du en så hojta)...Så funderar på att köpa nytt. Någon som vet om man kan köpa "USA" modellen i eu?
Kul en Kvartsorient från tiden då de fortfarande såldes i Sverige och Orient troligen hade eget kvartsurverk i klockan. Be honom sköta den då det inte är så många som finns kvar idag, är nog inte värd så mycket men de flesta har nog slängts med åren så de är inte så vanliga.![]()
Det här kanske är kul för er att se. Såg att min kollega inte hade sin gamla vanliga Seiko på sig och frågade om han köpt nytt. Nejdå, svarade han och berättade att den här gamla klockan hade han haft sen -78 och nu använde han den som reserv. Och armbandet är inte orginal för det har han fått byta flera gånger.
Kul info! Det ska jag hälsa honom.Kul en Kvartsorient från tiden då de fortfarande såldes i Sverige och Orient troligen hade eget kvartsurverk i klockan. Be honom sköta den då det inte är så många som finns kvar idag, är nog inte värd så mycket men de flesta har nog slängts med åren så de är inte så vanliga.
Eftersom min klocklåda kom idag bjuder jag på en bild på min lilla Orientsamling (-kvartsorienten jag har)
Snyggt! Jag borde också skaffa en sån där. Varifrån kommer den och vad går en sådan på om man får fråga?
![]()
Bra hittat.
Jag beställde min från skywatches men verkar vara slut där medNågon som har koll på om man fortfarande kan få tag på denna modell? Verkar vara slut överallt..
Tack för svar!
![]()
Jag tror att många här blir sugna för den här godbiten i soliga sommardagar så du är inte ensam
Hoppas inte de har slutat tillverka den bara.. Hur känns den på handleden? Tycker min Certina DS Action känns stor (43mm).Jag tror att många här blir sugna för den här godbiten i soliga sommardagar så du är inte ensam
![]()
Hoppas inte de har slutat tillverka den bara.. Hur känns den på handleden? Tycker min Certina DS Action känns stor (43mm).