Apropå newcam så har de den eftersökta blå Ray II i lager. €172 + frakt är helt ok.
Man kanske skulle prova en Ray II först för att doppa tårna lite i Orientträsket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Apropå newcam så har de den eftersökta blå Ray II i lager. €172 + frakt är helt ok.
Tycker jag. Lär ju inte vara svårflippad om den inte gillas. Särskilt inte den blå.Man kanske skulle prova en Ray II först för att doppa tårna lite i Orientträsket.Den gamla har alltid gått bort p.g.a den där störande pushern till daginställningen.
Man kanske skulle prova en Ray II först för att doppa tårna lite i Orientträsket.Den gamla har alltid gått bort p.g.a den där störande pushern till daginställningen.
Jaa! Äntligen!Apropå newcam så har de den eftersökta blå Ray II i lager. €172 + frakt är helt ok.
Fulladdad! Härligt att se! Den är väl min Graal också... Försöker snegla på andra klockor och andra märken(!) men it keeps coming back. Får man fråga varifrån du köpte den?Har varit lite av en graal sedan jag klämde på en gul för ett gäng år sedan. Hur som, nu har det äntligen landat en svart saturationdiver
![]()
Fulladdad! Härligt att se! Den är väl min Graal också... Försöker snegla på andra klockor och andra märken(!) men it keeps coming back. Får man fråga varifrån du köpte den?
Jag sitter precis och funderar på en Seiko Sumo, som ska stilla begäret lite, men den kanske flippas efter ett tag för en sat diver...Från en medlem här på KS! Jag kunde inte hitta någon ny knappt alls och de som finns (svarta) är överprissatta. De finns många sköna klockor men satten är speciell. Lite som en hybrid mellan MM och Sumo, det bästa av två världar.![]()
Jag sitter precis och funderar på en Seiko Sumo, som ska stilla begäret lite, men den kanske flippas efter ett tag för en sat diver...
999 euro för vit på serious watches: http://www.seriouswatches.com/orient/automaat/orient-el02003w.htmlFulladdad! Härligt att se! Den är väl min Graal också... Försöker snegla på andra klockor och andra märken(!) men it keeps coming back. Får man fråga varifrån du köpte den?
Tyvärr. Enda klockan i nuvarande sortiment jag på rak arm kan komma på inom storleksspannet är Orent Star Classic. Tror inte det finns nån annan under 40mm.Tjena grabbar,
Sugen på att testa en orient. Finns det något som är 36-38,5mm med wr 100 för under 2000 pistoler?
Tacksam för svar
Den är iofs också fin.Tyvärr. Enda klockan i nuvarande sortiment jag på rak arm kan komma på inom storleksspannet är Orent Star Classic. Tror inte det finns nån annan under 40mm.
Den är både dyrare och har 50m.
Tjena grabbar,
Sugen på att testa en orient. Finns det något som är 36-38,5mm med wr 100 för under 2000 pistoler?
Tacksam för svar
En annan i det storleksspannet (ungefär kommer inte ihåg om den var 35 eller 36 mm) är WE0021EG men även denna är inte tät till 100 m.Tyvärr. Enda klockan i nuvarande sortiment jag på rak arm kan komma på inom storleksspannet är Orent Star Classic. Tror inte det finns nån annan under 40mm.
Den är både dyrare och har 50m.
Just det. Den är liten också (35 har jag för mig).En annan i det storleksspannet (ungefär kommer inte ihåg om den var 35 eller 36 mm) är WE0021EG men även denna är inte tät till 100 m.
Dock ganska mycket dyrare då det är en RO och boetten är i solid silver (står ofta att den är rostfritt på eBay men det är fel). Men trevligt manuellt orientverk i den iaf![]()
Tvärslut hos newcam igen.Orient är bra skit.
Ska nog slå till på en blå Ray II nu när de verkar finnas tillgängliga.... eller är dom slut igen?
Orient är bra skit.
Ska nog slå till på en blå Ray II nu när de verkar finnas tillgängliga.... eller är dom slut igen?
Kollar ju där hela tiden tyckte jag... Du verkar ha rätt!Kan tipsa om att det funnits en hel drös inne på orientuhren ett tag. De är lite dyrare på 200€ + frakt, men kanske värt då de verkar svåra att få tag på.
Den var ju inte dum alls. Klart bättre än den gamla vita.Mer mininyheter från Orient Japan.
Denna gången en Orient Star Retrograde i vad jag tolkar som begränsad upplaga. Eftersom denna modell avhandlats tidigare (tror jag) orkar jag inte ge någon teknisk info utan man får snällt leta någon stans i början av tråden.
![]()
Ingen svensk AD (tror att Stjärnurmakarna var det en gång i tiden). Denna sida ska dock vara en av dom bästa: http://www.seriouswatches.com/Kanske har behandlats tidigare i tråden, men kan inte hitta det... finns det någon svensk återförsäljare av Orient? Eller vart gör ni era inköp?