• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Jockinho

Patek
2-Faktor
Man kanske skulle prova en Ray II först för att doppa tårna lite i Orientträsket. :p Den gamla har alltid gått bort p.g.a den där störande pushern till daginställningen.

Tycker den kronan är snygg! Hehe
Själv har jag aldrig provat en Mako pga den för mig fula loggan. Dock haft en Orient "sub" som var bra. Men ska nog testa en Mako snart, kanske :rolleyes:

Och just det en Orient star med, den var go! Nuvarande ägare körde den som beater på zulu, lite synd kanske... :D
image.jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nu händer det grejer med nytt hos seriouswatches.
Börjar med det bästa.

Ny 46mm dykare med nya verket.
Kommer säkert kallas MakoXLII

imagesU0TA0MIP.jpg

FAC09004D
imagesWGLGL450.jpg

FAC09002T

Riktigt trevliga. Gillar nånstans att de skickar dykare på läder. Enda spontanminuset är något korta visare.

Vidare är Bambino v3 nu uppgraderad vilket är grymt.
imagesV0EBKLQQ.jpg

FAC0000DD

Finns några nyheter/uppgraderingar till som inte är så intressant för mig men kanske för er. Värt kolla in hur som helst.
 

matalm

Cartier
Har varit lite av en graal sedan jag klämde på en gul för ett gäng år sedan. Hur som, nu har det äntligen landat en svart saturationdiver :)
orient.jpg
Fulladdad! Härligt att se! Den är väl min Graal också... Försöker snegla på andra klockor och andra märken(!) men it keeps coming back. Får man fråga varifrån du köpte den?
 

wotan

Rolex
Tjena grabbar,

Sugen på att testa en orient. Finns det något som är 36-38,5mm med wr 100 för under 2000 pistoler?

Tacksam för svar
 

Smulan

Rolex
Fulladdad! Härligt att se! Den är väl min Graal också... Försöker snegla på andra klockor och andra märken(!) men it keeps coming back. Får man fråga varifrån du köpte den?

Från en medlem här på KS! Jag kunde inte hitta någon ny knappt alls och de som finns (svarta) är överprissatta. De finns många sköna klockor men satten är speciell. Lite som en hybrid mellan MM och Sumo, det bästa av två världar.:)
 

matalm

Cartier
Från en medlem här på KS! Jag kunde inte hitta någon ny knappt alls och de som finns (svarta) är överprissatta. De finns många sköna klockor men satten är speciell. Lite som en hybrid mellan MM och Sumo, det bästa av två världar.:)
Jag sitter precis och funderar på en Seiko Sumo, som ska stilla begäret lite, men den kanske flippas efter ett tag för en sat diver...
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tjena grabbar,

Sugen på att testa en orient. Finns det något som är 36-38,5mm med wr 100 för under 2000 pistoler?

Tacksam för svar
Tyvärr. Enda klockan i nuvarande sortiment jag på rak arm kan komma på inom storleksspannet är Orent Star Classic. Tror inte det finns nån annan under 40mm.
Den är både dyrare och har 50m.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Tjena grabbar,

Sugen på att testa en orient. Finns det något som är 36-38,5mm med wr 100 för under 2000 pistoler?

Tacksam för svar
Tyvärr. Enda klockan i nuvarande sortiment jag på rak arm kan komma på inom storleksspannet är Orent Star Classic. Tror inte det finns nån annan under 40mm.
Den är både dyrare och har 50m.
En annan i det storleksspannet (ungefär kommer inte ihåg om den var 35 eller 36 mm) är WE0021EG men även denna är inte tät till 100 m.

Dock ganska mycket dyrare då det är en RO och boetten är i solid silver (står ofta att den är rostfritt på eBay men det är fel). Men trevligt manuellt orientverk i den iaf :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
En annan i det storleksspannet (ungefär kommer inte ihåg om den var 35 eller 36 mm) är WE0021EG men även denna är inte tät till 100 m.

Dock ganska mycket dyrare då det är en RO och boetten är i solid silver (står ofta att den är rostfritt på eBay men det är fel). Men trevligt manuellt orientverk i den iaf :)
Just det. Den är liten också (35 har jag för mig).
Inte sååå mycket utanför budget. :D
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Mer mininyheter från Orient Japan.

Denna gången en Orient Star Retrograde i vad jag tolkar som begränsad upplaga. Eftersom denna modell avhandlats tidigare (tror jag) orkar jag inte ge någon teknisk info utan man får snällt leta någon stans i början av tråden.

image.jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Mer mininyheter från Orient Japan.

Denna gången en Orient Star Retrograde i vad jag tolkar som begränsad upplaga. Eftersom denna modell avhandlats tidigare (tror jag) orkar jag inte ge någon teknisk info utan man får snällt leta någon stans i början av tråden.

image.jpeg
Den var ju inte dum alls. Klart bättre än den gamla vita.
Trist att man redan har en retrogradeklocka.
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Kanske har behandlats tidigare i tråden, men kan inte hitta det... finns det någon svensk återförsäljare av Orient? Eller vart gör ni era inköp?
 

Psykel

Patek
Kanske har behandlats tidigare i tråden, men kan inte hitta det... finns det någon svensk återförsäljare av Orient? Eller vart gör ni era inköp?
Ingen svensk AD (tror att Stjärnurmakarna var det en gång i tiden). Denna sida ska dock vara en av dom bästa: http://www.seriouswatches.com/
Inom EU och allt sånt, så du åker inte på några fler utgifter än det som står där.
 
Topp