• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Är lite sugen på en Mako eller Ray i blå eller någon lite somrigare tavla som en billig beater.
Fundersam på storleken dock, hur bärs dem?
42mm och 13mm hög om jag fattar det rätt. Vill helst inte ha något över 40mm men den kanske bärs mindre?
Gärna någon storleks referens mot tex en sub eller liknande :)

Är lite sugen på en Mako eller Ray i blå eller någon lite somrigare tavla som en billig beater.
42mm och 13mm hög om jag fattar det rätt. Vill helst inte ha något över 40mm men den kanske bärs mindre?
Väldigt många som påstår att den bärs som en mindre klocka. 41.5mm är den om man ska vara petig ;) Jag blev själv intresserad av klockor när jag fick en billig ur och penn-klocka som är 44mm... Har sen dess gått över till mindre, helst 38mm, högst 40mm och börjat ogilla trenden med stora klockor.

Men dykare är ju oftast över 40mm, i prisklassen finns skx 013 (bara svart dock) som är 38mm tror jag annars. Men kolla runt på Youtube, känns som att de i stort sett i varje klipp nämner att Mako/Ray bärs mindre :) Hade aldrig beställt en själv annars.

img_3545-jpg.456210

Tjoho! Perfekt nu när solen hittat till huvudstaden
15239688097551390183203.jpg

Fråga: Hur mycket nedskruvad bör kronan vara (förutom det självklara svaret: helt) om man inte dyker med den. Har lite bacillskräck så rengör mina klockor mycket/duschar med de. Men denna krona sitter ju stenhårt, fick bita några varv innan jag kunde ändra tid och datum. Då den är automatisk kommer den ju dö och har måånga klockor så lär få ändra ofta. Irriterande då om man måste vrida dit kronan allt man orkar varje gång.

Fick min idag. Den bärs litet :)

Min tjej sa nyss "fan vad liten klockan är"

Edit: Oj glömde att jag redan lagt upp bild här. Aja den är fin i solen :)

1523982655881650188094.jpg

Senast ändrad:
Ingen som vet hur långt man måste skruva in kronan för att den ska klara en dusch t.ex.? Behöver typ en tång om jag ska dra dit den allt det går.

Jag gick med i Orientklubben tidigare i veckan också! Blev en Mako II Pepsi, känns som en klart duglig sommarbeater.

Mycket pang för pengen, absolut! Länken är väl ingenting att hylla så det blir nog en beställning från Strapcode.

9AC485B6-FC23-4856-95D0-9810928F0E41.jpeg
12412926-B044-4C2C-8909-97CFE540F97F.jpeg

Har precis lagt en beställning på en Ray 2 med blå urtavla så nu måste man ju genast hitta något schysst band till den! Tänker mig ett i brunt läder men inget är ju skrivet i sten. Ska man köra zulu i läder kanske? Har ni några tips på vettiga band som skulle passa bra?

Tillbaka
Topp