• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Gammalt spontanköp, charmig men försummad.

0_D35_B406-67_C6-4540-_B9_E8-88913976574_C.jpg

27_B056_E3-_F84_E-4_AA5-_A25_E-0182_BC4_E2672.jpg

994_D7199-_DC29-44_F3-_A219-_F1_D06_C2_F162_D.jpg
Inget dåligt spontanköp.
Se till att använda den nu då.

Edit// autokorrektidioti

Senast ändrad:
Kul!
Hur känns den på handleden?
Vad har du för storlek på handleden?
Du skulle inte möjligen kunna ta en referens bild med en annan klocka?
Många frågor:D
Tycker den bär bra trots sin storlek, den är inte så topptung så den sitter bra. Min handled är ca 16cm men rätt rund omkrets så denna är absolut max vad jag kan bära i storlek. Tror L2L är ca 51mm så den är rätt lång men likt Seiko är den förlåtande med bra utformade luggar som smiter om handleden på ett bra sätt. Tycker den bär mycket likt MM300, lite mer bekvämt pga lägre höjd. Ska se om jag kan ta ngn refbild lite senare idag.

Tycker den bär bra trots sin storlek, den är inte så topptung så den sitter bra. Min handled är ca 16cm men rätt rund omkrets så denna är absolut max vad jag kan bära i storlek. Tror L2L är ca 51mm så den är rätt lång men likt Seiko är den förlåtande med bra utformade luggar som smiter om handleden på ett bra sätt. Tycker den bär mycket likt MM300, lite mer bekvämt pga lägre höjd. Ska se om jag kan ta ngn refbild lite senare idag.
Tackar!

Ni som vet, har orient någon mindre dykare? Tänker på något runt 38mm med automatiskt verk.
Kan rekommendera Ray II, jag tycker min känns rätt liten jämfört med andra 41-42 mm. Varning dock för originallänken som är rätt kass, jag köpte en 22mm Super Oyster 316L Stainless Steel Watch Band från Strapcode. Rekommenderas.

Va? Tror fortfarande på franken utan att vara säker om det var det som efterfrågades.

Senast ändrad:
Dagen Orient som jag nog inte burit på ett par år.

Orienter vad märket som fick mig intresserad av klockor och det här är nog den första enkla Orienten jag köpte för att testa om dom gick lika bra som Orient Star.
Det gjorde den inte.

Månadskalender är en charmig komplikation.

40412829675_5c378740de_b.jpg

Bara jag som tycker t.ex. en Mako>SKX? Gillar Seiko som fan men i den prisklassen för en automatisk dykare tycker jag Makon eller Ray är mycket snyggare och lite lite mindre "mainstream" än en SKX.

Köpte en Mako 2 med pepsi bezel som ska dyka upp snart. Känns sjukt prisvärd och grym sommarklocka.

Senast ändrad:
Bara jag som tycker t.ex. en Mako>SKX? Gillar Seiko som fan men i den prisklassen för en automatisk dykare tycker jag Makon eller Ray är mycket snyggare och lite lite mindre "mainstream" än en SKX.
Jag har en SKX sedan tidigare, men hade jag köpt en budgetdykare idag hade det nog blivit en Mako. Den är snyggare och ovanligare än SKX:en.

Är det lätt att korta ner länken på en Mako II?

Tips på armband som passar? Tänkte beställa ett mörkblått nato. Jag köpte blå med pepsi bezel.

Men tror jag kommer ha den mest på länken faktiskt. Brukar byta armband på mina klockor och köra nato eller läder. Men nu ska jag försöka hålla mig till originallänken så länge som möjligt.

Tillbaka
Topp