C24, en overifierad thailändsk säljare... så var lite av en gambleSjukt avis. Var hittade du den?
4,000:- + lite tull och skit landade det på.. Lite dyrt kanske, men vet att jag ångrat mig om jag passat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
C24, en overifierad thailändsk säljare... så var lite av en gambleSjukt avis. Var hittade du den?
Finns på ebay.Sjukt avis. Var hittade du den?
Väldigt fin klocka, längtar tills den sitter på handleden! Ska ta hand om den välNu ska den här skönheten tyvärr lämna. Kommer såklart vara saknad, men den kommer göra mer nytta hos nästa ägare @Sallberg
Hör av dig till Zackrisons UR eller Seriouswatches.Hej allihopa, jag köpte en Orient Ray Raven II från Creationwatches för en vecka sedan. Den har nu bestämt sig för att inte fungera längre (går inte att ställa tiden i kronans andra läge, datum och dag fungerar korrekt, troligtvis kronhalsen som behöver justeras.)
Har pratat med Creationwatches som säger att jag ska gå till närmaste "service center" vilket inte finns. Alternativt få den servad för 100kr hos en urmakare vilket de är beredda att ersätta..
Någon här som har tips på vad jag kan göra eller peka mig i rätt riktning?
Seriouswatches har precis fått in dem.Hej. Jag är sugen på att införskaffa en Orient Defender som "fritidsklocka" men den verkar förskräckligt svår att få tag på i Sverige. Jag hittar bara den gräddfärgade men är mest sugen på en svart eller grå. Några tips på var jag ska leta eller vilka utländska sidor som går att lita på?
Det är alltså de två nedersta som tilltalar mig mest.
Spännande! Vet du var man kan hitta den nya generationen? Eller vad de har för modellnummer?När det gäller Defender finns det två generationer. Den äldre (med datum klockan 6) saknar hackande sekundvisare och handuppdragning, dessa finns på den nyare generationen (med datun klockan 3).
Jag tror de nyare generationerna har modellnummer som börjar på RA-. Jag ser att seriouswatches har modeller från både den gamla och den nya generationen, vet inte om det är alla modeller dock.Spännande! Vet du var man kan hitta den nya generationen? Eller vad de har för modellnummer?
Den nya har subdialen klockan 5. Gamla vid 3.Spännande! Vet du var man kan hitta den nya generationen? Eller vad de har för modellnummer?
Åh fan! Illa.Zackrisons UR har stängt butiken i Kungsbacka. Jag hade en Orient dykare från 80-talet inne för service. Nu lyckas jag inte få kontakt med någon på Zachrissons varken på telefon eller mail, någon som har tips på hur jag kan få tillbaka min klocka?
Åh fan! Illa.
Testat att kontakta JBAgency ([email protected])? Webshopen och klockagenturen ligger hos dem (med samma ägare). Förmodligen går kontakten med Orient för service också via dem (kan inte tänka mig att Zackrissons servar själva).
(Bra avatar förresten! Capitano!)[/QUOTE
Inte provat JBAgency, ska göra det på en gång!
Tack, Capitano är given! Forza