Joab
Basic
Jävla vad dyrt 500-700 kr för ett glasCrystaltimes har haft vad jag kan minnas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jävla vad dyrt 500-700 kr för ett glasCrystaltimes har haft vad jag kan minnas.
Ja moms 25% + avgift från postnord/DHL. I postnords fall 75kr. Sen tullas det över 1500kr men är ju bara 1600kr så det blir någon krona extra bara i tull. Men momsen+avgiften gör att det drar iväg.Någon som handlat klockor från Singapore åker man på tull och moms har köpt en Orient Ray2 Raven för under 1600kr.
Tänkt byta ut glaset till safir glas sitter mineral glas original det blir nästan halva klockans värde.
Deras läder suger! Sjuka överpriser på läder värda max 20kr typ. Beställ nån annanstans. Colareb.it är ju alltid ett hett tips. Jag köper oftast från cousins men de har dåliga produktbilder men deras 25kr band är 10x bättre än cns 200kr band.Hej!
Kolla in cheapestnatostraps.com. De har det mesta, är billiga och svenska! Kör med rabattkod watchuseek så blir det några % billigare.
Visa gärna Star Seekern när du får den, har varit sugen själv men den är så jäkla stor...
Ja. Var är den beställd ifrån? CW? Vilka fraktar? Skulle räkna med runt 600kr till tyvärr.Är det helt säkert att momsen tillkommer ingen möjlighet att klara sig utan.
Vilken är det?
Helt missat tavlan på den där.
Blev ruskigt sugen när jag hittade den här bilden.
Tullavgiften är 8,40kr per styck på klockor så det spelar mindre roll.Vad jag kan läsa mig till så om det totala värdet av försändelsen understiger 1600 kr så slipper man tullavgifter men momsen slipper man inte så i mitt fall 1595 kr + 25% moms = 1994 kr hoppas jag.
Limiterad "Kamasu", RN-AA0005A,Vilken är det?
Så heter den säkert utanför Japan.ORIENT MAKO 3 GOLD BLUE LIMITED EDITION
Menar du den här.
RA-AA0007A09B
Vet inte vad priset blir eftersom de inte skriver ut det på internationella sajten. Hoppas på att det inte blir så mycket högre än i Japan (Listar mellan 75000-90000 yen för dykaren).@Mforce Mycket snygga! Ser ut att komma med en prislapp dock.
Letat och letat efter en dykare. Finns få jag tycker är snygga. Men den uppe till höger gillade jag väldigt mycket. Kan bli nästa köp. Total katastrof att den kommer på läder dock.Spännande!
Förutsatt att man letar under sports på vanliga Orient och inte Orient Star hittar man nu de här på den internationella sajten.
https://www.orient-watch.com/Collections/ORIENT/Sports/c/o230?q=:name-asc:Watch+Facets,+Collection:Sports&text=#scrollTgt_onRefresh
Dyker förhoppningsvis upp hos Seriouswatches när som helst då.
Gnonoms priser eller Orientwatchusa?DIVER BLACK PWR RSV REF. RK-AU0301B
US$640.00
DIVER GILT PWR RSV REF. RK-AU0303B
US$600.00
SPORTS SEMI-SKELETON BLACK PWR RSV REF. RK-AT0101B
US$714.00
RE-AT0104E internationellt.Letat och letat efter en dykare. Finns få jag tycker är snygga. Men den uppe till höger gillade jag väldigt mycket. Kan bli nästa köp. Total katastrof att den kommer på läder dock.
Ref på den? Hittar bara svart på sidan. Vill ha blå.
Är det två olika färger på den med länk och den på läder? Är halvt färgblind men känns som två olika blå? Om den kommer på läder gör det inte så mycket, köper en schysst länk extra isf.Gnonoms priser eller Orientwatchusa?
Är det amerikanska blir jag glad eftersom det blir billigare än jag trodde här.
RE-AT0104E internationellt.
Finns på länk i Japan, blå iofs limiterad. Återstår att se om den dyker upp på det här också.
https://www.orient-watch.jp/orientstar/prod_semi-skeleton_sports.php#modal-p03
Den limiterade tror jag har lite mindre grönt i sig ja. Om nu inte ljuset är lite lite olika på bilderna.Är det två olika färger på den med länk och den på läder? Är halvt färgblind men känns som två olika blå? Om den kommer på läder gör det inte så mycket, köper en schysst länk extra isf.
Om man med sportklockor menar klockor som kan användas lite oavsett tillfälle, dvs badbara allroundklockor finns dessa i titan i Japan.Synd att det inte finns Titanium modell av Orients klockor då menar jag kategorin sportklockor.
Jag älskar Titan.
Okej kanske otydlig skulle sagt divers som Ray ii,mako ii och kamasu "mako iii"Om man med sportklockor menar klockor som kan användas lite oavsett tillfälle, dvs badbara allroundklockor finns dessa i titan i Japan.
https://www.orient-watch.jp/result/?query=Titanium
Då får du leta reda på en m-force i titan.Okej kanske otydlig skulle sagt divers som Ray ii,mako ii och kamasu "mako iii"
Någon som vet när moms och tullavgift ska betalas före eller efter när man fått varan.Köpt på CW och DHL fraktar köpt med paypal.Kommer väl att hamna mellan 2100 kr till 2200 kr då kunde likaväl köpt den hos CDON för 2062 kr istället
Tur att jag inte köpte en Omega AquaTerra 150m Titanium för några veckor sen från Japan 38000 kr hade blivit jäkligt dyrt.
RA-AA0005B9.