• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

midikem

Cartier
Nu ska den här skönheten tyvärr lämna. Kommer såklart vara saknad, men den kommer göra mer nytta hos nästa ägare @Sallberg
DSC_0671.JPG
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Nu är det länge sedan jag gjorde ett inlägg här. Men nu är det dags igen, jag och min trogna Mako är på väg till Tjurruset.
F473DC42-41CE-4EB8-A108-00B8BED93AC9.jpeg


De som orkar gräva i tråden kan hoppa tillbaks till inläggen från 2014 för senast jag och Makon gjorde detta :)

Det vore väl lite ironiskt om just idag är den dagen den kommer bestämma sig för att inte hålla tätt längre :p
 

Klave

Omega
Hej allihopa, jag köpte en Orient Ray Raven II från Creationwatches för en vecka sedan. Den har nu bestämt sig för att inte fungera längre (går inte att ställa tiden i kronans andra läge, datum och dag fungerar korrekt, troligtvis kronhalsen som behöver justeras.)
Har pratat med Creationwatches som säger att jag ska gå till närmaste "service center" vilket inte finns. Alternativt få den servad för 100kr hos en urmakare vilket de är beredda att ersätta.. :banghead:

Någon här som har tips på vad jag kan göra eller peka mig i rätt riktning?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hej allihopa, jag köpte en Orient Ray Raven II från Creationwatches för en vecka sedan. Den har nu bestämt sig för att inte fungera längre (går inte att ställa tiden i kronans andra läge, datum och dag fungerar korrekt, troligtvis kronhalsen som behöver justeras.)
Har pratat med Creationwatches som säger att jag ska gå till närmaste "service center" vilket inte finns. Alternativt få den servad för 100kr hos en urmakare vilket de är beredda att ersätta.. :banghead:

Någon här som har tips på vad jag kan göra eller peka mig i rätt riktning?
Hör av dig till Zackrisons UR eller Seriouswatches.
Vete fan om garantin gäller eftersom CW är gråhandlare däremot. Med testa.
 
Hej. Jag är sugen på att införskaffa en Orient Defender som "fritidsklocka" men den verkar förskräckligt svår att få tag på i Sverige. Jag hittar bara den gräddfärgade men är mest sugen på en svart eller grå. Några tips på var jag ska leta eller vilka utländska sidor som går att lita på?
 
Hej. Jag är sugen på att införskaffa en Orient Defender som "fritidsklocka" men den verkar förskräckligt svår att få tag på i Sverige. Jag hittar bara den gräddfärgade men är mest sugen på en svart eller grå. Några tips på var jag ska leta eller vilka utländska sidor som går att lita på?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hej. Jag är sugen på att införskaffa en Orient Defender som "fritidsklocka" men den verkar förskräckligt svår att få tag på i Sverige. Jag hittar bara den gräddfärgade men är mest sugen på en svart eller grå. Några tips på var jag ska leta eller vilka utländska sidor som går att lita på?
Seriouswatches har precis fått in dem.
Vet inte om alla, men de kommer säkerligen.
 
Senast ändrad:

Ramon_A94

Breitling
Hej alla!
Här delar jag med mig av mitt första secondhand köp som fick bli en Orientklocka!
Modellen är en 'Orient ER00 C1-CA' och köptes in i februari tidigare i år!
SAM_1438.jpg
SAM_1439.jpg
SAM_1444.jpg

Har sett ett väldigt begränsat antal personer äga just denna klocka, det kan ju även vara så att jag letar fel^^ Svara gärna på detta inlägg med om ni har en liknande :D
 

SteveG

Omega
Zackrisons UR har stängt butiken i Kungsbacka. Jag hade en Orient dykare från 80-talet inne för service. Nu lyckas jag inte få kontakt med någon på Zachrissons varken på telefon eller mail, någon som har tips på hur jag kan få tillbaka min klocka?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Zackrisons UR har stängt butiken i Kungsbacka. Jag hade en Orient dykare från 80-talet inne för service. Nu lyckas jag inte få kontakt med någon på Zachrissons varken på telefon eller mail, någon som har tips på hur jag kan få tillbaka min klocka?
Åh fan! Illa.
Testat att kontakta JBAgency ([email protected])? Webshopen och klockagenturen ligger hos dem (med samma ägare). Förmodligen går kontakten med Orient för service också via dem (kan inte tänka mig att Zackrissons servar själva).

(Bra avatar förresten! Capitano!)
 

Goflorp

Cartier
Hej, Goflorp här, Göteborgare, klocknörd så smått. Lite ny på området men har jättekul.
Lär mig nytt hela tiden. För två dar sedan visste jag inte att Orient fanns, nu har jag beställt två...
Kör annars väldigt mkt MC 8 månader om året, och vad skall man glädja sig i mörkret med när hojen är inställd för säsongen om inte mekaniska ur.
Hel tänkt om från Apple-Watch-tänket (been there, done that) och vill istället vara så analog det går - lite mindre pling i tillvaron på ett bra sätt.

Åkte faktiskt ner till Zackrissons Ur, för att finna att det trots vackra ord på nätet om butiken, så är den konkad.
Zackrissons finns inte mer på Kungsmässan, så det var ett slöseri med tid.
Fick ngt förhöjt blodtryck när blondinerna på Ur&Penn insisterade på MikaelKors "läckra klockor" - skjuter hellre foten av mig än bär sånt.
Jag kommer aldrig i helvete beställa ngt från deras webbshop heller, med den inställningen att de inte har bättre ordning sina webbsidor än att de kan ändra på att affären lagts ner! Ren skam.
Blev så sur att jag beställde det jag tänkt köpa - En röd Mako III - på seriouswatches.com - den är här på Torsdag

Även beställt en Star Seeker GMT i vitt och länk... håller tummarna den kommer imorrn lagom innan AW med jobbet...

Läderrem till Mako'n? Vill ha ngt i fläskigt brunt läder, lite grovt. Var hittar man sådant?
 
Topp