Mycket bra! Stort grattis. Ser grym ut!Tråden får förtur så gör jag en riktig paketöppning med lite intryck senare.
RK-AU0304L
Kunde inte låta bli när Zackrisson körde black friday.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra! Stort grattis. Ser grym ut!Tråden får förtur så gör jag en riktig paketöppning med lite intryck senare.
RK-AU0304L
Sugen på att göra en likadan beställning görs veckan men höll mitt finger någon 1000 dels millimeter från att nudda skärmen för köp. Snygg!Tråden får förtur så gör jag en riktig paketöppning med lite intryck senare.
RK-AU0304L
Galet stor är den, men väldigt trevlig. Hade man haft lite större handleder hade jag också införskaffat mig en.
Plockade upp en SAT-Diver idag. Stor rackare! Ska ta lite bättre foton de närmsta dagarna.
Som en super sized skx007.Galet stor är den, men väldigt trevlig. Hade man haft lite större handleder hade jag också införskaffat mig en.
Cooool! Grattis. Riktigt rå den där
Plockade upp en SAT-Diver idag. Stor rackare! Ska ta lite bättre foton de närmsta dagarna.
Ref?Nu är färdig med lumpen ?!
Nyare orient ska ha samma system för serienummer som seiko (enligt vad jag läst på forum, minns inte exakt var).
Någon som kan hjälpa mig tidsbestämma den? Gamla logon, serienummer 68XXXX. Augusti 2006?
Heads upp i tråden, kommer ut inom kort i köp o sälj.
En grön Orient.
Helium is a helluva drug!Att 100 meter kan vara en sån milsvid skillnad...
Jag vågar lova dig att du nog kan trycka en ny OST till mer än 500 m vatten. 300 m vp är det ekvivalenta heliumtrycket som klockan skall klara utan att det trånger in för mycket i klockanAtt 100 meter kan vara en sån milsvid skillnad...
Jag vågar lova dig att du nog kan trycka en ny OST till mer än 500 m vatten. 300 m vp är det ekvivalenta heliumtrycket som klockan skall klara utan att det trånger in för mycket i klockan
Heliumet är relaterat till tryck-kammare, inte tryck. Anledningen till att Seiko och Orient satte 300m för gränsen vid när deras klockor ska klara ska klara att stå emot helium är helt enkelt för att man vid 300m använder tryck-kammare. Om man dyker 200m och använder tryckkammare så bör man alltså ändå ha en klocka som klarar helium.Jag vågar lova dig att du nog kan trycka en ny OST till mer än 500 m vatten. 300 m vp är det ekvivalenta heliumtrycket som klockan skall klara utan att det trånger in för mycket i klockan
Va fan händer.
Smick, smack, smock. Nu blir det Orient-veckor ett tag framöver.
De är ju släkt liksom.Va fan händer.
Man är borta några år och helt plötsligt köper Mr Seiko en massa orienter
Den där är riktigt trevlig!
Smick, smack, smock. Nu blir det Orient-veckor ett tag framöver.