Beror på vem som levererar. Hos postnord betalar man när man hämtar.Någon som vet när moms och tullavgift ska betalas före eller efter när man fått varan.
Har för mig att dhl skickar faktura.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror på vem som levererar. Hos postnord betalar man när man hämtar.Någon som vet när moms och tullavgift ska betalas före eller efter när man fått varan.
Dom har inte nämt något än får väl utgå att det kommer något krav senare.Beror på vem som levererar. Hos postnord betalar man när man hämtar.
Har för mig att dhl skickar faktura.
Det tog några dagar innan jag fick mailet av dhl, kanske en hel vecka.Dom har inte nämt något än får väl utgå att det kommer något krav senare.
DHL Express kom den med.
Enligt DHL ska man få ett mail eller sms med länk där man ska betala eventuella moms och tullavgift om man inte svarar på de skickas en faktura 1-2 dagar efteråt men jag har inte mottagit något sådant meddelande.
5 är ju skitbra innan den är inkörd. Kommer säkert bättra sig lite.Undrar om det är någon idé att rucka klockan om den går -5 sek om dygnet kanske bir värre än den är.
Hade hellre velat att den gått +5 sek dygn5 är ju skitbra innan den är inkörd. Kommer säkert bättra sig lite.
Gör den inte det är det fortfarande skitbra.
Ruskigt mycket bättre än spec.
Edit:// För refererens har det orientverk med bästa specifikationerna just nu -10 +15. Min Royal -5 +10. Din klarar alltså kraven som ställdes på senare Royal Orient (eller för den delen det som Citizen ställer på sina automatiska "The Citizen")
Skillnaden är nog mest att Orient gör en snabb ruckning i fabrik på sina basverk. Ngt Seiko inte gör (enligt rykten).Läste i en review att caliber f6922 är bättre än 4rxx urverken.
Ställde klockan 10-11 sek före i fredags kl. 10 nu tisdag kl 9.25 är den exakt på sekunden.Skillnaden är nog mest att Orient gör en snabb ruckning i fabrik på sina basverk. Ngt Seiko inte gör (enligt rykten).
Alltså under 3 sekunder/dygn. Bättre än min Royal Orient.Ställde klockan 10-11 sek före i fredags kl. 10 nu tisdag kl 9.25 är den exakt på sekunden.
Hur många timmar om dagen har du den på dig.Min Mako II snittar på -1,1 sekund per dag över ett par månader. Det måste man väl betrakta som helt fantastiskt?
Min Bambino är däremot inte alls lika bra.
Hur många timmar om dagen har du den på dig.
Spännande!
Förutsatt att man letar under sports på vanliga Orient och inte Orient Star hittar man nu de här på den internationella sajten.
https://www.orient-watch.com/Collections/ORIENT/Sports/c/o230?q=:name-asc:Watch+Facets,+Collection:Sports&text=#scrollTgt_onRefresh
Dyker förhoppningsvis upp hos Seriouswatches när som helst då.
Ser riktigt schyssta ut. Såg även dessa på Zackrissons. Rycker lite i köptarmen med tanke på rabatten
Någon som testat nya dykarna? Tidigare har det ju varit meckigt att få tag på Orients findykare men nu kommer de nya releaserna till Sverige.
Nej men jag är sjukt sugen på den limiterade med PVD-bezel. Bra pris hos Zackrissons nu.
Någon som testat nya dykarna? Tidigare har det ju varit meckigt att få tag på Orients findykare men nu kommer de nya releaserna till Sverige.
Snyggt, grattis!Tråden får förtur så gör jag en riktig paketöppning med lite intryck senare.
RK-AU0304L
Kunde inte låta bli när Zackrisson körde black friday.
Tänkte korta länken först men hann inte då. Kommer förhoppningsvis under natten.Snyggt, grattis!
Var bra sugen jag med men höll emot.
Kan du bjuda på ett handledsskott?
Jag håller på men bjuder på ett innan.Snyggt, grattis!
Var bra sugen jag med men höll emot.
Kan du bjuda på ett handledsskott?
Ser riktigt bra ut!Jag håller på men bjuder på ett innan.
Tycker den sitter bra. Stora kronan skaver inte som jag var rädd för.
Har den här skönheten tagits upp i tråden innan? Kanske någon som äger?
Ser riktigt jäkla bra ut. Bra mått och WR, känns som en riktig vinnare. Att den går loss för dryga 500$ ex moms+tull är inte fy skam heller
Edit: Zackrissons kör black week med 30%, så landar då på ca 3,7’. Det är bra!