• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Star%2B1.png

Star%2B2.png

Nyheter!
Basic Date.
Gillar den blå och den grå.
Något stora kanske med sina 42 mm.

Då jag ligger tredje veckan sjuk i en synnerligen seg lunginflammation, kände jag att jag är för svag, trött och sjuk för att sätta mig och testa klockor. Jag tog helt enkelt den skickade klockan och lämnade den direkt vidare till nästa på listan.

Jag är mögelförgiftad av min lägenhet och har sakta under dec blivit sjukare och sjukare. Slutade med sjukhus och alla sorters röntgen ni kan tänka er. Kortison och nu andra omgången med antibiotika. Antibiotika som gör att det går väldigt fort gå på toa....
Att i det läget försöka ens - nej.

Jag får komma igen på nästa passaraound.

ps. Jag är på bättringsvägen....

Då jag ligger tredje veckan sjuk i en synnerligen seg lunginflammation, kände jag att jag är för svag, trött och sjuk för att sätta mig och testa klockor. Jag tog helt enkelt den skickade klockan och lämnade den direkt vidare till nästa på listan.

Jag är mögelförgiftad av min lägenhet och har sakta under dec blivit sjukare och sjukare. Slutade med sjukhus och alla sorters röntgen ni kan tänka er. Kortison och nu andra omgången med antibiotika. Antibiotika som gör att det går väldigt fort gå på toa....
Att i det läget försöka ens - nej.

Jag får komma igen på nästa passaraound.

ps. Jag är på bättringsvägen....
Krya på dig. Låter förskräckligt jobbigt. Bra att du är på bättringsvägen.

Det går säkert att ordna så du får testa (om du orkar och vill) senare under rådande omständigheter. Ping @yonsson

Star%2B1.png

Star%2B2.png

Nyheter!
Basic Date.
Gillar den blå och den grå.
Något stora kanske med sina 42 mm.
Är riktigt fin i verkligheten, precis hemkommen från Inhorgenta mässan där Europa lanseringen var, här kommer bilder på lite nyheter. Börjar med Orient Star, tyvärr inte bästa kvalitén på alla bilder:)
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
9.jpg

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    275.4 KB · Visningar: 2
Den är riktigt fin, bilderna har lite olika kvalitet, personligen var den gröna tvåfärgade snyggast samt den gråa. Den gröna dykaren var också riktigt trevlig

Ja nån mästerfotograf lär jag inte bli.. personligen blev jag väldigt förtjust i dom gröna, beställde den gröna dykaren privat. Den gråa va helt klart riktigt nice. Dom har fått till färgen på alla tavlor riktigt bra!

Diameter: Ø 43,20 mm
Urverk:
Orient Star Cal F6R42
Gångreserv:
50 timmar
Vattenskydd:
20 ATM
Kommer i april men du kan hitta resterande i samma familj här så länge. Nyheterna kommer upp på sidan om nån vecka men inte lev förrän april som sagt.
https://zackrissonsur.se/produkt-kategori/marken/orient-star/
Varför får ni open heart-dykaren först i April? Har Orient leveransproblem på den? Eller har de helt enkelt sålt fler än beräknat?
Funnits till salu i Europa ett tag och jag blev lite nyfiken på anledningen.

Diameter: Ø 43,20 mm
Urverk:
Orient Star Cal F6R42
Gångreserv:
50 timmar
Vattenskydd:
20 ATM
Kommer i april men du kan hitta resterande i samma familj här så länge. Nyheterna kommer upp på sidan om nån vecka men inte lev förrän april som sagt.
https://zackrissonsur.se/produkt-kategori/marken/orient-star/
Tack för informationen.
Det blir stort med 43,20mm för min del.
38-39mm hade varit mer önskvärt.
Ser ut att vara en fin modell dock.

Orient och Orient Star till bästa tänkbara pris!! Har fått ett par meddelanden att tex. Seriouswatc.... skall vara billigare på Orient och Orient Star än vi på zackrissonsur.se är. Vi har därför gjort en rabattkod till Er alla Orient älskare som är all25 denna ger 25% rabatt och har kollat de flesta priserna här och med detta skall vi vara BILLIGAST. Ni erhåller då också Svensk garanti och behöver inte skicka klockan utomlands om något felar. Är det så att ni hittar bättre pris skicka mig ett PM och vi skall försöka matcha det. Det skall inte löna sig att köpa klockor utomlands är vårt nya motto.
Pris exempel Orient Star Diver på seriousw... 6940.- Hos oss 5850.-
https://zackrissonsur.se/produkt/orient-star-diver-re-au0301b00b/
re-au0301b.jpg

Prisexempel 2 Orient Triton 4160.- Hos Zackrissonsur.se 4117.-
https://zackrissonsur.se/produkt/5653/
ra-el0002l-510x765.jpg

En del förkortningar här har jag inte lärt mig ännu, var är JDM, King Diver kommer i 4 färger till Europa och vi får hem alla 4. Vi får endast 10 av den guldbruna
JDM är Japanese Domestic Market. De som släpps för japanska marknaden har dagskiva med Kanji och de som släpps för resten av världen har tyvärr engelska. :meh:

Jag högg en Mako 2 och efter att jag beställt den så inser jag att jag inte har en aning om den passar min arm, rookie misstag jag vet. Är det någon som äger en Mako 2 som har koll på längden på braceleten?

Jag tror att han syftar på maxlängd? Jag har tyvärr inga siffror att komma med men jag upplevde den som rejält stor och uppåt 19-20cm är nog inga problem. Kan mäta lite senare om så önskas.
Jag har inte en Mako 2, men länken på en tri-star (Orients lågbudgetvariant) är upp till 17cm, plus klockan, så åtminstone 21 cm borde det klara i alla fall. Jag antar att det är liknande för de andra Orient-modellerna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp