• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

moggelito

Rolex
2-Faktor
Beställde ett canvas av @Feskarn i väntan på mitt gummi från Barton. Vet någon hur lång tid en leverans från Barton brukar ta? Beställde den 13/5 och senaste trackinginfon är från i 9/6 och säger: "In transit to destination" på Chicagos internationella flygplats.
20200611_172600.jpg
Jag har ett liknande problem med ett band från strapsco, legat för sändning i nästan två månader. Strapsco ska skicka ett nytt för dom tror det har kommit bort...
 

Tomi87

Cartier
Beställde ett canvas av @Feskarn i väntan på mitt gummi från Barton. Vet någon hur lång tid en leverans från Barton brukar ta? Beställde den 13/5 och senaste trackinginfon är från i 9/6 och säger: "In transit to destination" på Chicagos internationella flygplats.
20200611_172600.jpg
Jag beställde ett band ifrån dem den 28/4. Det har inte kommit än. Senaste uppdateringen är att den befanns sig i väntan på export i Chicago. Den var den 20/5.
Mailade Barton igår faktiskt och fick då ganska omgående en ursäkt och sedan pengarna tillbaka för mig order. Om/när mitt band faktiskt kommer fram får jag behålla det. Vilket såklart är generöst, men jag är ändå besviken på det stora hela med mitt köp.
 

Tobyponken

Cartier
Jag beställde ett band ifrån dem den 28/4. Det har inte kommit än. Senaste uppdateringen är att den befanns sig i väntan på export i Chicago. Den var den 20/5.
Mailade Barton igår faktiskt och fick då ganska omgående en ursäkt och sedan pengarna tillbaka för mig order. Om/när mitt band faktiskt kommer fram får jag behålla det. Vilket såklart är generöst, men jag är ändå besviken på det stora hela med mitt köp.
Förstår missnöjet men det är väl inte Bartons fel om jag förstått rätt utan USPS? Personligen väntar jag nog någon vecka till innan jag mailar dem.
Har sett att Barton även säljs i EU av tex Amazon men jag hade beställt ett extra långt och det kan jag inte hitta hos Amazon. :(
 

Tomi87

Cartier
Förstår missnöjet men det är väl inte Bartons fel om jag förstått rätt utan USPS? Personligen väntar jag nog någon vecka till innan jag mailar dem.
Har sett att Barton även säljs i EU av tex Amazon men jag hade beställt ett extra långt och det kan jag inte hitta hos Amazon. :(
Absolut, det är USPS som strular, och som sagt är det generöst av Barton att både återbetala och låta mig behålla bandet. Men med tanke på denna erfarenhet kommer jag nog dra mig för att beställa ifrån dem igen. Såvida inte bandet är av riktigt bra kvalité, såklart :)
 

midikem

Cartier
Absolut, det är USPS som strular, och som sagt är det generöst av Barton att både återbetala och låta mig behålla bandet. Men med tanke på denna erfarenhet kommer jag nog dra mig för att beställa ifrån dem igen. Såvida inte bandet är av riktigt bra kvalité, såklart :)
Det är ju utan tvekan de bästa banden. Har nog nästan alla färger. Skulle dessutom utan problem kunna lägga ytterligare en mastodontbeställning från dem.
 

midikem

Cartier
Hej! Är helt ny på detta forum så vet inte ifall det är rätt tråd nu, men ger det ett försök.. Har funderat på en Orient Kamasu ett tag nu (https://zackrissonsur.se/produkt/orient/) men är lite osäker på hur ev. byte av klockarmband fungerar på den? Om det är 22 mm t.ex.? Och om det finns någon bra svensk hemsida för att köpa nåt bra klockarmband som inte är av stål?
@Zackrissonsur.se varför har ni inte skrivit ut lugbredd?

Luggbredden ska i alla fall vara 22. Angående band så beror det på vad du är intresserad av för typ av band. Finns mängder med säljare av bra och mindre bra band.
 

Zacko

Omega
@Zackrissonsur.se varför har ni inte skrivit ut lugbredd?

Luggbredden ska i alla fall vara 22. Angående band så beror det på vad du är intresserad av för typ av band. Finns mängder med säljare av bra och mindre bra band.

När vi sålde vår butik i oktober skapade vi en så lätt mall som möjligt för att lyckas få ut ett par tusen produkter på så kort tid som möjligt för att kunna få det att gå ihop igen. Luggbredden var väl helt enkelt en av flera olika spaltrader som borde va med men det är inte alltid tillverkarna själva skriver ut det vilket troligen va fallet när vi började spalta och sen ändrade vi inte till nästa märke. Alla ska göras om i sinom tid men är inte prio för tillfället.
 

Kinapuffar

Breitling
Hur pass vanlig är den här och gissar jag rätt när jag säger den är ifrån 70-talet?
 

Bilagor

  • Screenshot_20200617-150510.png
    Screenshot_20200617-150510.png
    414.5 KB · Visningar: 6
  • Screenshot_20200617-150510.png
    Screenshot_20200617-150510.png
    414.5 KB · Visningar: 6

kuma-kun

Audemars
@Zackrissonsur.se varför har ni inte skrivit ut lugbredd?

Luggbredden ska i alla fall vara 22. Angående band så beror det på vad du är intresserad av för typ av band. Finns mängder med säljare av bra och mindre bra band.

Ja är nog en gammal kuf ;-)
Men luggbredd!
Varför inte bandbredd eller bandhornsbredd.
Trots att jag inte är en hårdför språkpolis så svider den här onödiga svengelskan som breder ut sig i mina ögon.
Glad midsommar!
 

Tobyponken

Cartier
Någon här som äger/ägt både Ray 2 och Kamasu och kan beskriva skillnaden? Utseendet ser jag själv men skulle vilja veta om det skiljer något i kvalitetskänsla? Förstår att det är billiga klockor och att man inte kan få samma känsla som dyrare klockor.
Bifogar en bild på min Ray 2 som fick prova ett nytt nato idag.
20200623_105456.jpg
 
Topp