• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

moggelito

Rolex
2-Faktor
Man kan aldrig ha för många band :)
Och, dom är jävligt bra måste jag säga. Köp ett sandfärgat, passar fan till allt alltså.
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Det är svårt det där med fruarna, jag tror inte det är lönt att lägga ner energi på det ens :rolleyes:
Yes, cream. Det är väldigt bra, en färg som passar till mycket men det gör army green med så klart.
Börja med ett och komplettera sedan...
 

Tobyponken

Cartier
Det är svårt det där med fruarna, jag tror inte det är lönt att lägga ner energi på det ens :rolleyes:
Yes, cream. Det är väldigt bra, en färg som passar till mycket men det gör army green med så klart.
Börja med ett och komplettera sedan...
Men visst var det Army green du hade på din Mako XL?
Edit.. det blev ett Army green. Måste handla lite fler klockor till alla band:cool::)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Stjärnorient på stranden.
IMG_20200801_152826888.jpg
 

Tobyponken

Cartier
Samma problem som med originallänken alltså? Orient brukar ju aldrig köra avsmalnande på sina dykare (inte de jag har, och har haft iaf).
Orginallänken smalnar av till 20, spännet är ca 21. Shark meshens spänne är 23 mm. Kanske en vanesak. Såg att Strapcode har mesh som smalnar av men de kostar ju 4 ggr så mycket.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Orginallänken smalnar av till 20, spännet är ca 21. Shark meshens spänne är 23 mm. Kanske en vanesak. Såg att Strapcode har mesh som smalnar av men de kostar ju 4 ggr så mycket.
Åh fan. Jag har aldrig haft en Orient dykare med avsmalnande. Och jag har haft rätt många.
Bra att de kör det på den. Synd att de inte gör det på exempelvis Star-dykaren. Sitter bättre så.
 
Topp