• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

JohLun

Rolex
2-Faktor
Gillar de blånerade visarna och indexen på Orient Maestro, svåra att fånga på bild dock.
20200705_110112.jpg
 

Goflorp

Cartier
Letar efter en Ref...

Orient Polaris finns ju i vitt, blå visare och GMT.
Då heter den DJ05003W , men jag har sett bild att den finns som modell UTAN GMT.

vad kan det bli för Ref på den?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Letar med ljus och lykta efter en Orient Star GMT WZ0071DJ. Skulle nån här sitta på en och vilja skiljas från den lovar jag att betala bra om den är fin. :D
 

Goflorp

Cartier
Bambino Version 3, kul dresswatch men rotorn hördes ganska irriterande och jag bestämde mig för att sälja den.

Enligt uppgift skall lagret som sitter vid rotorn vara av en lite grövre dimension är på andra ur.
Om det är för bättre hållbarhet, eller vad, kan jag inte säga.
Men orients klockor LÅTER, hört nästan alla gör det. (Personligen kan jag bara validera diversgrejerna)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Troligen är det den jag sett - har ej bilden här.
Den var redigt snygg hörru du..... Tack för hjälp...


EDIT; hittade bilden och visst är det den här.
det är dock INTE en "polaris minus GMT'n" för den här är 40mm, Polaris är 42...

Jag har noterat att allt under 42 ser ut som en leksak på mina rätt grova handleder.
Jag har haft en. Den bärs inte särskilt litet.
Jag har visserligen inga stockar men iaf 19 cm runt.
Bra jäkla klocka.

Edit:
Den här titanaren existerar också. Den är 41 mm.
8c3c26eb4a05c99a259bcb2fe27e8577.jpg

ER2F004W
 
Senast ändrad:
Topp