Skulle ju kunna googla men det är ju roligare att fråga här. Hur stor? Ser riktigt trevlig ut men något säger mig att den är aningens för stor.
42 mm
Lagom!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle ju kunna googla men det är ju roligare att fråga här. Hur stor? Ser riktigt trevlig ut men något säger mig att den är aningens för stor.
Detta är för övrigt den vita delfinen
Observerade det själv så kontaktad och väntar på svarSåg nu att säljaren bara ville skicka till Frankrike. Så hoppas du kontaktat vederbörande.
Den där dyker ju inte upp ofta direkt och vore ju trist att missa.
Blev lite sugen på den svarta av den anledningen.
Bråttom hem från jobbet?
Dendär GMTn var riktigt snygg!
Funderar på att göra en liten paketöppningstråd, trots att mina kameraskills och dåliga eftermiddagsljus inte var direkt optimalt. Fin är den dock.![]()
Håller helt med!Blue Ray är så j-a fin.
Den blå tavlan är fantastisk.
Grattis till den!
För övrigt ligger en fin vintage Royal Orient på eBay just nu. Det framgår i annonsen att de har polerat och rustat upp den.
Jag kan inte avgöra om den är reko eller franken men fin är den iaf.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=271783213501
Ligger och skannar ebay just nu.
Denna gamla (NOS enligt säljaren) var något jag ändå gillade
![]()
Tyvärr ser länken riktigt crappig ut på andra bilderGillar urtavlan och länken. Boetten var inte riktigt min tekopp.![]()
För övrigt ligger en fin vintage Royal Orient på eBay just nu. Det framgår i annonsen att de har polerat och rustat upp den.
Jag kan inte avgöra om den är reko eller franken men fin är den iaf.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=271783213501
Känns som dan före julafton... Mitt ena paket lämnade Kastrup för tre timmar sen. Ska vara hos mig på fredag före 18.00! Det andra fortfarande i Hamburg, men ska oxå komma fram i god tid före fredagsvinet... House of cards iförd minst en Orient alltså!!
Pssst... Mforce
Du som gillar dykare
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=191522517728
Sett den där.Pssst... Mforce
Du som gillar dykare
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=191522517728
Var hittade du den?Fick hem den här idag. Min första Orient. Känns trevlig att bära.![]()
Sett flera liknande förut, ingen info om den i övrigt. Den avviker ju lite från den klassiska KD-looken.Sett den där.
Ruskigt fin.
Blev lite osäker på den bara.
Enda referenser jag hittat var från Korea vilket i min orientbok inte är så där jättebra.
Skulle fråga här om någon hade koll men glömde bort det.
Sååå.... har nån koll på om den är kosher? [emoji1]
Tänkte passa på att presentera min lilla Orient samling eftersom det verkar vara entusiaster här inne!
![]()
Den första i min samling (och min första riktiga klocka) behöver väl ingen närmare presentation. En garanterad keeper som jag aldrig tänker förändra.
![]()
Nästa klocka är en lite ovanligare Orient, och betydligt svårare att fånga på en rättvis bild. Jag kan personligen tycka att den är lite för mörk, med armbandet i svart också. Jag kommer antagligen att försöka mig på att sätta ett ljusblått nato eller liknande på den så snart jag hittar ett nato/zulu av bra kvalité. Kanske ni känner till något?
![]()
![]()
![]()
Sist ut i samligen är även det en ovanlig Orient (Symphony) på det antagligen rassligaste armband jag någonsin stött på. Urtavlan är dock ett trevlig inslag för den mycket nätta peng jag gav. Enbart köpt för att testa sätta på ett mörkbrunt Hirsch Liberty och använda som dressare i väntan på att Constellation med blåa visare skall sjunka i pris.
![]()
![]()
Var hittade du den?
Gillar dagvisningen på den och flygarstilen.
Halvletat efter en sån men inte sett någon på ett tag nu.