Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
[quorn="yonsson, post: 813606, member: 48"]Ingen bubbla, då går det bort. Tänkte att det kanske kunde vara kul med en Orient, men lite krav får man ändå ha.![]()
Finns det någon rolig kvartsdykare man kan köpa för under2000kr?
Som jag sa tidigare färgglada badklockor och g-shockkloner. Men för priset troligen helt ok när man hänger på nån surfstrand på hawaii eller i australienSer ut som att de verkligen ger begreppet beater ett ansikte. Ser stryktåliga ut och var förhållandevis billiga.![]()
Som jag sa tidigare färgglada badklockor och g-shockkloner. Men för priset troligen helt ok när man hänger på nån surfstrand på hawaii eller i australien![]()
Vad blir det tillslut då?Idag får det bli en beställning eftersom min sambo är trött på mitt ständiga prat om olika modeller och dividerande om olika nätsajter inom och utanför Europa...![]()
Kör!!!!Idag får det bli en beställning eftersom min sambo är trött på mitt ständiga prat om olika modeller och dividerande om olika nätsajter inom och utanför Europa...![]()
Eftersom vi pratat om det lite under de senaste sidorna tänkte jag visa lite exempel på ett fall då Orient har ett undermärke i samarbete med ett designhus. Jag kommer egentligen inte säga så mycket utan bara lägga upp bilder så man får se exempel. (Och egentligen borde jag göra nåt mer insiktsfullt inlägg om Orient Star Retrofutureserien som det pratades om på sida 1 eller 2 i denna tråd. Men eftersom jag inte har så mycket koll på dessa och inte är särskilt intresserad lämnar vi det för framtiden)
För omväxlingsskull är detta enbart kvarts och digitalare som designas av Town & Country Surf Design som i huvudsak sysslar med surfing prylar. Det finns även (eller har iaf funnits) mekaniska klockor under detta varumärke. Men fokus liger på kvarts.
![]()
![]()
![]()
![]()
Du kommer säkert vilja ha ett nytt läder till Bambinon också, det som kommer med klockan skall enligt folk vara lite tråkigt (även om det gör jobbet).Det blev en beställning på en blå Mako, CEM65002D, och en bambino,ER24005W, igår kväll. Hoppas på snabb och säker leverans! Ett brunt läderarmband eller ett NATO till Makon kanske det blir snart med. Har sett många snygga exempel här och elsewhere!
Ja, jag har bl.a. sett ett snyggt brunt läder till makon på ebay, nån tysk återförsäljare. Caffee dhakar tror jag det heter. Hirsch är visst ett stort household name oxå.Du kommer säkert vilja ha ett nytt läder till Bambinon också, det som kommer med klockan skall enligt folk vara lite tråkigt (även om det gör jobbet).
Jag kör min mako på Nato, men Makon är även min beater så jag ville ha ett billigt, slitstarkt och relativt säkert armband till den som utan problem sväljer misshandel.Ja, jag har bl.a. sett ett snyggt brunt läder till makon på ebay, nån tysk återförsäljare. Caffee dhakar tror jag det heter. Hirsch är visst ett stort household name oxå.
Ja, jag har bl.a. sett ett snyggt brunt läder till makon på ebay, nån tysk återförsäljare. Caffee dhakar tror jag det heter. Hirsch är visst ett stort household name oxå.
Apropå den klockan!
Kapitelringen har lossnat. Nån som vet om det är en lätt fix för vilken urmakare som helst?
Är det värt eller ska jag köpa en ny (då förmodligen gmt´n som är ungefär likadan).
Stör mig som f-n på det och är på väg att ge bort den pga det.
Älskar klockan och vill helst behålla den.
Slänger med en bild på gmt´n bara för att den är fin
![]()
DJ05003W
Den där var (är?) jag riktigt nära att köpa, fast på länken. Finns inte många andra GMTs man kan lösa i den prisklassen, samtidigt som den är snygg! Fräscht med blå visare också.
Hur fäst är du vid klockan?Apropå den klockan!
Kapitelringen har lossnat. Nån som vet om det är en lätt fix för vilken urmakare som helst?
Är det värt eller ska jag köpa en ny (då förmodligen gmt´n som är ungefär likadan).
![]()
DJ05003W
Hur fäst är du vid klockan?
Troligen dyrare att fixa hos urmakare än att köpa ny (eller så pass dyrt att det skiljer några hundringar, har faktiskt inte riktigt koll på priset på den klockan). Å andra sidan är det väl bara 15 min jobb och nån klick lim
För övrigt kasst att den lossnat
Vad är det för urverk i den där GMTn? Är det samma som i båda OSarna och i den vanliga orienten som jänkarna kallar constellation?
EDIT:// glöm gmtfrågan![]()
WTF!Ligger en svart NOS Dolphin på ebay nu.
Inte ofta man ser dem.
![]()
Alltså en sån här.
Den missade jag. Tur du hade bättre ögon än mig.WTF!
Back off min!
Fanns ju en med vit tavla (den jag helst vill ha) som jag nu lagt ett löjligt högt bud på.
Apropå den klockan!
![]()
DJ05003W