• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

matalm

Cartier
Ser mig inte riktigt mätt på denna: nu på länk. Bra det med!
20220609_151042.jpg
 

matalm

Cartier
Den är riktigt mysig den där! Fantastisk tavla. Den borde göra sig bra på läder, brukar du köra det?
Tack! Kanske jag skulle jaga ifatt den svarta varianten med med likaledes fantastisk tavla....?

Japp, det är svart läder allt som oftast, men som omväxling kör jag den nu så här! Rent objektivt passar den bäst på läder, men eftersom jag är lite ovan vid detta utseende så gillar jag det just nu! :)
 

TorstenT

Omega
Tack! Kanske jag skulle jaga ifatt den svarta varianten med med likaledes fantastisk tavla....?

Japp, det är svart läder allt som oftast, men som omväxling kör jag den nu så här! Rent objektivt passar den bäst på läder, men eftersom jag är lite ovan vid detta utseende så gillar jag det just nu! :)
Ja även den svarta ser ju fin ut! Rätt annorlunda tavla också (utöver färgen) jämfört med den vita.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Bidrar med en nyinköpt AG03001D.
2022-07-0620.57.493209325873715778818.jpg

Jag har tidigare äget motsvarande modell med (AG03001B) och silvrig (AG03001W) urtavla, det finns säkert bilder längre tillbaka i tråden.

Jag börjar känna mig mer lockad av lite mer färgglada tavlor, är sugen på något grönt.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Orient är ett märke som förtjänar mer uppmärksamhet än det får. Och förtjänar fler klockor i min samling än jag hittills har.

Denna klocka är nog den snyggaste i min samling. Även om jag i regel föredrar ett rent utseende utan extra detaljer så finner jag denna med laddningsmätare och öppet hjärta vara underbar.
Ingen annan klocka får heller uppmärksamhet från vänner som inte är klockintresserade som denna.
Allt med denna klocka är verkligen vad man kan förvänta sig hos en LÅNGT dyrare modell.

20220706_213734.jpg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Orient är ett märke som förtjänar mer uppmärksamhet än det får. Och förtjänar fler klockor i min samling än jag hittills har.

Denna klocka är nog den snyggaste i min samling. Även om jag i regel föredrar ett rent utseende utan extra detaljer så finner jag denna med laddningsmätare och öppet hjärta vara underbar.
Ingen annan klocka får heller uppmärksamhet från vänner som inte är klockintresserade som denna.
Allt med denna klocka är verkligen vad man kan förvänta sig hos en LÅNGT dyrare modell.

20220706_213734.jpg
Håller med, väldigt lyckad modell! Och framförallt prisvärd, hade lätt kunnat kosta dubbelt så mycket.

Hade den med svart tavla utan ”open heart”, och var imponerad av hur bra den var. Tyvärr fick den lämna då den inte användes så mycket, men skulle nog ändå kunna tänka mig en igen.

Bild på min gamla 😊
4F159BAA-798B-410D-BA78-5F1A812661B7.jpeg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Hejsan! Jag har spanat in Kamasu ett tag. Och ser att det finns en version II också.

Men vad är skillnaden i praktiken? Av bilderna att döma verkar det vara samma band och spänne.
Men vad är skillnaden mellan flytande och svepande? Och mekaniskt, automatiskt resp. Automatiskt, självuppdragande? Båda är väl automater?
Har de bara slarvat och varit inkonsekventa med orden och dessa är samma sak?

Screenshot_20220719-200701_DuckDuckGo.jpg


Screenshot_20220719-200720_DuckDuckGo.jpg
 
Senast ändrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
Bra val, vilken färg blev det? Min håller tiden riktigt bra, har tänkt att jag eventuellt ska flippa den men får nog vara kvar ett tag till!

Oerhört trevlig klocka för pengen! 😊

Jag valde den blåröda. Köpte genom chronos24, ny för drygt halva ordinariepriset. Konstigt nog tar samma svenska säljare fullpris för samma modell om man beställer direkt från dem!
Vet inte varför det är så men självklart tog jag chansen. Beloppet blev dock 2149kr även om det står 2050kr. Spela roll, ordinarepris är ca 3900kr!

Screenshot_20220726-154004_DuckDuckGo.jpg
 
Senast ändrad:

Defreud

Panerai
2-Faktor
Jag valde den blåröda. Köpte genom chronos24, ny för drygt halva ordinariepriset. Konstigt nog tar samma svenska säljare fullpris för samma modell om man beställer direkt från dem!
Vet inte varför det är så men självklart tog jag chansen. Beloppet blev dock 2149kr även om det står 2050kr. Spela roll, ordinarepris är ca 3900kr!

Screenshot_20220726-154004_DuckDuckGo.jpg
Varför kör dom samma index som på Ray-ii? Kamasu har ju de snyggaste indexen på någon Orient, älskar hur de flyter
 

Lidsman

Breitling
Hej!
jag har precis beställt en ORIENT STAR Contemporary Watch (RE-AU0403L) men vill gärna ha ett läderarmband till den. Tyvärr står det ingenstans på deras hemsida vilken bandhornsbredd det är. Så, är det någon som vete eller kan mäta? Vill beställa armband medan jag väntar på klockan.
/Ulf
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Hej!
jag har precis beställt en ORIENT STAR Contemporary Watch (RE-AU0403L) men vill gärna ha ett läderarmband till den. Tyvärr står det ingenstans på deras hemsida vilken bandhornsbredd det är. Så, är det någon som vete eller kan mäta? Vill beställa armband medan jag väntar på klockan.
/Ulf

Här anges 21mm.


Här också:

 

Lidsman

Breitling
Här anges 21mm.


Här också:


Tack Patric! Då skulle kanske ett 20 mm band fungera eller bör jag ha ett 21 mm?
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Så fick jag hem den redan idag. Mycket nöjd. Direkt jag höll i den så insåg jag direkt att om jag en vacker dag skulle få för mig att skära ned på min klocksamling till några få klockor så är denna en av dem som får stanna. Blå-röd bezel och mörkblå sunburst urtavla. Snygga visare och markörer. Wow! 👍

20220727_111440.jpg


20220727_111354.jpg


20220727_112413.jpg
 
Topp