Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Just den där gröna är ju så bra!Efter många veckar av G-shocks så fick Triton lite armtid. Men hade önskat på lite sol istället för gråväder, tavlan gör sig så bra då.
Håller med, är svag för gröna tavlor överlag sen jag skaffa alpinisten. Så när jag såg den gröna så kunde jag inte låta bli så min blåa kamasu har bara legat och samla dam sen denna kom.Just den där gröna är ju så bra!
Oväntat bra på det lädret.
Så jäkla fin!L
Luftar denna godbit
Ja visst är den härlig Finish och detaljer är grymma och den tickar på med stabila +4 sek per dygn. Dock kommer jag inte riktigt överens med storleken, 39,5, hade velat ha den något mindre och kanske också tunnare.Så jäkla fin!
Den ser inte helt fel ut.L
Luftar denna godbit
Storlek boett: 51 mm x 45 mm (Längd, Bredd)Vad är de för diameter på denna?
Dumpa lite bilder på era orient dressklockor! Typ bambi o eller vad den heter, är rätt sugen på en sån variant, eller annan. Va tycker folk här generellt om orient?
Dumpa lite bilder på era orient dressklockor! Typ bambi o eller vad den heter, är rätt sugen på en sån variant, eller annan. Va tycker folk här generellt om orient?
Hmmm. Gav bort min för flera år sedan som present till fruns lillebrorsa. Bild på den finns way way back i tråden. Saknar den. Skulle också vilja köpa en igen...Trodde jag skulle överösas med bambino bilder
Tjusig! Vad är det för ref på den där? Storlek?Bär denna idag. En favorit köpt här på forumet.
Orient Star "Standard date" DV02003W. 40 mmTjusig! Vad är det för ref på den där? Storlek?
Tack, standard date var det ja. Hade den varit 36 eller kanske 38 hade jag slagit till, tycker 40 är lite stort för den här typen av klocka. Men det är ju en smaksak, fin är den hur som helstOrient Star "Standard date" DV02003W. 40 mm
Idag kör vi Orient! Till er som har en Ray. Upplever ni att ändlänkarna är glappiga? På min sitter den löst på ena sidan & det låter lite om den vid rörelse av handleden. Störigt!
Snyggt! Givetvis får man ha rimliga förväntningar, men ville se om andra upplever samma sak, blir lite lättare att leva med det om det är så länken är, och att det inte bara min det är fel påSå var det med originallänken på min Kamasu, köpte en ny från MiLTAT, ser ungefär likadan ut men passformen var mycket bättre .
Japp rätt glappiga ändlänkar. Det går ju att fixa delvis genom att ta loss dem och försöka "bända bort glappet", alltså forma dem så att de sluter tätare mot boetten.Idag kör vi Orient! Till er som har en Ray. Upplever ni att ändlänkarna är glappiga? På min sitter den löst på ena sidan & det låter lite om den vid rörelse av handleden. Störigt!
Ja, det är värt att prova!Japp rätt glappiga ändlänkar. Det går ju att fixa delvis genom att ta loss dem och försöka "bända bort glappet", alltså forma dem så att de sluter tätare mot boetten.