• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Itima

Omega
2-Faktor
Efter många veckar av G-shocks så fick Triton lite armtid. Men hade önskat på lite sol istället för gråväder, tavlan gör sig så bra då.
PXL_20230224_080759603.jpg
 

Itima

Omega
2-Faktor
Vad är de för diameter på denna?
Storlek boett: 51 mm x 45 mm (Längd, Bredd)
Storlek i diameter utan krona: 43,4 mm Ø
Höjd boett: 13 mm
Vikt: 183 gram

Den är något större än en Kamasu, men tycker att formen funkar bättre för nato vs Kamasun så den bygger inte på höjden lika mycket. Har lite mer nedåt gående bandhorn. Syns halv ok på denhör gamla arkivbilden.
IMG_20210609_102626.jpg
 

Stenholm13

Cartier
Dumpa lite bilder på era orient dressklockor! Typ bambi o eller vad den heter, är rätt sugen på en sån variant, eller annan. Va tycker folk här generellt om orient?
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Dumpa lite bilder på era orient dressklockor! Typ bambi o eller vad den heter, är rätt sugen på en sån variant, eller annan. Va tycker folk här generellt om orient?

Jag har tre Orient varav en är Star. Utmärkta klockor nog lite finare och stiligare än Seiko för samma peng enligt min åsikt. Kommer nog att bli minst en till Orient i min samling.
 

TorstenT

Omega
2-Faktor
Dumpa lite bilder på era orient dressklockor! Typ bambi o eller vad den heter, är rätt sugen på en sån variant, eller annan. Va tycker folk här generellt om orient?
IMG_20230312_190315.jpg
Jag tycker orient känns mkt prisvärt, särskilt star (baserat på min ringa erfarenhet av en orient star). Kolla detaljerna på tavlan ovan t.ex., infasat perfekt mönster. Lite ovanliga klockor också, därför roligare tycker jag.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Idag kör vi Orient!😊 Till er som har en Ray. Upplever ni att ändlänkarna är glappiga? På min sitter den löst på ena sidan & det låter lite om den vid rörelse av handleden. Störigt!
5DAA1EAD-ECBF-4F4D-8DB5-47A69DEBC556.jpeg

Så var det med originallänken på min Kamasu, köpte en ny från MiLTAT, ser ungefär likadan ut men passformen var mycket bättre :).
 

SRBOT

Cartier
Så var det med originallänken på min Kamasu, köpte en ny från MiLTAT, ser ungefär likadan ut men passformen var mycket bättre :).
Snyggt! Givetvis får man ha rimliga förväntningar, men ville se om andra upplever samma sak, blir lite lättare att leva med det om det är så länken är, och att det inte bara min det är fel på ;)
 
Senast ändrad:

TorstenT

Omega
2-Faktor
Idag kör vi Orient!😊 Till er som har en Ray. Upplever ni att ändlänkarna är glappiga? På min sitter den löst på ena sidan & det låter lite om den vid rörelse av handleden. Störigt!
5DAA1EAD-ECBF-4F4D-8DB5-47A69DEBC556.jpeg
Japp rätt glappiga ändlänkar. Det går ju att fixa delvis genom att ta loss dem och försöka "bända bort glappet", alltså forma dem så att de sluter tätare mot boetten.
 
Topp