• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Att tråden ligger på andra sidan funkar ju inte.
Förtar lite av det lobbyistiska syftet om den inte finns där som en nagel i ögat på de som anser att klockor är lika med lyx för 100k.

Kör lite bildkavalkad på en del sköna nyheter (skamlöst stulet av yeoman)

Nya Orient Star Skeleton
orient_dk05003w.jpg

DK05003W

orient_dk05004k.jpg

DK05004K

GMT i "rosa guld"
orient_dj05001w.jpg

DJ05001W

Sen en jag inte sett förr men gillar väldigt mycket.
En ny world-timer
orient_fa06003y.jpg

FA06003Y

Att tråden ligger på andra sidan funkar ju inte.
Förtar lite av det lobbyistiska syftet om den inte finns där som en nagel i ögat på de som anser att klockor är lika med lyx för 100k.

Kör lite bildkavalkad på en del sköna nyheter (skamlöst stulet av yeoman)

Nya Orient Star Skeleton
orient_dk05003w.jpg

DK05003W

orient_dk05004k.jpg

DK05004K

GMT i "rosa guld"
orient_dj05001w.jpg

DJ05001W

Sen en jag inte sett förr men gillar väldigt mycket.
En ny world-timer
orient_fa06003y.jpg

FA06003Y
Hade jag gått i köptankar hade det blivit den där gröna OSen alternativt (om jag fått tag på en) specialutgåvan med blå tavla och visare i gulguld.

De två översta var ju mer än nådigt plottriga med sub-sekund, open heart, PR och ytterligare två helt oförklarliga hål i urtavlan. Bättre än så kan Orient!
GMT i rosé kan jag tänka mig är cool dock.

De två översta var ju mer än nådigt plottriga med sub-sekund, open heart, PR och ytterligare två helt oförklarliga hål i urtavlan. Bättre än så kan Orient!
GMT i rosé kan jag tänka mig är cool dock.

De där Orient Star är inte riktigt min tekopp heller.
Lite för mycket hål för min smak

Gillar däremot den vita world-Timern även om den givetvis inte är lika trevlig som sin dyrare storebror.
wz0031jc.jpg

WZ0031JC

Alla ser rätt tillfixade ut, behöver dock inte vara nåt fel med det :)

Den mest lockande är ändå GP100, vem vill inte ha en 100 juvelers klocka (där typ 20 sitter i urverket och resterande dekorerar insidan av betten och urverket) :)

EDIT:// bild
image.jpg

Alla ser rätt tillfixade ut, behöver dock inte vara nåt fel med det :)

Den mest lockande är ändå GP100, vem vill inte ha en 100 juvelers klocka (där typ 20 sitter i urverket och resterande dekorerar insidan av betten och urverket) :)

EDIT:// bild
image.jpg

Mest juveler när man dör vinner!!! :cool:
Gillat GP100 väldigt mycket. Ännu mer så i stål.

Och ja de ser hyfsat polerade och tvättade ut vilket inte stör mig det minsta så länge de inte är sönderpolerade eller ommålade.

Vilken av Orients automatklockor tycker ni är snyggast på kvinnor? Unisex eller "renodlade" damklockor kan kvitta. Sen är det naturligtvis snyggt att som tjej ha vissa herrklockor också (och vice versa). Vill inte verka alltför värdekonservativ här...

Vilken av Orients automatklockor tycker ni är snyggast på kvinnor? Unisex eller "renodlade" damklockor kan kvitta. Sen är det naturligtvis snyggt att som tjej ha vissa herrklockor också (och vice versa). Vill inte verka alltför värdekonservativ här...
Min dam brukade ta min ray eller min vittavlade classic (minns inte ref men den liknar gmt'n jag tjatade om häromdan) innan hon snöade in på hipstercasios.

Ska inte påstå att jag har nån koll på damsortimentet men den här gillar jag.
f82e2d78ed571b1304edd50f33298b64.jpg

Finns i rose på skinn också.

Finns en kvartsdykare jag gillar också.

Och nu en liten symboliklektion kring Orients logga.

Jag snubblade över denna info av en slump men tyckte det var lite kul. :)

Det är många som ogillar Orients logga, själv gillar jag den då den sticker ut från andra märkens logga och i övrigt är ganska snygg och detaljrik.

Det finns en underliggande symbolik i den. Lejonet till vänster representerar Orient, lejonet till höger representerar Orients samarbetspartners och skölden med kronan representerar kunden :)

Och nu en liten symboliklektion kring Orients logga.

Jag snubblade över denna info av en slump men tyckte det var lite kul. :)

Det är många som ogillar Orients logga, själv gillar jag den då den sticker ut från andra märkens logga och i övrigt är ganska snygg och detaljrik.

Det finns en underliggande symbolik i den. Lejonet till vänster representerar Orient, lejonet till höger representerar Orients samarbetspartners och skölden med kronan representerar kunden :)

Intressant!
Jag gillar den också (Åh fan!? :cool: ) men egentligen mest för att det syns att den är designad på 50-talet och att man hållit fast vid det.
Gillar inte den loggan de använde/r, dvs endast ordet orient, när de ska/skulle vara moderna.

Helt klart nöjd än så länge! Enda negativa är väl 21mm lugs, jobbigt med band i den storleken, får nog ha kvar den på länken.

Tillbaka
Topp