Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt.
Inte sett den irl men som du säger så är den väldigt fin på bild.Någon som har något att berätta om Orient Star WZ0061DV? Tycker den ser strålande ut på bild. Någon med egna erfarenheter?
![]()
För lite Royal Orient på detta forum!
Fast troligen blir det jag som köper den första och enda ROn här då många är av inställningen "vem fan köper en orient för 20 000 - 30 000 kr?". Men det blir i framtiden då jag vill inhandla min framtida RO över disk vilket innebär en resa till den uppstigande solens rike först.
Men så länge kan man dregla över detaljerna på RO retrograden, nedan är visserligen en render men man ser ändå detaljer på visare och index etc. Den har även yonssons käpphäst ett täckt nav
![]()
De där äldre är faktiskt något roligare än nuvarande sortiment, kanske med undantag av retrograde.Lite mer RO, många av dessa har utgått. Värt att notera är att de skippat loggan helt på nyare RO och kör bara text:
EDIT:// Jag var nära på att ropa hem den blå (ny) på ebay för cirka ett år sedan men ändrade mig i sista stund [emoji14]
Är väl som OSDn: skicka till japan för service.De där äldre är faktiskt något roligare än nuvarande sortiment, kanske med undantag av retrograde.
Apropå RO och övrig jdm tar europeiska servicecenter emot dessa?
RO antar jag måste till moderlandet men kan man använda ex seriouswatches som mellanhand?
Star borde kunna servas, här då urverken delas med internationella versioner.
Det är ju ett alternativ så klart.Är väl som OSDn: skicka till japan för service.
Den är ju trevlig.Nu är min svarta orient lite moddat med ett sandfärgat Nato (tack Josef B). Jag gillar den, väldigt snyg faktiskt. Kommer dock antagligen aldrig använda den. Finns det något orient fan som är sugen på att köpa/byta så hojta till via pm. Klockan är helt ny och oanvänd.
![]()
Klart dumska använda den, ge den en vecka.Nu är min svarta orient lite moddat med ett sandfärgat Nato (tack Josef B). Jag gillar den, väldigt snyg faktiskt. Kommer dock antagligen aldrig använda den. Finns det något orient fan som är sugen på att köpa/byta så hojta till via pm. Klockan är helt ny och oanvänd.
![]()
Nu är min svarta orient lite moddat med ett sandfärgat Nato (tack Josef B). Jag gillar den, väldigt snyg faktiskt. Kommer dock antagligen aldrig använda den. Finns det något orient fan som är sugen på att köpa/byta så hojta till via pm. Klockan är helt ny och oanvänd.
![]()
Makon är ju mkt trevligare.Tog på mig denna dig och har inte använt den på några veckor, helvete va liten den känns efter 3 veckors OSD bärande [emoji14]
![]()
EDIT:// eftersom jag har för mycket fritid just nu blir det en jämförelsebild också, lyckades även sätta en ny repa i Makons glas när jag trädde över OSDn [emoji14]
![]()
Skitklocka
![]()
Klockan är trevlig.Skitklocka?
Tycker inte att den ser så värst skitig ut!
Haha då förstår jag, du får ta tydligare bilder nästa gång för där hängde jag inte medKlockan är trevlig.
Mer situationen den befann sig i... [emoji41]
Eller inte... [emoji1]Haha då förstår jag, du får ta tydligare bilder nästa gång för där hängde jag inte med![]()
Den var ju snygg! Vad heter modellen?![]()
Tog på mig denna dig och har inte använt den på några veckor, helvete va liten den känns efter 3 veckors OSD bärande
![]()
EDIT:// eftersom jag har för mycket fritid just nu blir det en jämförelsebild också, lyckades även sätta en ny repa i Makons glas när jag trädde över OSDn
![]()
Ähhh Makon är min beater så jag bryr mig inte så mycket om det, finns redan sedan tidigare aktiviteter flertalet repor ändåFram med diamantpasta bara =(
Sånt som händer, det är ju ändå bruksföremål. Men till skillnade från t ex en bil börjar ju inte en klocka rosta av repor (om det inte är en riktigt risig klocka dvsJag har samma problem med min panerai, köpte den i december och har redan ett par tre repor i glaset..
Sånt som händer, det är ju ändå bruksföremål. Men till skillnade från t ex en bil börjar ju inte en klocka rosta av repor (om det inte är en riktigt risig klocka dvs)
Är du säker på att det inte bara är AR:en som repats? (Polera då bort reserande utvändig AR)Så sant, så sant. Drygt bara när man väl köper nytt och tror att sapphire ska vara the shit, plus att jag hade klockan och dykdatorn på samma arm ner till 22m och lyckades repa caset med då kändes det lite så där när man har hostat upp med 50k+ dock är det en keeper men ändå, hurra för autosol!!