• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Hej!

Någon som vet om denna kille är legit? Eller vet ni om modellen finns någon annanstans?
http://www.roachman.com/orient/automatic/2EV03.html

- Martin

Roachman ska vara en Dr Wayne Lee som var den som startade SCWF (Seiko Citizen Watch Forum).
Han ska vara en hedersman, men om jag förstått saken rätt är det inte alltid så att han har uppdaterat sajten och det är inte alltid så att klockorna finns till salu längre.
Kan tydligen vara lite svår att få tag på också.
Inte handat med honom själv utan info från nätet då jag tidigare var lite intresserad av en klocka han hade till salu.

Vad gäller klockan så är den utgången sen ett antal år så jag får råda dig kolla ebay eller varför inte släna upp en WTB här på KS och andra sajter.

Orient Aquanaut någon?
$_57.JPG

Hej!

Någon som vet om denna kille är legit? Eller vet ni om modellen finns någon annanstans?
http://www.roachman.com/orient/automatic/2EV03.html

- Martin
Jag har försökt kontakta Dr Lee angående en annan klocka men fick aldrig något svar så han är lite knepig att få kontakt med. Däremot skall han vara bra att ha och göra med när man väl fått kontakt.

Gällande modellen så är det som Mforce säger en utgången modell, så eBay efter en lätt begagnad eller NOS (om du har tur) är det bästa budet jag har att ge.

Jaha.. Då var olyckan framme. Ett 10 centimeters fall tog effektivt död på min entusiasm över en "färdig" samling.. Jag fick hem en Citizen dykare idag och var nöjd för stunden, skulle bara till att ta en gruppbild när ena juvelen föll. Jag vet inte vad jag ska säga. Riktigt besviken faktiskt. Ett litet töntigt dropp och ena visaren ramlade helt sonika av. Vad är mina chanser till självreparation alt garantiärende hos Creationwatches? EDIT: För att förtydliga så handlar det om 24-timmars visaren, ligger vid klockan 4.

qkbvdMQ.jpg

Jaha.. Då var olyckan framme. Ett 10 centimeters fall tog effektivt död på min entusiasm över en "färdig" samling.. Jag fick hem en Citizen dykare idag och var nöjd för stunden, skulle bara till att ta en gruppbild när ena juvelen föll. Jag vet inte vad jag ska säga. Riktigt besviken faktiskt. Ett litet töntigt dropp och ena visaren ramlade helt sonika av. Vad är mina chanser till självreparation alt garantiärende hos Creationwatches? EDIT: För att förtydliga så handlar det om 24-timmars visaren, ligger vid klockan 4.

qkbvdMQ.jpg
Creationwatches är inte kända för att vilja lösa problem.. Men testa att höra av dig, vem vet de kanske har lärt sig någonting. Men annars är det "bara att plocka ut uret och sätta på visaren igen, går att göra själv. Men det kan vara bra med en speciell "visplockarpincett". Trist hur som helst hoppas du löser det :)

qkbvdMQ.jpg
Beklagligt!
Det där kan nog vilken urmakare som helst fixa snabbt. Eller kanske någon av alla hemmapulare på forumet.
Borde inte kosta allt för mycket om den fortfarande går som den ska.

Annars ett utmärkt tillfälle att vara amatörurmakare.

Hoppas det ordnar sig!

Creationwatches brukar väl vara behjälpliga med garantiärenden, bara det att de inte gärna står för returfrakten - vilket i sin tur kan kosta en del till Singapore. Vilket de med all rätt blivit ordentligt kritiserade för.

Liten fråga bara.
Hur stod sig pvd'n?
Har läst mig till att den inte alltid håller bra kvalitet hos orient vilket har gjort att jag inte köpt nån.

Är det samma blå färg på tavla och vridring på Mako och Ray?
Tycker det skiljer i bilder när jag googlar.
Är Ray ljusare i färgen?

Det där är en enkel fix om urverket bara funkar.
Kan hjälpa till i sthlms området om det behövs.

En mako o en bambino. Några natoband till makon. Ett läder till makon på väg. Vill ändå köpa nåt mer... En orient flieger? Nåt vintage? Orient star? Har knappt handlat för halva budgeten för en certina ds eller tissot visodate än ju!

En mako o en bambino. Några natoband till makon. Ett läder till makon på väg. Vill ändå köpa nåt mer... En orient flieger? Nåt vintage? Orient star? Har knappt handlat för halva budgeten för en certina ds eller tissot visodate än ju!
Jag säger nåt Orient Star, å andra sidan får du 2-5 vanliga Orienter för priset av en OS :)

Tillbaka
Topp