• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Jag hade hoppats på AR:en men den är på insidan.. Var inne på nymans och frågade men dom visste inte, pam experten var inte inne då =/
Bara att polera själv om inte annat, den ska snart in på regulering hur som helst då fanskapet går typ +12 sec/dygn enligt min timegrapher, och folk här på forumet undrar vem som vill ha en sketen orient med spec på +-15 sec/d? Tilläggas bör att min nyförskaffade OS gmt går ca +5 sec/d anligt samma maskin.
Orient Star vs Panerai, repor OS 0 Pam 1, tidshållning OS +5 Pam +12, Pris: Panerai listar in på 60k idag, OS betydligt mindre..
Totalt: Orient Star vs Panerai 3-0 ;)
Men pannan är fortfarand graalen även om GMT;n används flitigt!

Jag hade hoppats på AR:en men den är på insidan.. Var inne på nymans och frågade men dom visste inte, pam experten var inte inne då =/
Bara att polera själv om inte annat, den ska snart in på regulering hur som helst då fanskapet går typ +12 sec/dygn enligt min timegrapher, och folk här på forumet undrar vem som vill ha en sketen orient med spec på +-15 sec/d? Tilläggas bör att min nyförskaffade OS gmt går ca +5 sec/d anligt samma maskin.
Orient Star vs Panerai, repor OS 0 Pam 1, tidshållning OS +5 Pam +12, Pris: Panerai listar in på 60k idag, OS betydligt mindre..

Får jag citera det där? :cool:

Får jag citera det där? :cool:

Ren sanning, bara att använda det.
Illa som det är så är jag ju lite av en fanboy när det gäller pam men fakta är fakta..
Jag får återkomma med resultat efter ruckning av pannan men out of the box så håller orienten bättre tid och dom hade jag fått ca 18st av för samma pengar :cool:

Ren sanning, bara att använda det.
Illa som det är så är jag ju lite av en fanboy när det gäller pam men fakta är fakta..
Jag får återkomma med resultat efter ruckning av pannan men out of the box så håller orienten bättre tid och dom hade jag fått ca 18st av för samma pengar :cool:

Jag är ju lite av fanboy när det kommer till Orient så sånt ger mig vatten på min kvarn. :D
Med det sagt så skulle en Panerai nog ligga närmast om jag får för mig gå upp till den prisklassen. Är nåt med dem som lockar mig.

Har fattat tycke för miOS GMT men det är jobbigt med lug på 21mm skulle vilja ha ett Hirsch med curved end men det sinns bara i 20 eller 22 och passformen på dom är extrem. Fram med filen kanske? :facepalm:

Fast +12 s i TGn är väl inte så farligt hur mycket drar den sig vid verklig användning?

Den här har jag inte sett förut!
$_57.JPG

erkar vara en Racing SeaKing!

Någon som känner sig manad att försöka sig på en förklaring hur den bezeln fungerar?
Vanlig tachyometer med annorlunda utseende?

Förresten lika bra att medge att jag inte satt mig in i hur man beräknar hastighet med en sån även om jag ögnat igenom den eminenta tråden i ämnet.

Någon med en mako eller Ray som vet avståndet lug till lug?
Alltså längden på klockan.

Den här har jag inte sett förut!
$_57.JPG

erkar vara en Racing SeaKing!

Någon som känner sig manad att försöka sig på en förklaring hur den bezeln fungerar?
Vanlig tachyometer med annorlunda utseende?

Förresten lika bra att medge att jag inte satt mig in i hur man beräknar hastighet med en sån även om jag ögnat igenom den eminenta tråden i ämnet.
SK klocka, ihopplockad av överblivna delar från andra klockor som utgått. Ibland finns det ingen logik i slutprodukten eftersom de olika delarna kommer från vitt skilda modeller. :p

Den här är jag också lite frågande till.
fa0786db2dc4cc7f23bfab6d7d0e42c2.jpg

Finns många liknande franken men de brukar sakna 24h ringen.
Den här är ju en fungerande 2 zons klocka.

Slänger in en liten blänkare här att jag har en köpes ute efter en blå mako eller Ray om någon vill sälja.

:) sugen nu så släpp den där som bara ligger i lådan ;)

Hur fan funkar 24 tim ringen på den? [emoji14]
Den delar boett med king diver.
Man snurrar bezelinserten till var man befinner sig på planeten via timvisaren och läser av tiden på andra ställen via 24h delen. Så den funkar. [emoji6]
Kan ju vara franken ändå.

Edit//förtydligande

Såja, två nato-band till min två veckor gamla Mako beställda. Får se om han skickar med nån våffla denna gång...

Ska beställa ett brunt läder också, fast seriouswatches hade inga. Har snackat med awstraps. Har ni beställt av honom nån gång?

Skit också!
Var på G att klicka hem den här skönheten från Brazilien till ett väldigt förmånligt pris
3613135468_9061f07026_o.jpg

Lyckligtvis kollade jag och samtliga bilder i annonsen på bukten var stulna från ett brazilianskt klockforum.

Är det för bra för att vara sant...

Den var riktigt fin.

Har letat efter en fin Braziliendykare ett tag så det var inte kul alls.
Referensen är 469SS023 och modellen kom innan Poseidon. Tror den försvann ur sortimentet 2010.

Vet att man kan chansa med PayPal och bukten och få tillbaka pengarna om det skiter sig men jag orkar inte hålla på när alla tecken tyder på bluff.

Ligger en orange Poseidon också på bukten men den säljaren har ingen feedback alls som säljare så det blir ett nej även där för mig.

Tradera,ebay och paypal är rena rama scammer paradise!
Har köpt samma klocka 2ggr av en och samma "dansk" (det han uppgav att han var iaf) först på tradera och sedan på ebay, enda skillnaden på klockan var annat band på ebay.
Ringde Paypal om problemet och ville veta mer om säljaren men det visade sig att han inte ens hade verifierat konto, address NADA men det var inget att bry sig om då jag skulle få mina pengar tillbaks hur som helst och det fick jag ju men dom uppmuntrar ju fan folk att blåsa dom!

Tradera,ebay och paypal är rena rama scammer paradise!
Har köpt samma klocka 2ggr av en och samma "dansk" (det han uppgav att han var iaf) först på tradera och sedan på ebay, enda skillnaden på klockan var annat band på ebay.
Ringde Paypal om problemet och ville veta mer om säljaren men det visade sig att han inte ens hade verifierat konto, address NADA men det var inget att bry sig om då jag skulle få mina pengar tillbaks hur som helst och det fick jag ju men dom uppmuntrar ju fan folk att blåsa dom!

Är ju så!
När det kommer till Orient finns det väldigt mycket franken från Asien.

Bara blivit blåst en gång på Tradera.
Fick också pengarna tillbaka men det är för mycket jobb/stul innan för att jag ska orka chansa.

Skit också!
Var på G att klicka hem den här skönheten från Brazilien till ett väldigt förmånligt pris
3613135468_9061f07026_o.jpg

Lyckligtvis kollade jag och samtliga bilder i annonsen på bukten var stulna från ett brazilianskt klockforum.

Är det för bra för att vara sant...
Den är ju snyggare än Poseidon, Poseidon är å andra sidan en "riktig" dykare.

Tycker de kompletterar varandra rätt bra. Gillar verktygskänslan poseidon har.
irmos3.jpg

Cokebezel är grymt på bägge.

Sen har den samma specar som poseidon så i min bok en riktig dykare.
Saknar den inte He-ventilen? (Helt oviktigt för vanliga dödliga iof :) )

Sen tänkte jag att lumen är bättre på Poseidon vilket göt den mer användbar vid mörka förhållanden :)

Saknar den inte He-ventilen? (Helt oviktigt för vanliga dödliga iof :) )

Tyvärr är min portugisiska allt för dålig för att kunna svara på HE-ventilfrågan.
Inte sett nån på bild. Finns inte många bbilder ute tyvärr heller.
R ju iofs föregångare till Poseidon så jag kan inte utesluta att ventilen trots allt existerar.

Förstod att du syftade på lumen och där kan jag väl inte annat än hålla med.
Ingen proffsdykare men en fantastiskt duglig leka-med-barnen-i-vattnet-dykare.

Sen ser mitt inlägg #866 rätt skumt ut. Formatteringen från tapatalk blev rätt usel och jag tror en del text gömms under bilden...
Iaf i min dator.

Tillbaka
Topp