• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Gillar denna skarpt men vet inte om den går att köpa fortfarande?

image.jpeg
Jodå! Senaste GMT'n, wz0071dj.
Japansk inhemsk.
Ebay eller Rakuten hittar du den på men räkna med att få skicka till hemlandet för eventuell service plus att garantierna endast gäller i Japan.
Med det sagt är den fantastisk.
Köp en och sälj den till mig när du tröttnat. ;)

Om man vill handla från Japan, vart är bra att handla från då @Mforce? Finns ju många snygga JDM modeller!
Jag skulle nog handla på ebay om modellen finns där bara för att det känns enklare och tryggare då jag handlat massa där.
Blir dock billigare på Rakuten samt att utbudet känns bättre.
Tydligen kan de större japanska handlarna (typ seiyajapan och higuchi inc) fixa det mesta om man frågar också.

Jag skulle nog handla på ebay om modellen finns där bara för att det känns enklare och tryggare då jag handlat massa där.
Blir dock billigare på Rakuten samt att utbudet känns bättre.
Tydligen kan de större japanska handlarna (typ seiyajapan och higuchi inc) fixa det mesta om man frågar också.
Tack för tipsen!

Jag såg att seriouswatches.com har OS EL05003W. De verkar ju vara seriösa dock lite dyrare än t. ex. creationwatches. Fördelen är ju att man slipper tull, moms och annat trams sen är de AD vilket kan vara tryggt. Om jag skulle satsa på en OS tror jag att jag skulle lägga det lite högre priser för att få den från en AD. Lite fegt kanske.

Jag var för skojs skull in på EBay.com och tittade på Royal Orient. Såg då en beg. som som såg fin ut och till vettigt pris. Men när jag kollar säljarens butik så har de Citizen som ser exakt likadana ut och till ungefär samma pris. Visserligen anges att Royalens tavla är renoverad men liksom illern Göran "Börjar jag ana oråd"
image.jpeg

Jag var för skojs skull in på EBay.com och tittade på Royal Orient. Såg då en beg. som som såg fin ut och till vettigt pris. Men när jag kollar säljarens butik så har de Citizen som ser exakt likadana ut och till ungefär samma pris. Visserligen anges att Royalens tavla är renoverad men liksom illern Göran "Börjar jag ana oråd"
image.jpeg
Jag skulle ju definitivt inte köpt en vintage ommålad klocka från sydkorea utan att som minst ha fått se urverket.
Mycket fake/franken därifrån vad jag läst mig till. :)

• Like
Reactions: Jax
Igår fick jag en tidig present av min fina fru.
CEM65006D Mako med två enligt mig trevliga natoband. Detta är min första Orient. Efter denna korta användning jag hunnit med tycker jag klockan känns liten men inte på ett dåligt vis. Tycker det röda på sekundvisaren är en trevlig detalj. Det får gå lite längre tid,men som det känns nu kommer vi bli bra vänner med mycket armtid.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

CEM65006D Mako med två enligt mig trevliga natoband. Detta är min första Orient. Efter denna korta användning jag hunnit med tycker jag klockan känns liten men inte på ett dåligt vis. Tycker det röda på sekundvisaren är en trevlig detalj. Det får gå lite längre tid,men som det känns nu kommer vi bli bra vänner med mycket armtid.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grattis till en mycket snygg klocka och välkommen in bland oss övriga Orient-erare.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grattis!

Pepsimako är aldrig fel. Och storleken är det den ska vara på en "dykare" det är bara det rådande jätteplumsmodet bland klockor som förvirrar dig :)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Klart snyggaste Makon! Grattis!

Klart du är!
Jag har ett för sjukligt beteende när det kommer till dem. För många.
Blir ju inte sakligt. :D
Hej, jag kallas Jax. Jag är Orient missbrukare.
Nä så illa är det väl inte. Men jag står nu inför ett problem. Jag har en klocklåda avsedd endast för Orienter. Den har nu på ett par månader blivit full. Ni som varit med länge i den här svängen. Vad råder ni en yngling (om än medelålders). Sluta köpa Orient eller köpa ytterligare en låda. Jag frågar inte hustrun om råd för hennes svar är mycket förutsägbart.;)

Hej, jag kallas Jax. Jag är Orient missbrukare.
Nä så illa är det väl inte. Men jag står nu inför ett problem. Jag har en klocklåda avsedd endast för Orienter. Den har nu på ett par månader blivit full. Ni som varit med länge i den här svängen. Vad råder ni en yngling (om än medelålders). Sluta köpa Orient eller köpa ytterligare en låda. Jag frågar inte hustrun om råd för hennes svar är mycket förutsägbart.;)
Bild! Lättare att svara då. ;)
Kan ju vara så att en del pjäser kan bytas ut mot andra osv.

Bild! Lättare att svara då. ;)
Kan ju vara så att en del pjäser kan bytas ut mot andra osv.
Nä jag tror inte på att flippa någon då jag skulle ha svårt att skiljas från någon av mina nyfunna vänner. Det skulle vara lättare att i så fall börja tömma Seiko lådan som iofs också är fylld. Det är inte fråga om några stora lådor, typ flyttkartonger som tur är.:)
Vid tillfälle kan jag naturligtvis lägga ut en bild på Orientlådan.

Nä jag tror inte på att flippa någon då jag skulle ha svårt att skiljas från någon av mina nyfunna vänner. Det skulle vara lättare att i så fall börja tömma Seiko lådan som iofs också är fylld. Det är inte fråga om några stora lådor, typ flyttkartonger som tur är.:)
Vid tillfälle kan jag naturligtvis lägga ut en bild på Orientlådan.
Då har du ju redan svarat på din frågeställning. Svårt sluta köpa då de är så impulsköpsvänliga. Ny låda alltså... ;)

Edit// Och bilder uppskattas alltid. :)

Då har du ju redan svarat på din frågeställning. Svårt sluta köpa då de är så impulsköpsvänliga. Ny låda alltså... ;)

Edit// Och bilder uppskattas alltid. :)
Jag var rädd för det svaret;). Men jag håller med. Jag uppfattar Orient som ett mycket prisvärt märke och designen passar mig för det mesta. De flesta av deras modeller går lite åt det dressade hållet och kan därför bäras i de flesta sammanhang. Trots användbarheten hittar jag ändock nya behov som måste uppfyllas. T. ex. ett par nya skor kräver ny klocka med passande band. Tur att man inte började samla på Rolex eller något annat hypat fabrikat.

Jag var rädd för det svaret;). Men jag håller med. Jag uppfattar Orient som ett mycket prisvärt märke och designen passar mig för det mesta. De flesta av deras modeller går lite åt det dressade hållet och kan därför bäras i de flesta sammanhang. Trots användbarheten hittar jag ändock nya behov som måste uppfyllas. T. ex. ett par nya skor kräver ny klocka med passande band. Tur att man inte började samla på Rolex eller något annat hypat fabrikat.
För mig är det numer tur att de flesta jag vill ha antingen är JDM (vilket av ngn konstig anledning rent mentalt försvårar köp), skitsvåra att få tag på eller både och.
Hade haft många fler annars.

• Like
Reactions: Jax
Efter att läst om ditt svåra bekymmer med full låda, blir jag mer och mer sugen på att se samlingen! Ett trevligt fredags foto kanske?:pompus::pompus:

Tillbaka
Topp