• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Funderar på att bjuda på den här.
s-l1600.jpg

Riktigt cool och 90-talsful.

Det har dykt upp lite nya Orientmodeller på Seriouswatches :)
http://www.seriouswatches.com/nieuw.html
Såg det :) men det som fångade mitt öga mer är några nya Junghansmodeller. Någon som vet nått om nutida Junghans, bra eller ytterligare ett smyckesmärke som slänger in ett ETA i en boett?

EDIT:// som svar på min egen fråga så gör Seiko urverket åt Junghans. Dock inget standardurverk utan Seiko gör specialversioner åt Junghans (baserade på deras standardverk)

Senast ändrad:
Såg det :) men det som fångade mitt öga mer är några nya Junghansmodeller. Någon som vet nått om nutida Junghans, bra eller ytterligare ett smyckesmärke som slänger in ett ETA i en boett?

EDIT:// som svar på min egen fråga så gör Seiko urverket åt Junghans. Dock inget standardurverk utan Seiko gör specialversioner åt Junghans (baserade på deras standardverk)
Junghans är bra som fan!
Tysk kvalitet. Aldrig läst en negativ grej om dem.
Mekaniska verken förutom kronografen är väl schweiziska?
Max Bill är bauhaus i världsklass.

Men.... Seriouswatches får ej sälja utanför Benelux så du får hitta annan leverantör. ;)

Edit// ändrade nonsens till fråga

Senast ändrad:
Jag gör mig dum och frågar rätt ut: Vad 17 är detta??
http://www.orientuhren.de/product_info.php?products_id=648&osCsid=6prj4cdbh9s2vvfddil6m0gk16
"dial modified with Superluminova white, bright blue" står det på sidan.
Funkar detta och hur gör man för få på det på klockan?

Namnlöst-1.jpg

q.jpg

c.jpg
Helt annan fråga:
Är du nöjd med din blåa ray?
Tycker den är väldigt fin och funderar på att köpa en och ha vid aktiviteter där det finns en skaderisk för klockan, och man därför inte vill ha på sig sina dyrare :)

Helt annan fråga:
Tycker den är väldigt fin och funderar på att köpa en och ha vid aktiviteter där det finns en skaderisk för klockan, och man därför inte vill ha på sig sina dyrare :)
Jag har något strul med Paypal så jag inte tryckt på köpeknappen ännu.
Sonen har dock en svart Ray och den är kanon! Väldigt mycket klocka för en så liten peng!
Länken är väl sådär men urverket är vasst och håller tiden fantastiskt bra!
jag är sugen på att modda med superdomeglas.

Senast ändrad:
Jag läser det där som att Orientuhren moddar klockan åt dig.
Korrekt! De smetar lite häftigare lume på tavla och visare och bezel och målar pluppen röd.
(Eller snarare byter de delarna som någon annan har moddat åt dem)
Vete tusan om jag tycker det är värt över en lax på en orient.

Helt annan fråga:
Jag har både svart och blå Ray och skulle säga att den blå är snäppet vassare med lite mer liv i tavlan. Sen den röda spetsen på sekundvisare är en fin detalj mot det blå. Länken är precis som skrivs ovan, rätt kass. För min del är det främst för att den inte smalnar av, utan är för bred för mina tunna handleder. Men på nato är det en vinnare för billig peng! Säkert snygg på gummi också.
DSC_0098.JPG

Senast ändrad:
Fick på RO:n idag ett äkta Hirsch ödleband. Det blir en helt annan lyster med äkta ödla jämfört med Hirsch fake ödla. Det är svårt att fånga skillnaden på bild men om ni inte ser den får ni väl tro mig på mitt ord. Det är alltså fakeödlan överst, vilket ni säkert redan listat ut.
image.jpeg

Nu ligger nåt riktigt fint ute till försäljning hos min favoritjapan!

Orient Fineness från 1967, var när den kom världens tunnaste automatiska klocka med sina 7,7 mm. NINJAEDIT:// jag har faktiskt ingen tillförlitlig källa på detta. Men tunn är den oavsett.

image.jpeg

jag skulle gärna buda på den om det inte var för klockan jag väntar på nu. (Pengarna är inte problemet utan hemfriden). Kommer att följa den och kanske klämma in ett slutbud om jag tycker den är billig.

Detta givetvis under förutsättning att ingen annan här vill göra ett seriöst försök på att få hem den.

http://www.ebay.com/ulk/itm/361426702347

Nu ligger nåt riktigt fint ute till försäljning hos min favoritjapan!

Orient Fineness från 1967, var när den kom världens tunnaste automatiska klocka med sina 7,7 mm. NINJAEDIT:// jag har faktiskt ingen tillförlitlig källa på detta. Men tunn är den oavsett.

image.jpeg

jag skulle gärna buda på den om det inte var för klockan jag väntar på nu. (Pengarna är inte problemet utan hemfriden). Kommer att följa den och kanske klämma in ett slutbud om jag tycker den är billig.

Detta givetvis under förutsättning att ingen annan här vill göra ett seriöst försök på att få hem den.

http://www.ebay.com/ulk/itm/361426702347
Hemfriden är konstigt nog alltid ett större problem än pengarna i de här fallen.

Att den var världens tunnaste då är fastslaget. Urverket är 3.9mm så 7.7 för klockan känns inte vidare långsökt.
Tack för länk. Den ska kikas på.
Är ju ingen som vill kränga Sat Diver till mig så pengarna måste gå antingen till nåt vettigt eller julklappar till mina oförskämda barn.
Vet ju vad jag väljer... :D

Tillbaka
Topp