Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
NOS?Funderar på att bjuda på den här.
![]()
Riktigt cool och 90-talsful.
Såg det
Riktigt fin kombo!!![]()
Den här godingen blev banne mig perfekt på canvas-band. Sjukt nöjd.
Har haft den på armen en vecka nu. Länge sedan en dinka fick det förtroendet...
Ja eller väldigt nära på.NOS?
Oavsett är den modellen så bisarrt ful så den blir ett statement att bära![]()
Junghans är bra som fan!Såg detmen det som fångade mitt öga mer är några nya Junghansmodeller. Någon som vet nått om nutida Junghans, bra eller ytterligare ett smyckesmärke som slänger in ett ETA i en boett?
EDIT:// som svar på min egen fråga så gör Seiko urverket åt Junghans. Dock inget standardurverk utan Seiko gör specialversioner åt Junghans (baserade på deras standardverk)
Heter orient sun and moonNågon som vet var jag kan finna denna?
(ref? Pris?)
![]()
Heter orient sun and moon
Snygg! Finns på Serious WatchesNågon som vet var jag kan finna denna?
(ref? Pris?)
![]()
Ingen aning, följer dock svaret med spänning.Jag gör mig dum och frågar rätt ut: Vad 17 är detta??
http://www.orientuhren.de/product_info.php?products_id=648&osCsid=6prj4cdbh9s2vvfddil6m0gk16
"dial modified with Superluminova white, bright blue" står det på sidan.
Funkar detta och hur gör man för få på det på klockan?
Jag läser det där som att Orientuhren moddar klockan åt dig.Jag gör mig dum och frågar rätt ut: Vad 17 är detta??
http://www.orientuhren.de/product_info.php?products_id=648&osCsid=6prj4cdbh9s2vvfddil6m0gk16
![]()
![]()
![]()
Ja nu när jag läste länken gör även jag den tolkningenJag läser det där som att Orientuhren moddar klockan åt dig.
Helt annan fråga:Jag gör mig dum och frågar rätt ut: Vad 17 är detta??
![]()
![]()
![]()
Jag har något strul med Paypal så jag inte tryckt på köpeknappen ännu.Helt annan fråga:
Är du nöjd med din blåa ray?
Tycker den är väldigt fin och funderar på att köpa en och ha vid aktiviteter där det finns en skaderisk för klockan, och man därför inte vill ha på sig sina dyrare![]()
Korrekt! De smetar lite häftigare lume på tavla och visare och bezel och målar pluppen röd.Jag läser det där som att Orientuhren moddar klockan åt dig.
Tack!Korrekt! De smetar lite häftigare lume på tavla och visare och bezel och målar pluppen röd.
(Eller snarare byter de delarna som någon annan har moddat åt dem)
Vete tusan om jag tycker det är värt över en lax på en orient.
Jag har både svart och blå Ray och skulle säga att den blå är snäppet vassare med lite mer liv i tavlan. Sen den röda spetsen på sekundvisare är en fin detalj mot det blå. Länken är precis som skrivs ovan, rätt kass. För min del är det främst för att den inte smalnar av, utan är för bred för mina tunna handleder. Men på nato är det en vinnare för billig peng! Säkert snygg på gummi också.Helt annan fråga:
Är du nöjd med din blåa ray?
Tycker den är väldigt fin och funderar på att köpa en och ha vid aktiviteter där det finns en skaderisk för klockan, och man därför inte vill ha på sig sina dyrare![]()
Hemfriden är konstigt nog alltid ett större problem än pengarna i de här fallen.Nu ligger nåt riktigt fint ute till försäljning hos min favoritjapan!
Orient Fineness från 1967, var när den kom världens tunnaste automatiska klocka med sina 7,7 mm. NINJAEDIT:// jag har faktiskt ingen tillförlitlig källa på detta. Men tunn är den oavsett.
![]()
jag skulle gärna buda på den om det inte var för klockan jag väntar på nu. (Pengarna är inte problemet utan hemfriden). Kommer att följa den och kanske klämma in ett slutbud om jag tycker den är billig.
Detta givetvis under förutsättning att ingen annan här vill göra ett seriöst försök på att få hem den.
http://www.ebay.com/ulk/itm/361426702347
Shit!
Lika tuff som KD1000 men jag skulle hävda ännu ovanligare.
![]()
Trasig för 21k (plus moms och grejer).
Priserna på vintage Orient är tyvärr för oss köpare på väg upp internationellt (min egna bedömning så klart).