• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Detta var ju jäkligt snyggt. Någon som vet var jag kan hitta liknande läderband?

ball.jpg
http://www.singularstraps.se/shop/nato-skinn-choklad-20-22/

Älskar det faktum att du har två Ray i samma färg. Jävlar i mig briljant. Orka byta band! :D
Sen är ROń väldigt väldigt fin. Synd den är för liten (eller tur kanske pga budkrig).
Här måste jag rätta dig. Rayen på mesh är svart den andra är blå. Syns lite dåligt på fotot. Sen kan man ju iofs ifrågasätta om samtliga indianer paddlar i kanoten när man köper två så snarlika dinkor. Men det bara blev så.

Här måste jag rätta dig. Rayen på mesh är svart den andra är blå. Syns lite dåligt på fotot. Sen kan man ju iofs ifrågasätta om samtliga indianer paddlar i kanoten när man köper två så snarlika dinkor. Men det bara blev så.
Syns rätt dåligt ja. ;)
Ser som sagt inga problem alls med två.

Herregud, var inte så konformistisk...är det så så kan ju en eller två indianer få paddla åt fel håll, bara man är nöjd själv. ;)
Och med indian menar jag ju naturligtvis nordamerikansk ursprungsbefolkning.

• Like
Reactions: Jax
Jag sa i mitt inlägg med de gamla reklamannonserna att jag hittat mycket bilder på gammalt skit. Här kommer ett av flera inlägg med material jag hittat.

Först ut Orient Jupiter, denna klocka introducerades 1955 enligt vissa källor och andra källor anger 1956. Kom den 1955 är detta den första Orienten med alla visare på samma axel och inte Orient Star Dynamic som jag tidigare angett vara först med denna funktion.

image.jpeg

Och urverket på Jupiter
image.jpeg

Nedan är Orients första automatiska klocka som kom 1961 Orient Super Auto. Det påstås att urverket var likadant som det dom återfanns i Royal Orient men med automatisk uppdragningsfunktion tillagd.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Dagens orientfråga: vågar man köpa en GP64 från Kina?

Tyvärr är jag lite fördomsfull gällande vintagegrejer från kina :p

Jag har väl den enda röda på forumet och den får du inte :p

Har du redan tröttnat på poseidonen?
Tror jag också du har. Är egentligen ute mest efter en vit då jag inte har någon vit dykare.
Den röda är ju dock ascool så får jag napp på en sån men inte en vit så får det bli så.

Inte ett dugg less på Poseidon. Har lite pengar över och sambon vill köpa massa grejer plus att det snart är jul.
Måste alltså köpa nåt till mig själv fort som fan om jag ska få ut nåt av det hela. ;)

Får du nog vänta länge ;) klockan ser komplett ut och i ett helt ok skick.
Mellandagarna borde enligt mina beräkningar infalla mellan jul och nyår. Om ganska exakt åtta veckor. :D
Fast du kanske menar att jag måste dega begärd summa? ;)
Står nog fast vid att jag kan tänka mig betala 15k för en i gott skick.

Edit// Gör pinan kort och sälj din röda klump istället. Du vet att du vill. ;)

Tillbaka
Topp