• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

EmilW

Omega
Funderade på att slå till men fick taskiga känslor då säljaren beskriver en vanlig Mako i texten (mineralglas, inget om nya länken och bezeln).
Påstår att det är förstoring på datumet!?
Det plus inga egna bilder får mig att tro att det helt enkelt klistrat in random bild på en mako och USA råkade komma först.
En sak till är att det är en handlare och de har inte tillgång till USA- modellen (än?).
Sen är den för billig. USA är ju inga problem att kränga till Europa 30% högre än det där så varför rean?

Fast du kanske har snackat med säljaren och allt verkar grönt?

De har ju bra stats på bukten och jag tror inte de försöker blåsa nån bara fått fram fel bild och missat det där med bubblan då jag antar att de klistrat in texten och sen ändrat för att spara tid.
Snyggt uppmärksammat! Klockan på tredje bilden är ju inte med SEL. Tycker dessutom att både de polerade sidorna på länken och låset ser repigt ut på den klockan.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Funderade på att slå till men fick taskiga känslor då säljaren beskriver en vanlig Mako i texten (mineralglas, inget om nya länken och bezeln).
Påstår att det är förstoring på datumet!?
Det plus inga egna bilder får mig att tro att det helt enkelt klistrat in random bild på en mako och USA råkade komma först.
En sak till är att det är en handlare och de har inte tillgång till USA- modellen (än?).
Sen är den för billig. USA är ju inga problem att kränga till Europa 30% högre än det där så varför rean?

Fast du kanske har snackat med säljaren och allt verkar grönt?

De har ju bra stats på bukten och jag tror inte de försöker blåsa nån bara fått fram fel bild och missat det där med bubblan då jag antar att de klistrat in texten och sen ändrat för att spara tid.
Ingen aning såg bara bild på USA Mako :p
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Nu har jag tröttnat på meshet på min OSD. För tungt och jag tycker klockan är skönare på Nato. Men eftersom @Mforce skällde på mig om att Nato ser för klent ut på den klockan beställde jag igår 2 st 5-rings zulu.

Frågan är: vilken färg tycker panelen jag först skall sätta på när de kommer?

Khakigrön?
image.jpeg


Grå?
image.jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag tröttnat på meshet på min OSD. För tungt och jag tycker klockan är skönare på Nato. Men eftersom @Mforce skällde på mig om att Nato ser för klent ut på den klockan beställde jag igår 2 st 5-rings zulu.

Frågan är: vilken färg tycker panelen jag först skall sätta på när de kommer?

Khakigrön?
image.jpeg


Grå?
image.jpeg
Bra där! :)
Kör det gröna först eftersom det ger en vildare utseende mot det röda.
Tror nämligen risken finns att du inte byter om du sätter på grått.
 

matalm

Cartier
Nu har jag tröttnat på meshet på min OSD. För tungt och jag tycker klockan är skönare på Nato. Men eftersom @Mforce skällde på mig om att Nato ser för klent ut på den klockan beställde jag igår 2 st 5-rings zulu.

Frågan är: vilken färg tycker panelen jag först skall sätta på när de kommer?

Khakigrön?
image.jpeg


Grå?
image.jpeg
Är svag för grönt! Passar det röda/orangea i din klocka.
 

matalm

Cartier
Jag delar med mig av denna eftersom jag inte har nåt annat vettigt att skriva just nu. Ganska länge sedan jag använde den senast.

image.jpeg
Synd på så fin klocka! Jag har närapå min som daily beater numera. Sen är jag ju inte direkt kroppsarbetare... Och bebben verkar inte vilja komma ut den här helgen heller så den får nog sitta kvar på armen några dar till. Sen blir det mako eller G-shock 5600. Vilken klocka passar bäst till blöjbyte? Måste jag skaffa en mudmaster...?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Synd på så fin klocka! Jag har närapå min som daily beater numera. Sen är jag ju inte direkt kroppsarbetare... Och bebben verkar inte vilja komma ut den här helgen heller så den får nog sitta kvar på armen några dar till. Sen blir det mako eller G-shock 5600. Vilken klocka passar bäst till blöjbyte? Måste jag skaffa en mudmaster...?
Vid all bebishantering rekommenderar jag en sån här. Kan komma vad som helst när som helst.
900137844_121221_011648_6522_product.jpg

Du kommer däremot få ett helvete med den ömma modern om du gör det logiska och bär en. Diverse kroppsvätskor är tydligen ett tecken på hälsa och inget att bråka över.
Dräkt eller ingen klocka alltså.

Damned if you do, Damned if you don't. ;)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Synd på så fin klocka! Jag har närapå min som daily beater numera. Sen är jag ju inte direkt kroppsarbetare... Och bebben verkar inte vilja komma ut den här helgen heller så den får nog sitta kvar på armen några dar till. Sen blir det mako eller G-shock 5600. Vilken klocka passar bäst till blöjbyte? Måste jag skaffa en mudmaster...?
Mako, Dolphin och OSD är nästan uteslutande de klockor som använts under min föräldraledighet. Lättavsköljda klockor är mest praktiskt ;)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20160111_172646.jpg

Precis käkat lite och reflekterar över vad jag tycker om denna klocka som jag haft i en vecka nu. Kör denna och min black Ray och den sistnämnda sitter större delen av tiden på handleden. Hade velat att chicane modellen var lite större, ser lagom ut på bilden men inte i verkligheten. Känns inte så jätte kvalitativ men den kostade ju inte så mycket heller så vad kan man begära. Urverket känns lite "rassligt" det låter endel om det när man rör på sig, inte jätte mycket med ändå noterbart. Ska byta klockarmband och se om det faller mig mer i smaken för just nu känner jag mig lite kluven.
4SUYexI.jpg

fce5GSA.jpg

Detta klockarmband som en annan forum medlem har eller hade på sin tycker jag var riktigt snyggt! (bilderna ärligt snott från denna tråd https://klocksnack.se/threads/japansk-sport-dress-unboxing.16785/#post-1193803)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
IMG_20160111_172646.jpg

Precis käkat lite och reflekterar över vad jag tycker om denna klocka som jag haft i en vecka nu. Kör denna och min black Ray och den sistnämnda sitter större delen av tiden på handleden. Hade velat att chicane modellen var lite större, ser lagom ut på bilden men inte i verkligheten. Känns inte så jätte kvalitativ men den kostade ju inte så mycket heller så vad kan man begära. Urverket känns lite "rassligt" det låter endel om det när man rör på sig, inte jätte mycket med ändå noterbart. Ska byta klockarmband och se om det faller mig mer i smaken för just nu känner jag mig lite kluven.
4SUYexI.jpg

fce5GSA.jpg

Detta klockarmband som en annan forum medlem har eller hade på sin tycker jag var riktigt snyggt! (bilderna ärligt snott från denna tråd https://klocksnack.se/threads/japansk-sport-dress-unboxing.16785/#post-1193803)

Urverket låter mycket för att det är kullager i rotorn. Skördetröskeljudet är en feature i 469 baserade urverk :)

Sen är det svårt att göra något åt att man subjektivt upplever det som "skräpigt" :p
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Urverket låter mycket för att det är kullager i rotorn. Skördetröskeljudet är en feature i 469 baserade urverk :)

Sen är det svårt att göra något åt att man subjektivt upplever det som "skräpigt" :p
Jaha är det därför det låter alltså. I min Ray så lägger man knappt märke till det men den väger också betydligt mer, denna väger knappt nått och man känner av och hör rotorn betydligt mer. Ska leta upp ett band till den nu så blir det nog bra tillslut :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jaha är det därför det låter alltså. I min Ray så lägger man knappt märke till det men den väger också betydligt mer, denna väger knappt nått och man känner av och hör rotorn betydligt mer. Ska leta upp ett band till den nu så blir det nog bra tillslut :)
Jag tycker min Mako låter hemskt. Mina OS är tystare, men det har nog med att det är lite sjystare urverk i OS. Min OSD är tyst men den är å andra sidan som en stridsvagn.
 

mipa

Omega
Försöker få tag på en Orient Ray Blue, men det verkar vara skitsvårt. Slut överallt och ingen som säljer privat. Någon som vet någon sida som säljer?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Försöker få tag på en Orient Ray Blue, men det verkar vara skitsvårt. Slut överallt och ingen som säljer privat. Någon som vet någon sida som säljer?
Har du kollat longislandwatch.com? Ligger visserligen i staterna så du åker på tull och moms.

Annars kolla seriouswatches.com, orientuhren.de eller newcam.it samtliga inom EU.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Får du gå in dagligen och kolla, vad jag vet är just blåa Rayen superpopulär och slutsåld större delen av tiden. Har varit så i flera år nu. Finns klagottådar om detta på WUS :p
 

Richard1987

Panerai
Behöver expertishjälp!
Köpte precis en Orient från en säljare här på KS! Det första jag märker är att den är väldigt högljudd jämför med mina andra automatare! Första gången jag provar Orient...Är det bara som den drar upp sig eller något att oroa sig för?
Kan liksom höra det om jag har armen längs sidan och rör handen...

12511615_10154414535036686_114124593_n.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Behöver expertishjälp!
Köpte precis en Orient från en säljare här på KS! Det första jag märker är att den är väldigt högljudd jämför med mina andra automatare! Första gången jag provar Orient...Är det bara som den drar upp sig eller något att oroa sig för?
Kan liksom höra det om jag har armen längs sidan och rör handen...

12511615_10154414535036686_114124593_n.jpg
Se mitt första svar till @Lundgren på denna sida i tråden
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Då var min Ray på väg till en ny ägare. Tyvärr blev det föööör lite armtid tsm och den blåa urtavlan är riktigt snygg men klär tyvärr inte mig. Kommer jag köpa en ny Orient i framtiden? Svaret är självklart JA då kvalitén för pengarna är oslagbar. Hoppas bara att Orient kan spotta ut några fler modeller när de kommer till dykare. Jag hoppas du blir nöjd @Wiliamo och att du ger den mer tid än vad jag gjorde och tack igen för en trevlig affär.:D
20160114_130300.jpg


//A
 
Senast ändrad:
Topp