• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Tips på var man kan få tag på schyssta nato band till en Orient black ray mottages :)
Jag rekommenderar de kraftigare zulubanden till en Orient Ray. Harmonierar bättre på en större dykare. Jag kör själv ett svart zulu från @Singular till min Ray
image.jpeg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Och sen har denna poppat upp (igen?)

image.jpeg


För $2500 (exkl frakt tull moms) kan du bli ägare till den coolaste dykaren från 60-talet (just detta ex kan ha producerats under tidigt 70-tal). Dubbla boettlock och i nyskick vattentät till 1000 m. Som jag sagt tidigare introducerades modellen 1965.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Lite skarpare linjer i boetten än originalet, ganska snyggt faktiskt.
Det jag reagerade på och gillade också.
Definitivt än mer sugen på att slänga iväg en order nu.

Blir nog så om jag inte lyckas övertyga en bångstyrig britt om att det inte är ett dugg jobbigare att gå till posten med en internationell försändelse än en lokal.
 

Tärnan

Cartier
Kolla in bas and lokes. Köpte från dem, fint hantverk men dyrt. Tror det landade på 800 inkl moms men kanske du kan hitta något beggat.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ingen som vill lägga upp en liknande bild på sin gamla som referens?
mako-08.jpg

Visserligen inte liknande bild, och inte min klocka, men fasningen blir tydlig.
Tycker faktiskt nya är snyggare.

Edit// Trea på bollen. Blir lätt så om man börjar skriva inlägg utan att skriva klart och skickar ett bra tag senare. :D
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
För den som är intresserad av USA Mako

När jag kollade hade de 3 st inne.
http://www.ebay.com/ulk/itm/351611108816
Funderade på att slå till men fick taskiga känslor då säljaren beskriver en vanlig Mako i texten (mineralglas, inget om nya länken och bezeln).
Påstår att det är förstoring på datumet!?
Det plus inga egna bilder får mig att tro att det helt enkelt klistrat in random bild på en mako och USA råkade komma först.
En sak till är att det är en handlare och de har inte tillgång till USA- modellen (än?).
Sen är den för billig. USA är ju inga problem att kränga till Europa 30% högre än det där så varför rean?

Fast du kanske har snackat med säljaren och allt verkar grönt?

De har ju bra stats på bukten och jag tror inte de försöker blåsa nån bara fått fram fel bild och missat det där med bubblan då jag antar att de klistrat in texten och sen ändrat för att spara tid.
 
Topp