• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Majoren

Omega
3998j

3D47DC24-EA39-40D8-88F7-BA70B42193C1.png
 

Trulli

Cartier
Jo så är det väll, men jag har inte vart med om att bli tillfrågad om jag vill sälja, så många gånger som jag blev i Tokyo. Fick 7 förfrågningar under de 5 dagar jag var där.
 
Q

Qvintus

Guest
Jo så är det väll, men jag har inte vart med om att bli tillfrågad om jag vill sälja, så många gånger som jag blev i Tokyo. Fick 7 förfrågningar under de 5 dagar jag var där.

Förfrågningar i världens kanske säkraste storstad om du vill sälja din 5711 borde kännas OK. I de flesta andra storstäder skulle jag inte alls vilja få sådana frågor (om jag nu alls hade någon 5711). I vissa storstäder skulle jag t o m bli riktigt orolig om jag fick frågan! Oavsett om det skulle ske hos en (icke-auktoriserad) handlare eller på annan plats. Såvida det inte är i sällskap med genuina AP-fans.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Förfrågningar i världens kanske säkraste storstad om du vill sälja din 5711 borde kännas OK. I de flesta andra storstäder skulle jag inte alls vilja få sådana frågor (om jag nu alls hade någon 5711). I vissa storstäder skulle jag t o m bli riktigt orolig om jag fick frågan! Oavsett om det skulle ske hos en (icke-auktoriserad) handlare eller på annan plats. Såvida det inte är i sällskap med genuina AP-fans.
Ja, AP-fans kan man lita på ;)
 
Q

Qvintus

Guest
Calatrava så här en ledig lördag.
CD0C11ED-1ACE-4C33-980E-7FD52E02BFCE.jpeg

Bedårande vacker bild i all sin enkelhet redan halv åtta på en lördagmorgon.
Noterat av mig långt senare på kvällen samma dag...
Kanske också min favorit när det gäller klassiska PP Calatrava.
Gratulerar till utmärkt val av dress- och lördagsklocka.
Hoppas lördagen tillsammans var trevlig!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Bedårande vacker bild i all sin enkelhet redan halv åtta på en lördagmorgon.
Noterat av mig långt senare på kvällen samma dag...
Kanske också min favorit när det gäller klassiska PP Calatrava.
Gratulerar till utmärkt val av dress- och lördagsklocka.
Hoppas lördagen tillsammans var trevlig!
Man tackar, ja klockan gör en glad.
Och vi hade en förträfflig lördag ihop ;)
 

Martensson

Breitling
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet från att serva lite äldre Calatravas? Kollar på en ref 3796 eller 2923 men tror tyvärr den kommer behöva någon slags service... Någon som vet (tummen/pekfingret) vad en sån brukar gå loss på?
 
Q

Qvintus

Guest
Är det någon som har erfarenhet från att serva lite äldre Calatravas? Kollar på en ref 3796 eller 2923 men tror tyvärr den kommer behöva någon slags service... Någon som vet (tummen/pekfingret) vad en sån brukar gå loss på?

En PP 3796 blir sannolikt betydligt billigare att serva än en PP 2923. Varken Bo Berggren eller Rob Engström anger servicepriser på deras respektive hemsidor. Men jag fann följande information direkt från PP som kanske kan ge lite vägledning: https://www.patek.com/en/retail-service/services/service-costs
 

KolanE

Omega
Är den me 324 verket mer eftertraktad ?
Min är kvar. Bra storlek faktiskt!


Kan inte uttala mig om värdet egentligen. Utbud/efterfrågan? 5165 tillverkades med två olika verk. De senare har samma verk som 5167, dvs 324. Kan det vara en av anledningarna?


Jag har förstått det som att urverket som satt i vid släppet av 5165 (315) enbart såldes under ca 2 år och att alla klockor senare släptes med 324 - och av denna anledning är efterfrågan högre på de 5165 med 315. Stämmer det?
 
Topp